אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX-8S במבחן דרכים – הזמן הכחול
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי GSX-8S במבחן דרכים – הזמן הכחול
סוזוקי GSX-8S

סוזוקי GSX-8S במבחן דרכים – הזמן הכחול

GSX-8S מבשר על תהליך ההתחדשות של סוזוקי ומכוון ללב קטגוריית אופנועי הנייקד הספורטיביים עם מנועי הטווין. האם הוא מצליח להחזיר את סוזוקי למרכז הבמה?

אריאל אלסיבוני 01/01/2024 צלם: יצרן

כבר הרבה מאוד זמן שסוזוקי התעכבה בהצטרפות לגל הנייקדים העדכני. אמנם התמיד היו דגמי נייקד ספורטיבים בהיצע של החברה, בראשם GSX750 הוותיק. אופנוע ארבע צילנדרים איכותי ומבצע, אבל מול גל הכלים החדשים שהוצגו מולו, הרגיש קצת מיושן. סוזוקי GSX-8S מגיע בדיוק בכדי לשנות את המצב הזה, אבל על הדרך הוא עושה הרבה יותר. הפלטפורמה החדשה לחלוטין שלו כבר משמשת דגם נוסף (וי-סטרום DE800) ובעתיד הקרוב תשמש לואריאצות נוספות על הבסיס הזה, בהן ה-GSX-8R הספורטיבי שנחשף בתערוכת מילאנו האחרונה. כמקובל היום. כך שליכולת הבסיסית שלו יש משמעות אדירה עבור סוזוקי. הוא למעשה ייקבע איך ירגישו גם האופנועים הבאים בשרשרת שיתבססו עליו.

סוזוקי יודעים את זה, אומרים את זה ובהחלט ניגשו לזה בדרך היסודית האופיינית להם. זהו אופנוע חדש לחלוטין מבסיס הצמיג ועד לקצה המראה. אין כאן שום דבר שנלקח מדגם אחר של סוזוקי. דף חלק. מכאן שזהו מפגש מסקרן מאוד. זה לא רק אופנוע חדש, זו אמירה של יצרן כזו שתישא אותו קדימה למשך שנים רבות.

סוזוקי GSX-8S מפגין את הכוונות שלו כבר מההתחלה, מהרגע בו פוגשת בו העין, פנים אל פנים. הוא לא נראה כמו שום דבר אחר, לא סוזוקי ולא בכלל. המראה שלו חייזרי מלפנים, דחוס ואגרסיבי מכל זווית, וחושף את המכאניות שלו לכל. הגוון כחול פנינה שבוהק כאן, הוא הכחול העדכני של סוזוקי, שמחליף את הגוון הקודם והמוכר. וזה נראה טוב, שונה ומושך מאוד. חלקים שונים מושכים את תשומת הלב ותשומת הלב לפרטים ניכרת.


 

הנפת רגל, ושוב זה מרגיש כמו משהו אחר לגמרי. יש נייקדים שמציבים אותך זקוף וקצת רחוק מהקרקע, יש כאלו שמדמים תנוחה כאילו ספורטיבית יותר. כן המושב נמצא בגובה בינוני, תנוחת הרכיבה מכתיבה כיפוף קליל מאוד לכידון הרחב והרגליים בכיפוף קל לאחור. מרגיש כמו סטריטפייטר שמציב אותך בתנוחה שולטת אבל לא יותר מדי קרבית. כבר בעמידה אפשר לשים לב לאיכות הברורה של ההרכבה, החומרים, המתגים, הכל מרגיש נכון ובמקום. עוד פרטים חיוביים הם מסך ה-TFT הצבעוני, מתגי השליטה הברורים שלו, הנעה בלחיצה בודדת ועוד נגיעות ייחודיות. 

לחיצה על אותו מתנע והמנוע החדש לחלוטין של סוזוקי GSX-8S מתעורר לחיים. המנוע הזה הוא העניין הראשון, המשמעותי והמלהיב שיש לאופנוע הזה להציע. תקצר היריעה מלהכיל את העבודה שסוזוקי הקדישו לטווין המקבילי הזה. את סידור ה-270 מעלות של גל הארכובה או את שני גלי האיזון הניצבים אליו בזווית של 90 מעלות (האחרונים לראשונה ביצור סדרתי). קצר וברור יותר יהיה להתייחס לכוח שהוא מייצר. זה מנוע חזק, שש אליי טורים כמו שהוא גמיש ונעים בסל”ד נמוך. הוא פועל בפעימות ברורות ודוחף בהחלטיות בכל מצב. ולא משנה כמה אתה מבקש ממנו הוא שומר על חלקות מופתית. כן, טווין מקבילי כריזמטי ובועט מבלי לווברץ בסל”ד כזה או אחר. הקוויקשיפטר הדו-כיווני עובד בצורה שתגרום גם לאופנועים שעולים פי שלוש לקנא. עבודה יפה.

