אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוף עידן ה-V8 בקרייזלר: 300C האחרונה ירדה מפס היצור
ראשי » חדשות » סוף עידן ה-V8 בקרייזלר: 300C האחרונה ירדה מפס היצור
קרייזלר 300C

סוף עידן ה-V8 בקרייזלר: 300C האחרונה ירדה מפס היצור

מכונית הסדאן הגדולה של קרייזלר הגיע לסוף דרכה וחותמת את השושלת של סדרה 300 עם מנועי V8 שהחלה עוד בשנות ה-50

אופיר דואק 14/12/2023 צלם: יצרן

השינויים בתעשיית הרכב מביאים לא מעט דגמים בעלי שורשים ומסורת של שנים לסוף דרכם. והשבוע הגיע לסוף דרכו דגם נוסף שכבר אין לו מקום בעידון המודרני. מפס הייצור בבראמפטון שבאונטריו התגלגלה היחידה האחרונה של קרייזלר 300C. עבורנו לא מדובר בדגם נחשב במיוחד, אבל עבור האמריקאים מדובר בסוף עידן שכן זוהי מכונית הסדאן האחרונה של קרייזלר עם מנוע V8 שחותמת את שושלת סדרה 300 שנחשבת לאייקון אמריקני והחלה להתגלגל אי שם בשנת 1955.

קרייזלר 300C האחרונה שירדה מפס הייצור היא ממהדורת הפרידה המיוחדת (כפי שהוצגה גם לדודג’ צ’ארג’ר וצ’אלנג’ר החולקות את אותו פסי ייצור) שהוציאה קרייזלר לפני כשנה ב-2,200 יחידות. מהדורה זו כוללת מספק שינויים קוסמיים כמו שבכה שחורה, ספויילר אחורי, חישוקים ייחודיים וסמלים בהשראת קרייזלר 300 המקורית, כאשר מצוידת במנוע ה”המי” V8 בנפח 6.4 ליטר שהספקו שודרג קלות ל-490 כ”ס וברמת אבזור גבוהה.

קרייזלר 300C הוצגה כקונספט בתערוכת ניו יורק של שנת 2003 כאשר היא שאבה אלמנטים עיצוביים מקרייזלר כרונוס, קונספט שהוצג 5 שנים קודם לכן בדטרויט. הגרסה הסדרתית יצאה לדרך בשנת 2004 ובישרה על העידן החדש של קרייזלר תחת השותפות עם מרצדס שהולידה את “דיימלר קרייזלר”. קרייזלר 300C הייתה מכונית סדאן בגודל מלא שהמשיכה את קו הרטרו העיצובי של קרייזלר שהוצג גם ב-PT קרוזר ולפלימות’ פראוולר, כשהיא עשתה מחווה גם ל-300 המקורית משנות ה-50′.

קרייזלר 300
קרייזלר 300 המקורית. תחילתה של שושלת

 


מתחת לעיצוב השרירי עם גריל הכרום הנוסטלגי שהפך להיות חביב על ראפרים, וחובבי בלינג בלינג בשוק האפטרמרקט, הסתתרה פלטפורמה חדשה שבישרה על חזרתה של קרייזלר להנעה אחורית. הפלטפורמה עשתה שימוש ברכיבים שהגיעו ממרצדס כמו כלוב המכונית והמתלה האחורי הרב חיבורי שהגיעו מה-E קלאס W211, המתלה הקדמי מה-S קלאס W220, כאשר מרצדס תרמה גם את מנועי הדיזל שנועדו עבור השוק האירופאי ותיבת ההילוכים האוטומטית בעל 5 המהירויות.

קרייזלר 300C הוצעה עם מנועי V6 בנפחי 2.7 ו-3.5 ליטר, אבל הבשורה האמיתית הייתה חזרה למנוע ה-V8 שלא היה בדגמי הסדאן של קרייזלר מאז הניו יורקר של תחילת שנות ה-80′. זה לא סתם V8 אלא מנוע “המי” בנפח קלאסי של 5.7 ליטר כמו ב-300 המקורית כאשר מאוחר יותר הוצעה גרסת SRT8 עם מנוע 6.1 ליטר שסיפק 425 כ”ס שנתנו את התחושה שקרייזלר חוזרת לימי הזוהר. אותו בסיס מכאני אגב שימש גם את דודג’ צ’ארג’ר התאומה ולאחר מכן את הגלגול המודאני של הצ’אלנג’ר.

