אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו
ראשי » דו-גלגלי » סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו

סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו

סוזוקי מעדכנת את ה-GSX-R1000 כחלק מחגיגות ה-40 למשפחה ומחזירה אותו לשוק האירופאי. אצלנו הרבעון הראשון של 2026

אופיר דואק 07/08/2025

עד לפני מספר שנים היה נראה שהירידה במכירות והחמרת תקני זיהום האוויר יחרצו את גורלם של אופנועי הסופרבייק הקיצונים, לפחות עבור השוק האירופאי. הקטגוריה שבה המתחרות היו במרוץ חימוש והשבחה מהיר נרגעה, ואט אט הפסיקו יצרניות האופנועים היפניות שהובילו את הסצינה עשרות שנים את תהליך הפיתוח של הדגמים הספורטיביים. ייצור של חלקם עם תקינת כביש אף הופסק (ימאהה R1) וחלקם, כמו דגמי ה-GSX-R של סוזוקי, המשיכו להיות משווקים ללא שינוי, אבל עבור השוק האמריקאי שלא עושה עניין כל כך מזיהום אוויר.

הצגתו של הג’יקסר 1000 המחודש היא חלק מחגיגות ה-40 שנה לסדרת הג’יקסרים המהפכנית (אם כי משפחת ה-1000 התגלגלה לכבישים רק בתחילת שנות ה-2000 כמחליפת ה-1100). בסוזוקי לא מפספסים את ההזדמנות להזכיר זאת גם בשלושת סכמות הצביעה שכל אחת בדרכה היא הומאז’ לצביעות היסטוריות בשושלת הג’יקסרים: צהוב-כחול בקריצה לצביעת הקורונה שהייתה הספונסרים במרוצי הסופרבייק, לבן-אדום כמחווה לצביעת הלאקי סטרייק מהתקופה שלא הייתה בעיה עם פרסום של סיגריות בספורט מוטורי וכמובן בצביעת הטריקולור המסורתית של סוזוקי.  מעבר לצביעות החדשות אפשר למצוא תאורת לד חדשה בחזית והוספת כנפונים אווירודינמיים מסיבי פחמן בצידי הפרינג. כמו כן, אי אפשר לפספס גם את תגי 40 שנה הגדולים והבולטים בצידי הפרינג.

הבשורה העיקרית של הגי’קסר ל-2026 היא כמובן במנוע שעבר מקצה שיפורים מקיף כחלק מהתאמתו לתקינת יורו 5 פלוס. יחס הדחיסה הוגדל  מ- 13.2:1ל-13.8:1, השסתומים הוגדלו, ישנה שרשרת תזמון מחוזקת ורחבה יותר ונעשה שינוי בגאומטריית גלי הזיזים ושיפור מערכת התזמון השסתומים המשתנה. מערכת ההזרקה קיבלה מזרקים חדשים עם עשרה חרירים במקום שמונה בעבר ומערכת הפליטה חודשה גם היא כשהיא כוללת משתיק חדש וצנום יותר, עם נפח של 5.5 במקום 8.3 ליטר, העשוי טיטניום. התוצאה היא שההספק המרבי עומד במהדורה העדכנית על 195 כ”ס ב-13,200 סל”ד – 7 כ”ס פחות מאשר במנוע הקודם. גם המומנט המרבי ירד במעט מ-12 ל-11.2 קג”מ כחלק מתשלום המס לאיכות הסביבה.

סוזוקי GSX-R1000
40 שנה לג’יקסר המקורי – סיבה למסיבה. צילום: יצרן

לצד השינויים במנוע קיבל סוזוקי GSX-R1000 תפריט השלדה והמתלים נותר דומה, עם זרוע אחורית מתכווננת מאלומיניום מזלג Showa BBF מתכוונן ובולם אחורי BCF מאותה התוצרת. מערכת הכוללת קאליפרים ראדיאליים בעלי 4 בוכנות מתוצרת ברמבו מלפנים עם יחידת ABS חדשה וקלה יותר הפועל גם תחת פניה. מערכת ה-ABS כמו יתר מערכות הבקרה האלקטרוניות נסמכות על
יחידת IMU חדשה של בוש המנטרת שישה צירים. למערכת בקרת האחיזה ישנם 10 מצבי פעולה בשילוב 3 מצבי רכיבה שונים ולגרסה החדשה נוספה גם מערכת בקרת זינוק מהמקום. לסיכום השינויים ישנו גם מצבר ליתיום-יון שנועד לחסוך כמה גרמים מיותרים, ויחד איתו עומד המשקל הרטוב של האופנוע על 203 ק”ג.


div class="ad-placement">

סוזוקי GSX-R1000 סוזוקי GSX-R1000 2026 סוזוקי GSX-R1000 חדש
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד