סובארו לבורג הוא משהו מאוד שונה בנוף המוטורי בכלל והישראלי בפרט. הוא משלב בתוכו כמה נישות שסובארו מתמחה בהן. שיווקו של הלבורג התחיל ב-2014 לשוק היפני בלבד וב-2015 הוא הגיע לאירופה. עכשיו הגיע זמנו לנחות בארץ הקודש והגיע הזמן שלנו לכתוב עליו כמה מילים.
הלבורג היא מכונית סטיישן עם הנעה כפולה ומנוע טורבו – שלושתם ערכים מסורתיים של סובארו. ביפן הוא משווק עם שני מנועי טורבו (שמשודכים לגיר רציף) כשלחזק מביניהם יש 296 כ”ס. זה מסביר בערך לאן סובארו הלכו עם הקונספט הזה – מכונית שמשלבת בתוכה את הפורסטר וה-STI אם תרצה.
לארץ מגיע הלבורג עם המנוע החלש יותר, 1.6 ליטרים טורבו החדש של סובארו, שמפיק 170 כ”ס שמשודכים כאמור דרך תיבה רציפה לארבעת הגלגלים עם ההנעה הכפולה המוכרת (והמוערכת) של סובארו. הביצועים טובים, עם מהירות מירבית של 210 קמ”ש ותאוצה ל-100 קמ”ש תוך 8.9 שניות.
הלבורג הוא חיה שונה ומוזרה בנוף המקומי, מחירו (174,900 שקלים עם רשימת אבזור נדיבה למדי) מציב אותו מול רכבי פנאי ומכוניות מנהלים ואכן לפי סובארו הוא אמור לקרוץ לקהל שדורש משהו שבין פנאי לספורטיבי. את ההצהרות הללו נבדוק במבחן דרכים שנערוך לו בקרוב. בינתיים נאחל לו ברוך הבא, כי אנחנו בעד כלים שלא הולכים בתלם.
ד”א סובארו לוקחים ברצינות את ההצהרות הספורטיביות של הלבורג – והם מתחרים איתו השנה באליפות מכוניות הסאלון הבריטית (BTCC). אם אנחנו לא טועים – זו מכונית הסטיישן הראשונה שנכנסת לאליפות הזו מאז הוולוו 850T.