קריזלר 300C
קרייזלר 300C. חזרה למקורות עם הנעה אחורית ומנוע V8

 

ההצלחה של קרייזלר 300C בשנים הראשונות הייתה מרשימה, ובשנת 2006 נמכרו למעלה מ-170 אלף יחידות של ה-300C והעתיד נראה ורוד. זו הייתה גם שנת השיא של הדגם, ומהר מאד הגיעו משברי הסאב פריים והדלק של 2008 שהובילו לצניחה במכירות, הברית עם מרצדס פורקה וקרייזלר נכנסה למאבקי הישרדות שהובילו לבסוף לאיחוד עם פיאט שהוליד את קבוצת FCA.

תחת FCA עבר קרייזלר 300C מתיחת פנים מקיפה בשנת 2011, עם שינויי עיצוב, תא נוסעים חדש ומנועים עדכניים. כחלק מהארגון מחדש בקבוצת FCA קרייזלר הפכה באופן תמוה לאחות של לנצ’יה, וכך מצאה את עצמה ה-300C באירופה עם שבכה שונה ואופציה למנועי דיזל תחת השם לנצ’יה תמא. הגלגול החדש והמוזר של התמא היה כישלון מביך כיוון שאף אחד לא רצה לקנות מכונית “איטלקית” תוצרת אמריקה, למעט כ-5,000 מכוניות בלבד שנמכרו באירופה ב-6 שנים. קרייזלר חזרה להתמקד ב-300C בצפון אמריקה ובשנת 2015 עברה המכונית מתיחת פנים שכללה מעבר לשינויים קוסמטיים גם תוספת של תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שמונה יחסי העברה ומערכות בטיחות אקטיביות.

6.4 ליטר, 490 כ”ס. מנוע ה-V8 האחרון בקרייזלר

 

מתיחת הפנים עזרה ל-300C לשמור על רמת מכירות יציבה יחסית של כ-50 עד 60 אלף מכוניות בשנה, אך משנת 2019 הגיל, השינויים בשוק המשיך לנטות לכיוון רכבי פנאי ותחילת עידן החשמל הובילו לדעיכה כפופולאריות של המכונית (וגם משברי הקורונה והשבבים תרמו את שלהם). הביקוש למכוניות סדאן גם בארה”ב הולך ויורד, ומנועי V8 הפכו למילה גסה כל עוד הם לא מתקנים בחרטום של טנדרים.

קרייזלר תציג בשנה הבאה מכונית סדאן חדשה על בסיס פלטפורמת STLA של קבוצת סטלנטיס. היא לא תהיה חשמלית עדין, אבל מנוע ה-V8 יפנה את מקומו למנוע שישה צילינדרים טורי כפול מגדשים שיציע לא פחות כוח וצריכת דלק עדיפה, כשצפויה גם גרסה היברידית נטענת. עוד צעד קטן בסופו של עידן.

The 2023 Chrysler 300C features a new iteration of the tri-colorThe 2023 Chrysler 300C features a new iteration of the tri-colorPreview
Chrysler brand is commemorating the nearly 70-year legacy of theChrysler brand is commemorating the nearly 70-year legacy of thePreview
The 2023 Chrysler 300C will be available in three exterior colorThe 2023 Chrysler 300C will be available in three exterior colorPreview
2023 Chrysler 300C2023 Chrysler 300CPreview
2023 Chrysler 300S2023 Chrysler 300SPreview
The interior of the 2023 Chrysler 300C features silver stitchingThe interior of the 2023 Chrysler 300C features silver stitchingPreview
A 6.4L V8 HEMI engine powers the 2023 Chrysler 300C, generatingA 6.4L V8 HEMI engine powers the 2023 Chrysler 300C, generating
6.4 ליטר, 490 כ"ס. מנוע ה-V8 האחרון בקרייזלר
Preview

300C מנוע V8 סדאן V8 קרייזלר קרייזלר 300C קריילזר 300
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד