אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נורבורגרינג: 5 דברים שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך
ראשי » מגזין » נורבורגרינג: 5 דברים שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך
נורבורגרינג: 5 דברים שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך

נורבורגרינג: 5 דברים שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך

כמה טיפים שכדאי לדעת מראש כשמתכננים נסיעה לגיהנום הירוק - הנורבורגרינג

דין אפפל 23/08/2018

1. תבדקו מראש תאריכים.  נורבורגרינג פתוח הרבה ימים בשנה לעומת כל מסלול אחר, אבל לא תמיד לציבור הרחב. רוב ימות השבוע המסלול סגור לציבור ומשמש כמתחם פיתוח לחברות השונות בתעשיית הרכב.

לכן במהלך ימות השבוע נורבורגרינג יהיה פתוח רק בשעות הערב (כשעתיים בדרך כלל). בסופי שבוע יש הרבה פעילויות מירוצים מה שאומר שגם אז אין התחייבות שהמסלול פתוח לציבור.

הוא כן פתוח ב-2 דרכים: הראשונה – כביש אגרה שבעצם כל כלי רכב (כן גם קטנוע, אוטובוס או טרקטור למשל) עם טסט בתוקף יכולים לעלות עליו להקפה. האופציה השנייה כיום מסלול בו המארגן של אותו יום מחליט כמה ואיזה כלי רכב יכולים לעלות, למשל מכוניות פרטיות ורכבי מירוץ במקביל.


 

2. יש 3 שדות תעופה שקרובים למסלול נורבורגרינג. נורבורגרינג ממוקם במערב גרמניה ואופציות הטובות ביותר הן אחת מ-3 שדות תעופה במרחק נסיעה של שעה עד שעה ו-40 דקות מהרינג. הגדול והנוח שבהם הוא פרנקפורט אליו יש טיסות ישירות עם אלעל ולופטהנזה כמה פעמים ביום. הקרוב ביותר לרינג הוא השדה של קלן ובון שמצריך כיום קונקשן על מנת להגיע אליו. השדה השלישי הוא דיסלדורף שיש אליו טיסות ישירות עם חברת גרמניה (Germania) שהיא זולה אבל ימי הטיסות לא תמיד נוחים ומתאימים.

 

3. צריך לשכור רכב מנהלה. בגלל המיקום של נורבורגרינג והאזור בו הוא ממוקם בגרמניה אין כמעט תחבורה ציבורית נגישה ונוחה. יש אוטובוסים כמה פעמים ביום אבל הזמן שייקח להתנייד אתם עד לעיר גדולה קרובה ומשם ברכבת לא שווה את הטרחה ובעיקר את הזמן שתשרפו. עלות השכרת רכב בגרמניה נחשבת יחסית לזולה וגם הדלק מעט זול מישראל.

 

4. חייבים לשכור רכב מסלול. לא לעלות עם רכב שכור על המסלול! לחברות ההשכרה יש מספר דרכים לדעת אם עליתם על המסלול או לא. בחוזה שלהן רשום באחד הסעיפים שבמקרה וכן עליתם הביטוח לא מכסה כלום. אז כל נזק לרכב או למסלול יצא מהכיס שלכם (כמה אלפי יורו ומעלה). חוץ מזה, רכב רגיל לא בנוי לעמוד בעומסים של נהיגת מסלול מהירה. בשביל זה יש חברות השכרה ייעודיות רק להשכרת רכבי מסלול, ומסביב נורבורגרינג לא חסרות אופציות. הרכבים שהן משכירות מותאמים לנהיגת מסלול והביטוח, למרות עלות השתתפות גבוה, כן דואג לכסות אתכם במקרה של הגרוע ביותר. אז עשו טובה ותשכירו רכב מסלול.

 

5. הדרכה שווה זהב. אורך הקפה של נורבורגרינג היא כמעט 21 ק״מ וכוללת 73 פניות. זה מסלול שנחשב מאוד מהיר, עם הרבה פניות עיוורות ומעט מאוד שטחי מילוט בצדדים. הוא נחשב למסלול מסוכן שדורש הרבה זמן עד שלומדים להכיר אותו כראוי. בשביל שתוכלו להפיק את המרב מהנסיעה בו, רצוי לקחת אתכם מדריך מקצועי שמכיר את המסלול היטב. מדריך כזה ידע לדחוף אתכם איפה שניתן ולהזהיר אתכם איפה שצריך. ובעצם אפשר לומר שהקפה מודרכת משולה ל-5 הקפות (אם לא יותר) של נהיגה עצמאית. כך שבסופו של דבר תוכלו גם לדחוף את הרכב קרוב יותר למגבלות, גם לשפר את היכולת האישית וגם ליהנות יותר מהחוויה הכוללת. גם חלק מחברות ההשכרה יציעו לכם הקפה מודרכת. בכל מקרה מומלץ לעלות על נורבורגרינג עם מישהו שמכיר את המקום. תנו גז.

 

דין אפפל הוא נהג מירוצים ומדריך נהיגה המשתתף בתחרויות ה-VLN בנורבורגרינג. הוא גם מדריך שם באופן שוטף ופעיל על הב.מ.וו M3 המשופרת שלו. אנחנו היינו מקשיבים למה שהוא אומר.

 

נורבורגרינג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד