אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סובארו מציגה אאוטבק חדש והוא כבר לא סטיישן
ראשי » חדשות » סובארו מציגה אאוטבק חדש והוא כבר לא סטיישן
סובארו אאוטבק

סובארו מציגה אאוטבק חדש והוא כבר לא סטיישן

אחרי שלושה עשורים בהם הציע תצורה ייחודית בין כל רכבי הפנאי והקרוסאוברים, סובארו אאוטבק החדש עובר מהפך כשהוא מוותר על מראה הסטיישן הצנוע לטובת מראה SUV בולט ומוחצן

אופיר דואק 20/04/2025 צלם: יצרן

במשך שלושה עשורים במקביל לפריחת אופנת רכבי הפנאי והקרוסאוברים הצליחה סובארו לבדל את עצמה בשוק העמוס, כאשר שמרה על הנוסחה המקורית של הפורסטר והאאוטבק. שני הדגמים נולדו בשנות ה-90 כגרסאות סטיישן מוגבהות וכפולות הנעה על בסיס האימפרזה והלאגסי בהתאמה, ונותרו נאמנים למתכון הזה שהוכיח את עצמו  – בעיקר בשוק האמריקאי בו הם זוכים להצלחה גדולה – הודות לשילוב בין יכולת שטח ושימושיות, אבל ללא סרבול מיותר שהוא מחיר של מרכב גבוה.

אלא שבסופו של דבר צו האופנה ורצון הלקוחות הכניעו גם את סובארו. הפורסטר כבר גדל במידותיו וצמח בעיקר לגובה, וכעת מגיע גם תורו של האאוטבק החדש לזנוח את הנוסחה המקורית. סובארו אאוטבק החדש נחשף בימים אלו בתערוכת ניו יורק כשהוא מוותר על מראה סטיישן הצנוע לטובת מראה רבוע וזקוף של רכב SUV. אבל אחרי יותר מ-3 מיליון יחידות שנמכרו במשך שלושה עשורים כנראה שבסובארו יודעים בדיוק מה הלקוחות בארה”ב רוצים.

סובארו אאוטבק החדש לא מסתפק בקווי גוף רבועים, שבכה מרובעת וקווי מרכב ישרים. הוא גם עמוס בחיפויי פלסטיק שחורים (ורבועים כמובן) מסביב לגוף ובתי הגלגלים יחד עם גגון מאסיבי. נראה קרבי, אבל אחוק מהמראה המצטנע שאפיין אותו לאורך רוב הדורות. בסובארו טרם חשפו את נתוני המידות של הדור החדש אבל מצהירים על קו גג מוגבה ב-5 ס”מ שניכר במראה החיצוני, ולטענתם תורם גם למרחב ראש וחלל מטען גדול מאשר בדור הקודם.


תא הנוסעים עוצב גם הוא מחדש וכולל מעתה שילוב של שני מסכים גדולים וסמוכים זה לזה עבור לוח המחוונים ומערכת מולטימדיה, כאשר בסובארו מוותרים על המסך המרכזי האנכי לטובת מסך רבוע בגודל 12.1 אינץ’. למרבה השמחה, בסובארו השכילו שלמור על מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים וחוגה לשינוי עוצמת השמע. בהתאם לייעוד מבטיחים בסובארו שלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות ובקבוקים לטובת המטיילים, לצד מושבים חדשים והבטחה לשיפור בידוד הרעשים.

בניגוד לעיצוב, מתחת למכסה המנוע שלה אאוטבק לא תמצאו מהפכות. סובארו תמשיך להציע אותו עם מנועי בוקסר ארבעה צילינדרים כמיטב המסורת. לפחות בשלב זה המנוע הבסיסי יהיה אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר המספק 180 כ”ס, כשמעליו יוצא מנוע 2.4 ליטר מוגדש בהספק של 260 כ”ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני ובו שמונה יחסי העברה קבועים. בעתיד צפוי גם האאוטבק לקבל יחידת הנעה היברידית שנחוצה בעיקר עבור השוק האירופאי.

כמו בעבר סובארו תציע את האאוטבק גם בגרסת וילדרנס (Wilderness) קרבית, עבור מי שמעוניינים ביכולת שטח גבוהה יותר. סובארו אאוטבק וילדרנס יוצע רק עם מנוע ה-2.4 ליטר המוגדש, כשמעבר לתוספות הקוסמטיות של פגושים וחצאיות פלסטיק שחורות וקרביות, לצד חישוקי 17 אינץ’ עם צמיגים דו-שימושיים בעלי חתך גבוה יחסית, ישנם גם מתלים משודרגים עם בולמים אדפטיביים המותאמים לנסיעה בשטח ומהלך ארוך יותר.

שינויים אלו מאפשרים לגרסת הוילדרנס להציע מרווח גחון של 24 ס”מ, מה שמאפשר לו להציע זוויות מרכב משופרות ביחס לאאוטבק הרגיל. זווית הגישה עלתה מ-18 ל-20 מעלות, זווית הבטן מ-19.4 ל-21.2 מעלות וזווית הנטישה עומדת בגרסה הקרבית על 22.5 במקום 21.4 מעלות. לא קריטי, אבל לפעמים זה ההבדל בין לעבור מכשול או לגרד פלסטיקה יקרה. בנוסף מקבלת גרסת הוילדרנס גם מערכת X-Mode משופרת בעלת שני מצבי פעולה ודיפרנציאל מרכזי עם נעילה מהירה יותר כדי לצמצם איבודי אחיזה.
לישראל צפוי סובארו אאוטבק החדש להגיע בשנה הבאה בגרסתו הרגילה, אך לא בטח שגם גרסת הוילדרנס תזכה לעשות עליה.

Subaru Outback 2026 20Subaru Outback 2026 20Preview
Subaru Outback 2026 02Subaru Outback 2026 02Preview
Subaru Outback 2026 19Subaru Outback 2026 19Preview
Subaru Outback 2026 23Subaru Outback 2026 23Preview
Subaru Outback 2026 01Subaru Outback 2026 01Preview
Subaru Outback 2026 22Subaru Outback 2026 22Preview
Subaru Outback 2026 21Subaru Outback 2026 21Preview
Subaru Outback 2026 18Subaru Outback 2026 18Preview
Subaru Outback 2026 11Subaru Outback 2026 11Preview
Subaru Outback 2026 14Subaru Outback 2026 14Preview
Subaru Outback 2026 13Subaru Outback 2026 13Preview
Subaru Outback 2026 12Subaru Outback 2026 12Preview
Subaru Outback 2026 15Subaru Outback 2026 15Preview
Subaru Outback 2026 16Subaru Outback 2026 16Preview
Subaru Outback 2026 17Subaru Outback 2026 17Preview
Subaru Outback 2026 09Subaru Outback 2026 09Preview
סובארו אאוטבקסובארו אאוטבקPreview
Subaru Outback 2026 08Subaru Outback 2026 08Preview
Subaru Outback 2026 06Subaru Outback 2026 06Preview
Subaru Outback 2026 07Subaru Outback 2026 07Preview
Subaru Outback 2026 03Subaru Outback 2026 03Preview
Subaru Outback 2026 05Subaru Outback 2026 05Preview
Subaru Outback 2026 04Subaru Outback 2026 04Preview

אאוטבק אאוטבק וילדרנס סובארו סובארו אאוטבק וילדרנס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד