אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX-R1000 – חגיגה!
ראשי » דו-גלגלי » סוזוקי GSX-R1000 – חגיגה!

סוזוקי GSX-R1000 – חגיגה!

סוזוקי מציגה דור חדש לגמרי לליטר הספורטיבי שלה והולכת עד הסוף

אריאל אלסיבוני 05/10/2016

אחרי לא מעט שנים של ישיבה על הגדר והימנעות מההתחמשות האלקטרונית שתוקפת את הקטגוריה הזו, או התקדמות וחידוש בכלל, דור חדש לגמרי (שישי) של סוזוקי GSX-R1000 מוצג ועושה רושם שלשם שינוי, סוזוקי הלכה עד הסוף.

יש כאן אופנוע שתוכנן מאפס, עם 200 כ”ס על 200 ק”ג, אין סוף טכנולוגיה – שלפי סוזוקי זלגה מאופנוע ה-MotoGP שלה היישר אל האופנוע הזה. אה כן, יש גם גרסת R ל-R.

סוזוקי GSX-R1000
לכל אחד יש דוד – זה דוד יורו 4…

 

מנוע


יש מנוע חדש לחלוטין והוא עמוס למדי. קדח הצילנדרים גדל משמעותית לעומת הדור הקודם ומהלכם קטן – מה שהופך את סוזוקי GSX-R1000 החדש לבעל מידות הבוכנה הקיצוניות ביותר מאז ומעולם בשושלת. סוזוקי השקיעה מאמץ בהפחתת משקל של החלקים הנעים ושאלה גם את מערכת תזמון השסתומים מאופנועי הגרנד-פרי שלה – כל אלו מתבטאים בקו אדום שטיפס ב-1,000 סל”ד ל-14,500 סל”ד ובהספק שמגרד את ה-200 כ”ס מלמטה (199.3 כ”ס).

אבל זה לא נגמר שם – יש כאן מערכת תזמון לשסתומי יניקה לדוגמא וגם סעפות יניקה באורכים שונים ומערכת פליטה עם שסתום חשמלי. המטרה של כל אלו – שיפור משמעותי בהספק לעומת הדור היוצא ושמירה על המאפיינים של הג’יקסרים לדורותיהם בסל”ד נמוך ובינוני.

סוזוקי GSX-R1000
200 כ”ס על 200 ק”ג

 

נתון המומנט עלה מעט בהשוואה לדור הקודם (11.9 קג”מ) והכוח עובר לתיבה הילוכים בעלת שש מהירויות (כוללת קוויקשיפטר) דרך קלאץ’ מחליק מהדור האחרון ומגיעה בסוף לגלגל שיניים שצמח ל-45 שיניים – מקצר את יחס ההעברה הסופי לעומת הג’יקסר הקודם.

 

שלדה

שוב, כמו כל האופנוע, מדובר ביחידה חדשה לגמרי. סוזוקי התרכזו לטענתם בשלושה אספקטים באופנוע הזה: סע, עצור, פנה. לשיטתם אלו שלושת הדברים שבסוף היום אופנוע צריך לעשות. אז לחלק של העצור ופנה דואגת שלדה חדשה לגמרי.

השלדה החדשה צרה יותר ב-20 מ”מ (בנקודה הרחבה ביותר) בהשוואה לזו של הדור הקודם והיא קלה יותר בכ-10 אחוזים. סוזוקי קצרו את המרחק בין הציר הקדמי לנקודת העיגון של הזרוע האחורית – מה שאמור לשפר את הפידבק מהפרונט לטענתם. הם גם האריכו את הזרוע האחורית ב-25 מ”מ ומספרים ששלדת הזנב החדשה שוקלת 38 אחוז פחות מזו של הדגם הקודם. המשקל הסופי של הדור החדש עומד על 200 ק”ג (203 ק”ג לגרסת ה-R).

סוזוקי GSX-R1000
מצערת רכב-על-חוט, תזמון שסתומים משתנה, טכנולוגיות מאופנוע MotoGP

 

הג’יקסר הרגיל מקבל מזלג BPF של שואה מלפנים ומונושוק עם לינקג’ מאותה התוצרת – שניהם עם אפשרויות כיוונון מלאות. ה-GSX-R1000R מקבל מזלג BFF של שואה מלפנים ובולם BFRC של שואה מאחור. יש כאן גם מערכת בלימה רדיאלית של ברמבו מלפנים, מעטפת אוירודינמית חדשה לגמרי ומשכך היגוי אלקטרוני.

 

רגע, מה אלקטרוני

כן, סוזוקי GSX-R1000 עמוס בטכנולוגיה. מערכת בקרת משיכה (בעלת 10 מצבי התערבות), ABS מתוחכם, בקרת זינוק, שלושה מצבי רכיבה, מצערת רכב-על-חוט ולוח שעונים שנראה כאילו הגיע מאופנוע גרנד-פרי.

סוזוקי GSX-R1000
היהפוך ג’יקסר עורו? ואורו?

 

כל המערכות הללו נסמכות על שלל חיישנים (מהירות גלגלים, מצערת, הילוכים, סל”ד, כולל יחידת מדידה אינרציאלית) המספקים מידע למחשב ניהול המנוע (כל 4 מילישניות) ומאפשרים לו להחליט איך להגיב מתי שהרוכב פותח את הגז, באיזה אופן להפעיל את בקרת המשיכה ומתי להעיר את ה-ABS. בג’יקסר! חזון אחרית הימים.

 

הוא חוזר

אלו עיקרי הדברים – תיק העיתונות של סוזוקי עמוס במידע, בפרטים ובעיקר בגאווה. אחרי 7 שנים עם ג’יקסר שכמעט ולא השתנה – האופנוע החשוב כל כך ליצרן (עם רקורד מכובד מאוד בכל דיציפלינת מירוצים המבוססת על כלים סדרתיים) חוזר, ומסתמן כאחד הכלים המלהיבים ביותר שנראה כאן ב-2017.

סוזוקי GSX-R1000
הוא חוזר!

GSX-R1000 ג'יקסר סוזוקי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד