אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלטרנטיבה היברידית מול החשמליות: יונדאי סונטה חוזרת לישראל
ראשי » חדשות מקומיות » אלטרנטיבה היברידית מול החשמליות: יונדאי סונטה חוזרת לישראל
יונדאי סונטה

אלטרנטיבה היברידית מול החשמליות: יונדאי סונטה חוזרת לישראל

יונדאי סונטה חוזרת לישראל לאחר מתיחת פנים עם חזית, תא נוסעים וטכנולוגיה עדכניים שינסו לעזור לה למצב את עצמה מול דגמי הסדאן החשמליים. המחיר: החל מ-214 אלף שקלים

אופיר דואק 31/07/2024 צלם: יצרן

המשפחתיות הגדולות בתצורת סדאן עשו קאמבק בשנים האחרונות, זאת בזכות דגמים מונעי חשמל שמנצלים את היתרונות האווירודינמיים הבסיסים של תצורת המרכב הוותיקה על פני תצורת הקרוסאובר האופנתית. אבל בסגמנט הגודל הזה נמכרים ישנם עדין כמה דגמים שזוכים להצלחה יחסית, בזמן דגמים אחרים נעלמו לחלוטין. יונדאי סונטה היא אחת מהדגמים הללו שזכתה להצלחה גם בזכות יחידת ההנעה ההיברידית שלה, וכעת חוזרת לשוק המקומי בגרסה עדכנית.

הסונטה המחודשת נחשפה כבר לפני למעלה משנה, כאשר מדובר במתיחת פנים לדור הנוכחי והשמיני של הסונטה בעל העיצוב הלא שגרתי שהוצג לראשונה ב-2019. במסגרת מתיחת הפנים מיישרת הסונטה קו עם דגמי הדור החדש של יונדאי כמו סדרת האיוניק והקונה החדשה, לצד דגמים מוכרים שעברו עדכון גם הם לאחרונה כמו הטוסון והאלנטרה.

הדבר בא לידי ביטוי קודם כל בעיצוב החיצוני המציג חזית חדשה שבה השבכה היא למעשה חלק מכונס האוויר שבפגוש ובעלת פס תאורת לד צר הנמתח לרוחב חלקה העליון של החזית כולה, כשיחידות תאורה ראשיות המוסוות מעל לכונסי האוויר הצדדים. מאחור ניתן להבחין בעיקר בחתימה חדשה ליחידות התאורה ועיצוב ספורטיבי יותר לפגוש.


תא הנוסעים זכה לעיצוב חדש ומאמץ גם הוא את הסידור של שני מסכים רוחבים, כל אחד בגודל 12.3 אינץ’, במבנה קעור הממוקמים בחלקו העליון של לוח המכשירים, אליה מצטרםת מערכת תצוגת נתונים עילית צבעונית בגודל 10 אינץ’. עוד שינויים הם גלגל הגה חדש ובורר הילוכים הממוקם מימינו בדומה לזה שפגשנו כבר בדגמי האיוניק. למרבה השמחה, תפעול מערכת בקרת האקלים נותר נפרד מהמסך הראשי ונעזר בחוגות פיזיות.

יונדאי סונטה תמשיך להגיע ארצה רק עם מערכת הנעה היברידית, כאשר זו בעלת הספק של 192 כ”ס כבעבר המתקבל משילוב של מנוע 2.0 ליטר בעל הזרקה ישירה המספק 152 כ”ס ומנוע חשמלי בהספק של 51 כ”ס. תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה, ונתוני הביצועים הם 9.2 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 192 קמ”ש.

שיפורים נעשו במערכת הניהול ההיברידית יחד עם מערכת בלימה רגרנטיבית חדשה ויעילה יותר, אלו אמורים לסונטה להשיג נתון צריכת דלק של 20 ק”מ לליטר על פי נתוני היצרן. ביונדאי גם מציינים שנעשו גם שיפורים בשלדה עם גדלת הקשיחות המבנית, מהלך מתלים ארוך יותר ובידוד רעשים משופר. יונדאי סונטה המחודשת תשווק בישראל בשתי רמות גימור, כאשר כבר ברמת הגימור הבסיסית ישנו מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, מושבים קדמים מחוממים ומתכווננים חשמלית, גג שמש פנורמי, מראה מרכזית דיגיטלית ומערכת שמע מתוצרת Bose.

מחירה של הסונטה ההיברידית התייקר מתחיל מעתה ב-214 אלף שקלים לרמת הגימור “לוקשרי”. רמת גימור “לימטד” מוצעת בתוספת של 16 אלף שקלים וכוללת גם מערך מצלמות היקפיות, מערכת כניסה אוטומטית לחניה, מערכת תצוגה עילית, איוורור וזכרונות למושבים הקדמיים. מחירים אלו ממצבים את הסונטה ראש בראש מול דגמי הסדאן החשמליים מסין דוגמת BYD סיל ואקספנג P7, וכמובן מול טסלה מודל 3 שהוזלה לאחרונה. מולן הקלף החזק של הסונטה הוא היעדר חרדת טווח.

יונדאי יונדאי סונטה יונדאי סונטה היבריד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד