עם פתיחתה שת תערוכת ניו יורק חשפה סובארו את החידושים שלה בתחום החשמלי, קצת מפתיע לאור העובדה שהמכירות של מכוניות חשמליות בארה”ב מדשדשות – אבל הגיו י מצד שני לאור ההצלחה הגוברת של סובארו בשוק האמריקאי בשנים האחרונות. החידושים של סובארו כוללים מתיחת פנים לסולטרה שהוצגה לפני כשלוש שנים כמכונית החשמלית הראשונה של סובארו (אשר כידוע פותחה בשיתוף טויוטה), כאשר לצידה הוצגה המכונית החשמלית השניה של סובארו הנושאת את השם Ttailseeker.
סובארו טריילסיקר הוא למעשה האח הגדול והמרווח יותר של הסולטרה, במידת מה כמו שהאאוטבק הוא האח הגדול של הפורסטר. על פי הנתונים הראשונים שמפרסמת סובארו, הטריילסיקר ארוך בכ-15 ס”מ וגבוה ב-2.5 ס”מ מהסולטרה. הוא מציג קווי עיצוב דומים, אך הוא נראה מעט יותר “סטיישני” במראהו, לא מפתיע לאור ההצלחה ארוכת השנים של סובארו בנישה הזו. לטובת המראה הקרבי מקבל הטריילסיקר גם חיפויי בתי גלגלים מפלסטיק שחור קשיח, כשכמובן אי אפשר להימנע מחצאיות פלסטיק שחור תואמות בתחתית הדלתות ומגגון שימושי.
הטריילסיקר יוצע עם הנעה כפולה שהיא שילוב של שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, עם חלוקת כוח משתנה בהתאם לתנאי האחיזה ומצב הנהיגה. למנועים הספק משולב של 375 כ”ס, מה שיאפשר לו להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-4.5 שניות. ליכולת השטח אמורים לתרום גם מרווח גחון של 21 ס”מ ומערכת X-Mode לייעול פעולת בקרות האחיזה עבור תנאי שטח שונים. הסוללה תהיה זהה לזו שבסלוטרה, עם 74.7 קילוואט האמורים להספיק לטווח של 420 ק”מ צנועים יחסית.
מתיחת הפנים לה זכתה סובארו סולטרה היא למעשה יישור קו עם מתיחת הפנים של טויוטה bZ4x שנחשפה בגרסתה העדכנית בכנס קנשיקי של טויוטה לפני כחודשיים. העיצבו של הסולטרה כמובן שונה, וזה ניקר בעיקר בחרטום שקיבל מראה חדש, מחודד במראה אחיד ואטום למעט סמל סובארו במרכז. יחידות התאורה חדשות גם כן ובבעלות מבנה צר עם שישה גופי תאורה בכל אחת המסודרים בשתי שורות. לעומת זאת השדרוג בתא הנוסעים הוא למעשה יישור קו עם מראה הקוקפיט של הטויוטה, עם מערכת מולטימדיה חדשה, לוח מחוונים עדכני הממוקם גבוה וגלגל הגה חדש. בדיוק כמו בטריילסיקר – לא שזה מפתיע.
שינויים יותר משמעותיים עברה המערכת החשמלית של סובארו סולטרה התומכת כעת בטעינת DC מהירה יותר המסוגלת להטעין את הסוללה בקצב של עד 150 קילוואט – מה אמור לאפשר לטענת סובארו להטעין מ-10% ל-80% מקיבולת הסוללה ב-35 דקות גם בטמפרטורה חיצונית של 0 מעלות. אל אלו מצטרפת סוללה חדשה בקיבולת של 74.7 קוט”ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-460 ק”מ – 25% יותר מאשר בדגם היוצא – ולפחות בארה”ב, התאמה לעמדות הסופרצ’ארג’ר של טסלה. בדומה ל-bZ4X, גם יחידות ההנעה החשמלית של סובארו סולטרה עודכנו. לגרסת ההנעה הקדמית מנוע חשמלי חזק יותר שהספקו עומד על 233 כ”ס. גרסת ההנעה הכפולה בעלת צמד המנועים השתדרגה להפסק משולב של 338 כ”ס, מה שמאפשר לה להאיץ ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-5 שניות.
שני הדגמים אמורים לצאת לשוק האמריקאי כדגמי 2026, כלומר במהלך המחצית השניה של השנה, אז גם יתפרסמו המפרטים הטכניים המלאים. שני הדגמים צפויי להגיע גם אירופה, אך זה יקרה ככל הנראה רק בסוף 2025.