אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סובארו לבורג: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » סובארו לבורג: נהיגה ראשונה

סובארו לבורג: נהיגה ראשונה

רכב חדש' עם יחידת הנעה חדשה, מערכת הנעה מוכרת ומרכב שמדבר בשתי שפות עיצוביות. נהיגה ראשונה בסובארו לבורג

אריאל אלסיבוני 08/06/2016

בעד: מרשימה
נגד: יקרה
סיכום: איפה ה-STI?
נתונים: 1,600 סמ”ק, 170 כ”ס מ-4,800 סל”ד, 25.5 קג”מ מ-1,800 סל”ד, 1,531 ק”ג, צריכת דלק (מבחן): 9.3 ק”מ לליטר, 180,000 שקלים

מה זה?
סובארו לבורג זה שילוב של כמה דברים, סוג של סטיישן רבת יכולת, כזו שיכולה לשנע משפחות וציוד רב בנוחות ומהירות. מלפנים זה נראה כמו STI עדכנית, מאחור זה מזכיר קצת אאוטבק כשהפלטפורמה הזו מבוססת על אלו של האימפרזה וה-B4 וגם בסיס הגלגלים עומד על 265 ס”מ – בין שני הדגמים האמורים.

סובארו לבורג

 


גם השם הוא סוג של שילוב בין כמה שמות – לגאסי, רבולושיין וטורינג. אז בשביל המורשת יש כאן באמת את מרכב הסטיישן שכל-כך מאופיין עם סובארו וגם הנעה כפולה, לחלק של הרבולושיין והטורינג נצטרך להגיע עוד מעט תוך כדי נהיגה. בינתיים אפשר להגיד שיש כאן איזו מהפיכה קטנה עבור סובארו, כי מדובר ביחידת הנעה חדשה לגמרי, מוגדשת טורבו בנפח 1.6 ליטרים שמפיקה הספק נאה ומשדוכת לתיבה רציפה.

בתא הנוסעים היא ממשיכה להרגיש כמו סובארו אבל יותר. המון איבזור, מלא מסכי מידע, הגה שמנמן ומלא כפתורים – לי זה הזכיר קצת את ה-STI והגיע הזמן להניע את המכונית הזו ולראות מה הסיפור שלה. איך היא זזה. כי זו סובארו עם טורבו, וזה מכניס הרבה רעיונות לראש.

איך זה מרגיש?
לפני הכול וקודם כל זה מרגיש שונה. תא הנוסעים מרגיש איכותי ומוקפד המרווח טוב ובעיקר – נוח כאן. המיתלים סופגים ביעילות כל מפגע עירוני מוכר ומבודדים את הישבן ואת האוזניים של הנוסעים מכל אלו. תענוג. חבר את התכונה הזו לביצועים הטובים שמפגין המנוע הזה ותקבל מכונית שבולעת ק”מ בלי להתרגש. אנקדוטה – מי שמצפה לגרגור בוקסר-טורבו שזכור לנו מדגמי הביצועים של סובארו, לא יקבל אותו כאן. זו יחידת הנעה חלקה, נעימה, שקטה.

סובארו לבורג

 

לצד הביצועים (המצוינים) רושם לרעתו המנוע הזה תגובת דוושה די עצלה, לוקח זמן מהרגע שבקשת עד הרגע שתקבל, תחושה מאוד אלסטית. באופן מפתיע דוושה תיבת ה-CVT מחפה על התכונה הזו. סובארו חילקו אותה ליחסי העברה קבועים מראש, כך זה מרגיש. כשהתיבה עובדת בעצמה אז האלסטיות עדיין מורגשת – כשאתה מחליט לדרבן אותה בעצמך (וגם מעביר את המנוע למצב הנהיגה הנמרץ יותר מהכפתור שעל ההגה) התגובות מתחדדות והופכות מהנות יותר.

נהיגה נמרצת בלבורג מגלה שלוש נקודות – ההגה מצוין במונחים של סובארו. הוא אמנם קל אבל מדויק ומייצר טרן-אין בתחילת המהלך שלו שאני לא מכיר ממכוניות אחרות של סובארו. הנקודה השניה קשורה בבלמים, חזקים לינארים ולא דועכים השלישית – היכולת לפנות במהירות אדירה בזכות המשיכה המצוינת של מערכת ההנעה הכפולה (ומערכות נוספות שפועלות כאן ברקע). זו מכונית מהירה מאוד, אבל המיתלים ממש רכים על כביש לא מושלם ובעומס גבוה. זה יפגע במהירות בסופו של דבר כי יש תחושת ציפה מהחרטום בפניות מהירות מאוד. הלבורג מעדיפה נוחות על התגרזנות – וזה מתאים לייעוד שלה.

כמה זה עולה?
יותר מדי. 180,000 שקלים לסטיישן טורבו זה לא מעט כסף. יש מכוניות סטיישן בשוק עם קצת פחות הספק שזולות ממנה בעשרות אלפי שקלים. הן לא מאיצות כמוה, ואולי גם לא מיוחדות כמוה, אבל הפרש המחיר יגרום ללא מעט אנשים לא להבין ולא להנות מאיכותיה של המכונית הזו. ועוד לא אמרנו מילה אחת על ג’יפונים.

סובארו לבורג

 

שורה תחתונה
הייתי מת לנסות את גרסת ה-STI של הלבורג’. עם כמעט 300 כ”ס וכיול יותר קשוח – זו עשויה להיות מכונה אידאלית לבעל משפחה הרפתקן שאוהב ללחקור את הגבולות. סובארו לבורג שלנו נופלת קצת בין הכסאות. אם נפרק שוב את שמה נראה שאת עניין המורשת היא מכסה בקלות עם המרכב השימושי וההנעה הכפולה היעילה. גם את נושא התיור היא מבצעת באופן מהיר, יעיל ונוח. רק הרבולושן, המהפיכה לא לגמרי ברורה כאן. מכונית טובה ומיוחדת הלבורג, אני רק לא יודע מי ישלם את המחיר הגבוה שנדרש עבור יכולותיה.

לבורג סובארו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד