אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ניקו רוזברג – לקח אליפות ובורח
ראשי » חדשות » ניקו רוזברג – לקח אליפות ובורח

ניקו רוזברג – לקח אליפות ובורח

אחרי שזכה באליפות הפורמולה 1 לשנת 2016' מודיע האלוף הטרי על פרישה מעולם המירוצים

אריאל אלסיבוני 04/12/2016

טוב, זה לא קורה כל יום. ניקו רוזברג שלקח את אליפות הפורמולה 1 השנה (יש כאלו שיגידו שבצדק ויש כאלו שלא) הודיע על פרישתו מעולם הפורמולה 1, בטקס חלוקת הפרסים של ה-FIA.

ההודעה הגיעה בהפתעה מוחלטת ולדברי אלוף העולם המכהן באה ממקום אישי (אולי נכון יותר להגיד משפחתי) לחלוטין.

ניקו רוזברג
זוכה ובורח

 

רוזברג, שיתרונו על המילטון עמד על 5 נקודות בלבד בסוף העונה, מספר שהגיע הזמן להחזיר קצת למשפחה, לאישתו שתמכה בו ושמה את הספורט לפני הבית. הוא מספר שזו היתה החלטה לא קלה אבל ברורה מאוד מבחינתו. הוא עומד להנות מהחיים עכשיו עד שיחליט על המשך דרכו, בספורט ובכלל.


ניקו רוזברג
בתרגום חופשי מאוד: “לקחתי אליפות בפוקס ואני יודע שאני לא יכול לעשות את זה שוב”

 

מבחינתי, אלוף עולם שמסיים אליפות עולם צפופה כזו, ובורח – הוא מושא ללעג. זה לא רייסר. יש לא מעט אנשים שחושבים ואף טורחים לציין את זה בקול רם למדי שהיכולת שלו מאחורי ההגה נמוכה מזו של חברו לקבוצה, לואיס המילטון. אם היה נשאר רוזברג לעונה נוספת יכול להיות שהיה מצליח להעמיד את המקטרגים על טעותם. מעשה הבריחה שלו, ערב חלוקת הפרסים של ה-FIA, נותן עוד טיעון משכנע מאוד לאלו, שלא מעריכים אותו.

ניקו רוזברג
ימשיך להתחרות ולזכות, אם רק יתרכז במירוצים ולא בשטויות האחרות שיש לו בראש. לואיס המילטון.

 

בשביל להבין מהו רייסר אמיתי, לא צריך ניקו להביט רחוק. הוא יכול להסתכל על אבא שלו, שלקח אליפות עולם אחרי התאונה הקשה של דידייה פירוני. קקה (האבא) רוזברג היה ממוקם רחוק מהמקום הראשון באותו הזמן, אבל הוא נלחם עונה שלמה, לא תמיד זורח אבל מראה עיקביות, מטפס אט-אט בטבלה ומנצח את אליפות 1982.

קקה רוזברג
קקה רוזברג

 

קקה לא ברח אחרי האליפות הזו, להיפך. הוא נשאר והמשיך להילחם, נוהג במכונית נחותה ולא תמיד אמינה. ממשיך את קריירת המירוצים שלו עד 1986. הוא לא זכה בעוד אליפות, הסיכויים לעוד עונה כזו היו נמוכים. אבל הוא נשאר, נהג, בלי סיפורים ובלי תירוצים.

ניקו רוזברג
קקה לניקו: “תוריד את היד, שלא ידעו שיש ביננו קשר…”

 

לניקו, שחתום בקבוצה הכי טובה בעסק, אין שום סיבה אמיתית לפרוש. ובעשותו כן, הוא מראה את ההבדל בינו לבין נהג מירוצים אמיתי. בין האלוף של 2016 לזה של 1982 אם תרצה. מפריד בין שני אלו עולם ומלואו, למרות ששניהם חולקים את אותו השם, את אותו הדם.

לואיס המילטון ניקו רוזברג פורמולה 1 קקה רוזברג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

6 תגובות

  1. Amit Lidor התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 04/12/2016 בשעה 16:33

    אני נהנה מאד לקרוא את אוברדרייב, אבל הפעם נראה שנסחפתם קצת…
    אינני ממעריצי ניקו רוזברג (לא יודע אם יש כאלה בארץ). אלא שהבנאדם זכה בפורמולה 1. אחרי שנים של אימונים יום-יומיים, שנים של מאבקים והתמודדויות בטופ של הטופ, שנים של כשלונות ושל הצלחות, עם כישרון נדיר ביותר, עם קואורדינציה שיש לאנשים ספורים, יכולות פיסיות של ספורטאי על ואסטרטגיה נכונה. תהפכו את זה איך שתרצו – בכיין או לא בכיין – הבנאדם צבר הכי הרבה נקודות בעונה סופר תובענית, בספורט הכי קשה, הכי מסוכן. הבנאדם זכה בפורמולה 1, הספורט שאנחנו אוהבים, באופן הוגן ועל-פי כל כללי המשחק. רצה לפרוש בשיא, לגיטימי. אחרי שעשה משהו ש-99.9% מנהגי המירוצים בעולם חולמים עליו וכנראה לעולם לא ישיגו. בואו לא ניקח ממנו את זה.