השלדה בה נתון המנוע הזה מחוברת אל הגלגל האחורי דרך בולם מתוצרת קייאבה מאחור וזרוע אלומיניום. מלפנים יש מזלג הפוך מאותה התוצרת. סוזוקי בחרו בבסיס גלגלים ארוך יחסית בכדי לייצר יציבות כיוונית מצוינת ומצד שני ההיגוי כאן חד, מהיר, מדויק. התוצאה היא אופנוע שנוסך המון ביטחון מצד אחד וכזה שנותן התנהגות ותגובתיות מצוינת. כיול המתלים משובח, לא פחות. כזה שיודע לבודד את הרוכב על מפגעי העיר, אבל שומר על תחושה של חתיכה אחת בקצב מהיר יותר, מצמיד את הגומי לאספלט גם על כבישים לא מושלמים. הבלמים משלימים את החבילה הזו עם פעולה לינארית ועוצמתית. כל זה ארוז בגוף רזה, כזה שמרגיש קליל, זמין לכל גחמה ומשחק. מחלקת האלקטרוניקה כאן עושה את אותה העבודה, פעולת בקרת המשיכה עגולה, איכותית ולא מטלטלת. המעבר בין מצבי הרכיבה משנה את מידיות התגובה ותמיד שומר על פעולה טבעית של המצערת. התוצאה כאמור, עגולה ואיכותית מחד ומאוד מלהיבה ומהנה לרכיבה מאידך. מי שיבחר לנתק את הבקרות, ייגלה אופנוע שממש שמח להניף את הגלגל הקדמי לאוויר או לחילופין לשלוח את האחורי לטייל לרוחב הכביש וזה פשוט נהדר.

 

ה-S8 לא רק מכניס את סוזוקי לעידן חדש, הוא גם צריך לגרום לכל המתחרים בקטגוריה לדאגה. סוזוקי הצליחו לצלוף כאן עם כלי שמדבר בשפה שהרוכבים המודרנים אוהבים. בדרך היא לא שכחה את המסורת המפוארת שלה. המנוע הוא מלאכת מחשבת שמביאה בשורה אמיתית. הגיר שתמיד היה מופלא בכל סוזוקי עושה זאת גם כאן. הבלמים – אותו הסיפור. היכולת ההנדסית הענפה מתבטאת גם באלקטרוניקה, בהתנהגות, בכיול המתלים. אם ככה מתנהגת ומרגישה יריית הפתיחה לעידן החדש בסוזוקי, אנחנו כבר לא יכולים לחכות להמשך הדרך.

סוזוקי GSX-8S – תעודת זהות
מנוע: שני צילינדרים רוחבי, 776 סמ”ק, הספק: 82.9 כ”ס ב-8,500 סל”ד, מומנט: 7.8 קג”מ ב-6,800 סל”ד, תיבת הילוכים: 6 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 146 ס”מ, משקל (רטוב): 202 ק”ג, מחיר: 62,970 שקלים

suzuki GSX-8S S 03suzuki GSX-8S S 03Preview
סוזוקי GSX-8Sסוזוקי GSX-8SPreview
suzuki GSX-8S S 01suzuki GSX-8S S 01Preview
suzuki GSX-8S S 02suzuki GSX-8S S 02Preview
suzuki GSX-8S 07suzuki GSX-8S 07Preview
suzuki GSX-8S 03suzuki GSX-8S 03Preview
suzuki GSX-8S 04suzuki GSX-8S 04Preview
suzuki GSX-8S 05suzuki GSX-8S 05Preview
suzuki GSX-8S 06suzuki GSX-8S 06Preview
suzuki GSX-8S 01suzuki GSX-8S 01Preview
suzuki GSX-8S 02suzuki GSX-8S 02Preview

8S GSX-8S נייקד ספורטיבי סוזוקי סוזוקי GSX-8S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד