אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו
ראשי » דו-גלגלי » סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו

סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו

סוזוקי מעדכנת את ה-GSX-R1000 כחלק מחגיגות ה-40 למשפחה ומחזירה אותו לשוק האירופאי. אצלנו הרבעון הראשון של 2026

אופיר דואק 07/08/2025

עד לפני מספר שנים היה נראה שהירידה במכירות והחמרת תקני זיהום האוויר יחרצו את גורלם של אופנועי הסופרבייק הקיצונים, לפחות עבור השוק האירופאי. הקטגוריה שבה המתחרות היו במרוץ חימוש והשבחה מהיר נרגעה, ואט אט הפסיקו יצרניות האופנועים היפניות שהובילו את הסצינה עשרות שנים את תהליך הפיתוח של הדגמים הספורטיביים. ייצור של חלקם עם תקינת כביש אף הופסק (ימאהה R1) וחלקם, כמו דגמי ה-GSX-R של סוזוקי, המשיכו להיות משווקים ללא שינוי, אבל עבור השוק האמריקאי שלא עושה עניין כל כך מזיהום אוויר.

הצגתו של הג’יקסר 1000 המחודש היא חלק מחגיגות ה-40 שנה לסדרת הג’יקסרים המהפכנית (אם כי משפחת ה-1000 התגלגלה לכבישים רק בתחילת שנות ה-2000 כמחליפת ה-1100). בסוזוקי לא מפספסים את ההזדמנות להזכיר זאת גם בשלושת סכמות הצביעה שכל אחת בדרכה היא הומאז’ לצביעות היסטוריות בשושלת הג’יקסרים: צהוב-כחול בקריצה לצביעת הקורונה שהייתה הספונסרים במרוצי הסופרבייק, לבן-אדום כמחווה לצביעת הלאקי סטרייק מהתקופה שלא הייתה בעיה עם פרסום של סיגריות בספורט מוטורי וכמובן בצביעת הטריקולור המסורתית של סוזוקי.  מעבר לצביעות החדשות אפשר למצוא תאורת לד חדשה בחזית והוספת כנפונים אווירודינמיים מסיבי פחמן בצידי הפרינג. כמו כן, אי אפשר לפספס גם את תגי 40 שנה הגדולים והבולטים בצידי הפרינג.

הבשורה העיקרית של הגי’קסר ל-2026 היא כמובן במנוע שעבר מקצה שיפורים מקיף כחלק מהתאמתו לתקינת יורו 5 פלוס. יחס הדחיסה הוגדל  מ- 13.2:1ל-13.8:1, השסתומים הוגדלו, ישנה שרשרת תזמון מחוזקת ורחבה יותר ונעשה שינוי בגאומטריית גלי הזיזים ושיפור מערכת התזמון השסתומים המשתנה. מערכת ההזרקה קיבלה מזרקים חדשים עם עשרה חרירים במקום שמונה בעבר ומערכת הפליטה חודשה גם היא כשהיא כוללת משתיק חדש וצנום יותר, עם נפח של 5.5 במקום 8.3 ליטר, העשוי טיטניום. התוצאה היא שההספק המרבי עומד במהדורה העדכנית על 195 כ”ס ב-13,200 סל”ד – 7 כ”ס פחות מאשר במנוע הקודם. גם המומנט המרבי ירד במעט מ-12 ל-11.2 קג”מ כחלק מתשלום המס לאיכות הסביבה.

סוזוקי GSX-R1000
40 שנה לג’יקסר המקורי – סיבה למסיבה. צילום: יצרן

לצד השינויים במנוע קיבל סוזוקי GSX-R1000 תפריט השלדה והמתלים נותר דומה, עם זרוע אחורית מתכווננת מאלומיניום מזלג Showa BBF מתכוונן ובולם אחורי BCF מאותה התוצרת. מערכת הכוללת קאליפרים ראדיאליים בעלי 4 בוכנות מתוצרת ברמבו מלפנים עם יחידת ABS חדשה וקלה יותר הפועל גם תחת פניה. מערכת ה-ABS כמו יתר מערכות הבקרה האלקטרוניות נסמכות על
יחידת IMU חדשה של בוש המנטרת שישה צירים. למערכת בקרת האחיזה ישנם 10 מצבי פעולה בשילוב 3 מצבי רכיבה שונים ולגרסה החדשה נוספה גם מערכת בקרת זינוק מהמקום. לסיכום השינויים ישנו גם מצבר ליתיום-יון שנועד לחסוך כמה גרמים מיותרים, ויחד איתו עומד המשקל הרטוב של האופנוע על 203 ק”ג.


div class="ad-placement">

סוזוקי GSX-R1000 סוזוקי GSX-R1000 2026 סוזוקי GSX-R1000 חדש
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד