אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): טיפול 1,000
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): טיפול 1,000
סוזוקי וי-סטרום 650

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): טיפול 1,000

דיווח שני במבחן ארוך הטווח של הוי-סטרום 650. ההרצה מאחורינו - פלא שאלסיבוני פצח בריקודים ברמזור?

אריאל אלסיבוני 12/03/2018

אופנוע: סוזוקי וי-סטרום 650  על השעון: 1,139 ק”מ צריכת דלק: 20.8 ק”מ/ל’ אירועים מיוחדים: עברנו טיפול 1,000 מעכשיו אנחנו על המנתק עלויות אחזקה: 490 שקלים שורה תחתונה: אפשר לצאת לדרך

סוזוקי ויסטרום 650, שנמצא אצלנו במבחן ארוך-טווח, עובר שלב הכרחי בתהליך שלו אצלנו. סוף-סוף הסתיימה ההרצה. הדיווח הראשון לא העביר במדויק את התחושה המייגעת של תהליך ההרצה. אתה על אופנוע נוח, עם התנהגות פגז ותקוע על מהירות נמוכה יחסית. נעקף על ידי קטנועים, אופניים וקלנועיות.

מי שקרא את הדיווח הראשון (ומי שלא יכול לעשות זאת כאן) זוכר בוודאי שההרצה מורכבת משני חלקים: 800 ק”מ ראשונים עד 5,000 סל”ד, אחרי 800 ק”מ אפשר לעלות ל-7,500 סל”ד. כך יוצא שאחרי שנצברו 800 ק”מ על השעון החיים על האוכף הופכים נורמליים יותר. עם מגבלת מהירות שמטפסת מ-110 קמ”ש ל-160 קמ”ש. עדיין לא מפעילים עומסים קיצוניים אבל היי, הקלנועיות נשארו מאחור.

סוזוקי וי-סטרום 650
מבחוץ נראה דומה לדורות הקודמים…

 


טיפול ההרצה התבצע במוסך המרכזי של סוזוקי בתל-אביב. משך הטיפול עמד על שעה וחצי ברוטו, בסופו קבלנו את האופנוע בחזרה לידינו. טיפול הרצה כולל כמקובל, החלפת פילטר שמן (95.6 שקלים), שמן מנוע (159 שקלים) וגם חומרי עזר ושטיפה (21 שקלים). בתוספת שעת עבודה (214 שקלים) מתקבל תשלום של 489.6 שקלים עבור טיפול ההרצה. תכל’ס, טיפול 1,000 זה משהו שאתה יכול לקבל ללא תשלום במעמד הקנייה. שיישאר בינינו.

אז אחרי שנגמר הטיפול הזה, היחס שלי לוי-סטרום השתנה מקצה לקצה. הנחיות היצרן מבקשות עוד כמה מאות ק”מ עדינים. אז ביקשו. המנוע מרגיש עדיין מחוספס מעט אבל כבר מגלה את אופיו האמיתי. הוא גמיש, עגול ודי נעים. מי שרוצה למהר ידאג לשים את המחט של הוי-טווין הזה מעל ל-6,000 סל”ד שם הוא מייצר את כוחו המשמעותי.

מבפנים מקבל הוי-טווין יותר מ-60 שינויים

 

המנוע הזה עבר חידוש עמוק לכבוד תקן יורו4. גם כאן ובגם ב-SV650, יש למעלה מ-60 רכיבים חדשים במנוע כשסוזוקי מכוונים גם להורדת פליטת המזהמים כנדרש וגם להרחיב את טווח היכולת האפקטיבית. אפשר למצוא בדור העדכני של הוי-סטורם בוכנות חדשות, גלי-זיזים חדשים, מיקום חדש למצתים, מערכת פליטה חדשה, מערכת יניקה משופרת, מזרקי דלק חדשים ועוד. התוצאה היא עליה בהספק ובמומנט ל-70 כ”ס ב-8,800 סל”ד ו-6.3 קג”מ ב-6,500 סל”ד.

כך שהמנוע הזה מרגיש עכשיו יותר קליל ושמח ממש לטפס לכיוון הקו האדום. רגע, אבל בספר הרכב של היצרן מבקשים יפה לתת לו זמן אחרי טיפול ההרצה. אז ביקשו.

כיף לפתוח גז עם אופנוע אחרי ק”מ של גלגול עדין. כשהיתרונות של הוי-סטורם מתחילים להתגלות. אופנוע שמתאים לכל משימה ונסמך על התנהגות כביש מדהימה. איך הוא עושה את זה? בפרק הבא. התלונה העיקרית שהולכת ומתבססת, זו נשיכה חסרה בבלם הקדמי. גם לעניין הזה נכנס בפעמים הבאות.

סוזוקי וי-דטרום 650
ההספק בדור הזה עולה ל-70 כ”ס ב-8,800 סל”ד והמומנט ל-6.3 קג”מ ב-6,500 סל”ד

 

סיום הטיפול הזה מעמיד בפנינו אתגר. הטיפול הבא הוא טיפול החלפת שמן קטן ב-6,000 ק”מ. הטיפול המשמעותי יותר מחכה ב-12,000 ק”מ. האם נצליח להגיע אליו עד שיסתיים זמנו של סוזוקי וי-סטרום 650 אצלנו? יש רק דרך אחת לגלות.

תודה למוסך גילי עוז (ושדי) בהרצליה-פיתוח על הלוקיישן, הקפה והמילה הטובה.

 

 

 

סוזוקי סוזוקי וי-סטרום DL650
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד