אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכות
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכות
סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכות

סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכות

הסוזוקי קאטאנה הוא אופנוע דרמטי. ככה הוא מרגיש, בשלוש מערכות אישיות לגמרי

אריאל אלסיבוני 24/09/2019

סיכום אוברדרייב: מכלולים מצוינים ומוכרים. עיצוב אייקוני. קלאסיקה מודרנית

מחיר: 96,000 שקלים

+ תנוחת הרכיבה נהדרת, זקופה עם רכיבה קלה וכידון גבוה במידה. מנוע שהפך לקלאסיקה, ישיר, נשלט, כוחני. מתלים שמציעים ספיגה מצויינת ורוככו במעט בדגם הזה (בהשוואה ל-gsx s1000). בלם קדמי אדיר ומלא רגש. עיצוב פשוט נפלא. - תא דלק זעיר מייצר טווח ריאלי של כ-150 ק"מ בין תדלוקים. ABS פשוט מאוד ובלתי ניתן לניתוק. אין באמת מיגון רוח אבל עד כ-150 קמ"ש זה מרגיש בסדר גמור.

מערכה ראשונה: לילה, כביש החוף

התנועה די צפופה כאן. הסוזוקי משייט על גבול ברירת הקנס. מייצר רדיוסים מושלמים בין טורי הפנסים האדומים. התנועה סבוכה אבל הוא מתקדם בצורה חלקה, מתפתל בין התנועה, כאילו צופה אותה מראש.

ברקע, מגרגר המנוע. ארבע בוכנות בשורה, שישה-עשר שסתומים וגל-זיזים עילי כפול. הכול מנגן בקצב סדור. תצורה שהפכה קלאסיקה. UJM קראו לזה פעם, הכללה גסה לכל מה שמגיע מיפן. היום, עם ארבע ציל’ שרוצים להיות וי-טווינים, וי-טווינים שרוצים שיהיו להם ארבע ציל’ ועוד תמורות שונות ומשונות, הקצב הסדור של הסוזוקי מרגיש לי כמו בית. לפני כמה דקות, יצאנו באווירת מלחמה מהבית, עם החלקות כוח מלאות זעם ושליטה בכבישי שדות צדדיים. עם מתן הכוח הצפוי אך עצמתי שלו ותנוחת הרכיבה השולטת, זה מהנה ומרגיע בו-זמנית.

כמו הקאטאנה הראשון, גם הנוכחי מתבסס על דגם קיים של סוזוקי

 


עכשיו על הכביש הזה, מתקדם הסוזוקי כמו אופנוע שבטוח בעצמו. יש כאן את התגובות והמכלולים לטפל בכל בעיה. הכול מרגיש איכותי ובשרני כאן. אפשר להמשיך להעלים מכונית אחר מכונית במראה. היעד לא ידוע וזה לא מטריד אותי עכשיו. נותן לגרגור החצי גס של ה-K5 לפרק אצלי מחשבות.

אני אוהב את המנוע הזה. הוא מרגיש לי כמו בית. בעברי מנה הגונה של ג’יקסרים עם מנוע ליטר. פעם, בחיים אחרים, אלו היו הכלי רכב שלי. זה היה הקטנוע שלי. לא באמת עניין אותי כלום, רק להרגיש. והמנוע הזה, שמקורו בג’יקסר האחרון שהיה לי, חזק בקטע הזה של הרגש. אפשר לתאר את זה רק כחלקות מחוספסת. ניגודים? אולי, אבל המנוע הזה, יודע להיות חלק ונעים מצד אחד, מצד שני להתהפך ולהפוך. ככה, גם הסתיימו היחסים ביננו. אבל זה היה בימים אחרים וכועסים. היום אני במקום אחר, נהנה מהשיוט הנינוח עם הניאו-קלאסי-שרירים הזה. זיכרונות ישנים מתערבבים עכשיו, והקאטאנה ממשיך לחצוב את התנועה אל תוך הלילה.

 

מערכה שנייה: לפנות בוקר, רמת-השרון

זו הייתה שינה קצרה, אני זוכר בטשטוש. כאבים לא ברורים מהברך והגב. אני מכיר את הכאבים האלו. הברך כואבת ככה בד”כ אחרי שאני לוחץ רגליות חזק ברכיבה מהירה, הרצועה הקרועה שם לא אוהבת את זה. והגב, גם את הכאב הזה אני מכיר. הוא מגיע בד”כ מנחיתות לא מוצלחות ואלימות מהרמות גלגל. הטריקה הכול-כך לא אלגנטית הזו, מעוותת את החוליות שלי ושולחות כאב אדיר מהגב התחתון.