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 04/12/2016 בשעה 17:26

      הי עמית. מסכים עם כל מילה. ועדיין, זה מעשה פחדני. לא משהו שאני, בחוויה האישית שלי, יכול לקבל מאלוף עולם בפורמולה 1.

  2. דורון התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 04/12/2016 בשעה 20:39

    זכותו לפרוש. הוא כנראה נהג פחות מהיר מהמילטון. אבל בקשר לבחור שאמר שפחד משינוי התקנות ב F1 – אתה חייב להבין, שהאליפות תלויה יותר בקבוצה מאשר בנהג. אם התמזל מזלך להיות בקבוצה הכי טובה, אתה אחד מהשניים עם הסיכוי להיות אלוף. לפעמים הקבוצה הכי מהירה סובלת מבעיות אמינות שמעבירות את הכתר לשניה הכי מהירה. כל נהגי הפורמולה 1 הם נהגים מחוננים. שומכאר היה בעונתו הראשונה הרבה יותר מהיר מנלפון פיקה שהיה כבר 3 פעמים אלוף עולם . 20 שנה אחרי, שומכאר ספג את אותה “השפלה” מבן קבוצתו הצעיר – ניקו רוזנברג. ניקו לכשעצמו לא היה אף פעם המהיר ביותר, “תנו” לו לפרוש בשיא (שלו). אף פעם לא ישאר מישהו אלוף לנצח. מוגזם לכנות “פחדן” אדם שמטיס פורמולה 1. לסיכום אני רוצה להגיד שאני מבסוט מאד מהאתר ושמח מאד לפגוש את אריאל אלסיבוני בטלויזיה ובאתר. כתב רכב/אופנועים מהטובים ביותר בארץ אי פעם !!

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 04/12/2016 בשעה 21:19

      תודה על המחמאות. לגבי יכולות של נהגי פורמולה 1 – גם הנהג האחרון על הגריד הוא נהג מחונן. אני מסכים עם כל מילה. אבל רייסר לא יוצא לתחרות רק היא בטוח שהוא לוקח אליפות. רייסר יוצא ונלחם למרות ולא בגלל. מהמקום הזה המעשה של ניקו הוא לא מובן מבחינתי גם לא מקובל. אבל היי, זה רק אני ;)

  3. אלי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 06/12/2016 בשעה 13:54

    אף פעם לא אאהבתי את ניקו, ואני חושב שאם לא כמה DNFים של המילטון העונה (ונוהג ברכב הכי טוב בגריד כבר שלוש שנים), אין סיכוי שהיה מוכתר כאלוף.
    לראיה תשימו לב לרמה במירוץ האחרון באבו דאבי כאילו המילטון הוריד הילוך כדי לתת לקבוצה שלמה להתקרב אליו כדי ליצר לחץ של וואטל על ניקו. אבל מפה ועד לומר שהוא שפן ולא רייסר, הדרך ארוכה שנות אור.
    לא לשכוח שניקו הופיע לראשונה בפורמולה 1 בשנת 2006, נתן בראש למיכאל שומאכר בעונות 2010-11 כבן זוגו לקבוצה, בשנתיים האחרונות זכה במקום השני כראנר אפ בפורמולה 1 והשנה לקח את האליפות. הספורט הזה מאוד תובעני וקשוח, תחשבו שהוא איש נשוי עם ילדה קטנה, מעבר לעובדה שהוא נוסע כמעט כל שבועיים למדינה אחרת במשך 20 מירוצים לכל מקום אפשרי על הגלובוס, הוא חייב להתאמן, להיות חלק אורגני בשיפור הקבוצה, ללמוד, לשרת את הספונסרים בכל מיני דרכים שונות והמשונות של קידום המותג אותו הוא מייצד, ואחרי כל זה גם לא חסר לו כסף!!!! אז עשה נכון ופרש בשיא. אמנם עם הרכב והקבוצה הנוכחית זה מפתע מאוד, אבל למי שעוקב אחר מירוצי הפורמולה ומאחורי הקלעים, זה לא כלכך מפתיע. לקח מה שיכל בשיא ויצא גדול. כל הכבוד לו.
    עכשיו השאלה הגדולה, מצי ישב בכיסא שלו בשנה הבאה!!! כולי תקווה שזה יהיה נהג גרמני – ווטאל – כי מפרארי לא תצא הישועה. ואגב, רד בול עונה הבאה הולכים להפגיז, על התופעת טבע הזו שנקראת מקס ורשטרפן וחבילת מירוצים כמו שרק רד בול יודעת לבנו. חכו ותראו :)

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 06/12/2016 בשעה 18:34

      שפן לא אמרנו. התכוונו לדברים גרועים בהרבה…

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד