בעידן בו אנחנו חיים מצבה של מכונית הספורט הולך ומדרדר. הרבה יותר קל למכור ולשווק קרוסאובר אופנתי או היברידית שמבטיחה להציל את העולם מאשר מכונית ספורט טהורה, שכל מטרתה להוריד את הכוח לאספלט ולמרוח חיוך על שפתי הנהג. אחרי האיבו, השירוקו ואחרות שהגיעו לסוף דרכן, מצטרפת ניסאן עם חוסר החלטיות לגבי דור ההמשך של ניסאן 370Z.
אחרי שב-2015 הודיעו שתהיה יורשת ל-370Z (ועם אייקון של כמעט חמישה עשורים אנחנו תוהים איך זה בכלל היה בסימן שאלה) כמעט ולא שמענו על שום התקדמות בנושא (למעט מתיחת פנים קלה לדור הנוכחי), מפתיע בהתחשב בכך שהמכונית הוצגה לפני קרוב לעשור.
כעת פיליפ קליין (Philipe Klein), בכיר בצוות הפיתוח ואסטרטגיה של ניסאן, צוטט בראיון כשהוא מדבר על עתיד לא לגמרי ברור של סדרה Z. “יש הרבה תשוקה מאחורי המכונית הזו, אבל במקביל הסגמנט נמצא בירידה וזה מקשה עלינו לקבל החלטה בנושא…”, אמירה שמדאיגה אותנו מאוד.

הוא המשיך ואמר שניסאן רואה את ה-Z כחלק משמעותי במותג, והם לא מתכוונים לוותר על הריגושים אבל בודקים “איך אפשר לגרום לזה לקרות בדרכים אחרות”. האם הוא מתכוון לקרוסאובר ספורטיבי (כמו שמיצובישי עושה עם האיבו) או על מכונית היברידית-ספורטיבית קטנה וקלה יותר מהדור הבא של ניסאן GT-R? לא ברור, אפילו בקרב הבכירים של ניסאן שמודים כי “בינתיים אנחנו לא מקובעים על כיוון אחד “.
כרגע בניסאן ממקדים את המאמצים בתחום הספורטיבי בתכנון הדור הבא של ניסאן GT-R, שכאמור, צפויה ליהנות מיחידת הנעה היברידית מתקדמת וחזקה. מבחינת החברה מדובר במותג חזק שמקדם את תדמיתה, והיא לא בטוחה שכך הדבר עם ניסאן 370Z.

הקופה הכוחנית של ניסאן לא מצליחה להרשים את סופרי האפונים, כאשר נתוני המכירות בארה”ב עומדים על כ-2,500 מכוניות במחצית הראשונה של 2017 (לעומת יותר מ-44,000 למוסטנג ו-36,000 לקאמארו).
עתידה של ניסאן 370Z לא ברור. גם אם יוצג דור חדש, כזה שישמור על הערכים שמלווים אותה מאז ה-240Z והפכו אותה לאייקון שהיא או אחד שילך לכיוון שאנחנו פחות אוהבים, זה לא יקרה בזמן הקרוב.