לילה כולם ישנים, הקאטאנה חותך לעניין

למה מופיעים הכאבים האלו. רכבתי רגוע מאוד אתמול. יכול להיות שנרדמתי. יכול להיות שהקאטאנה פיתה אותי להרגלים הישנים, הלא סוציאליים. הכול נראה מטושטש. אני לוקח את הקסדה ויוצא לרחוב. מבט שלוח השעונים לראות שהכל במקום. רגע, הבקרה מנותקת עוד מאתמול ומאשרת לי סופית – נסחפנו. נראה שכולם ישנים והסוזוקי מושך אותי על גבו לתל-אביב. בלא מעט מהרחובות הותירו הסוזוקים שלי את חותמם. חותמות גומי משובח, כאלו שנמחקו עם השנים.

פינת הרחובות דיזינגוף ובן גוריון שוממת. אני יודע למה הוא גרר אותי לכאן. כאן השמדתי את סבו משנת 2006. כאן, דאבל לא חכם הניף את הקדמי לאוויר, ניסיון לתפוס ירוק הפגיש אותי עם וונדורה. הג’יקסר הוטח בחוזקה על צידו ואני אתו. הוא התרסק לחלוטין. אני יצאתי מזה עם שריטה במרפק. עכשיו הקאטאנה כאילו אומר לי – צריך לפתור את זה. אם צריך אז צריך. אני מרים אותו בראשון, בזמן שהוא מטפס מכניס שני, וזהו, לא צריך יותר כלום. הקאטאנה חוצה את הצומת על גלגל אחד. מחזיר לי ברגע, משהו שחשבתי שאבד. הילוך שני כאן, מספיק בשביל לשלול לך את הרישיון ולסדר לך כותרת יפה בחדשות הערב. על אחת כמה וכמה בתוך העיר ועל גלגל אחד. הגיע הזמן לעוף מכאן.

 

מערכה שלישית: הר טייסים, בוקר

בואו נעוף באמת. נדפוק כמה הילוכים למטה וניתן למנוע הזה ליילל. אפשר להיות כל היום בהילוך גבוה ולהתפנן על המומנט, אבל פאק-איט, בוא ניתן לו להציג את הנוף עף מהר לאחור. וכן, זה כולל את כל הרפרטואר של מנוע בשרני כזה, כולל הרמות גלגל לא רצוניות מעבר אוברקרסטים, נענועי זנב קלים ותאוצות אדירות מפנייה לפנייה. אני לא בכושר אבל הקאטאנה לא דורש יותר מדי. התנוחה נהדרת, האחיזה מצוינת והיציבות הכיוונית בפניות משרה טונות של ביטחון. והכל כל -כך לינארי. אם זה המנוע, ההיגוי, הבלמים.

סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכות
מנוע-כוכב…

 

אני נזכר שבהשקה הוא הרגיש לי קצת רך מדי. ובאמת זה עניין של ממדים והעדפות אישיות. אני מתחיל להריץ בראש את הרשימה הקבועה שיש לי עם כל אופנוע. מה הייתי משנה, מה הייתי מחליף. אני מתחיל לבנות בראש את קאטאנה החלומות תוך כדי שהסוזוקי מפרק את ההר. מערכת פליטה היא בגדר חובה עם מנוע כזה. אולי להתאים את הקפיצים בבולמים בתפירה אישית. כידון רחב יותר? למה לא. מראות ומאותתים אני משאיר בבית וגם את הזרוע שמחזיקה את המספר.

WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.35(3)WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.35(3)Preview
WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.35WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.35Preview
WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.36(1)WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.36(1)Preview
WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.37(1)-2WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.37(1)-2
כמו הקאטאנה הראשון, גם הנוכחי מתבסס על דגם קיים של סוזוקי
Preview
WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.37(3)-2WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.37(3)-2Preview
WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.35(1)WhatsApp Image 2019-09-23 at 00.30.35(1)Preview
סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכותסוזוקי קאטאנה: שלוש מערכות
מנוע-כוכב..
Preview
סוזוקי קאטאנה: שלוש מערכותסוזוקי קאטאנה: שלוש מערכותPreview

גם בלי כל אלו, הוא נראה די מדהים. עם הסיגריה במצפה, אני לא מפסיק להסתכל עליו מעוד זווית, מעוד פינה. קשה לחבר אותו ויזואלית לאופנוע המקור. הוא לא נראה כמו שום דבר אחר, אבל הדרך שבה הוא מדבר אליי, מרגישה מוכרת לחלוטין. כמו חבר שלא ראיתי שנים. כזה שבא לבקר ולהזכיר לך. מי אתה ומאיפה באת. ואיזה כיף זה להיזכר. הג’יקסר מביט גאה על הנוף, כאילו יודע שהצליח להעיר משהו מחדש. אופנוע נשמה.

נתונים: 999 סמ”ק, 148 כ”ס ב-10,000 סל”ד, 11 קג”מ ב-9,500 סל”ד, 215 ק”ג, 96,000 שקלים 

סוזוקי קאטאנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד