אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש
סקודה קוודיאק

נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש

סקודה לקחה את הנוסחה המוכרת והמוצלחת של הקודיאק והוסיפה לה בדור החדש עדכונים הכרחיים ומתבקשים. דווקא המתכון הלא מתחכם הזה מצליח להפוך אותה למכונית שלמה ונכונה מתמיד

אופיר דואק 26/04/2024 צלם: אופיר דואק

קצת מוזר להגיד זאת, אבל סקודה קודיאק החדש הוא רכב קצת שונה מהמקובל כיום. במבט ראשון קשה להבין זאת. מדובר הרי על קרוסאובר משפחתי גדול עם אופציה ל-7 מקומות ישיבה שיש לו סמל של סקודה בחזית. אותה סקודה ששמה לעצמה דגש על ערכים כמו שימושיות, סולידיות ותמורה, כשמאז הייטי המקורי לא ממש פרצה גבולות של מקוריות.

אלא שהשוני של סקודה קודיאק החדש מגיע לאו דווקא בזכות עצמו, אלא בזכות התהליכים שעוברים על תעשיית הרכב. בזמן שרוב הקרוסאוברים המשפחתיים החדשים המגיעים לשוק לאחרונה הם חשמליים, הקודיאק החדש לא ממש בכיוון. הוא נותר נאמן למנועי בעירה פנימית, כולל מנועי דיזל רחמנא לצלן, המהווים 30% מסך המכירות של הדגם. זה לא שלא הוצגו לאחרונה עוד דגמי קרוסאובר בעלי מנועי בעירה פנימית, למשל פיג’ו 3008/5008, אך מציעים גם גרסאות חשמליות מלאות הודות לעובדה שהם מתבססים על פלטפורמה משולבת המותאמת למגוון תצורת הנעה.

הסיבה היא שכחלק מהאסטרטגיה של קבוצת פולקסווגן, ובניגוד לקבוצת סטלנטיס וב.מ.וו, ישנה הפרדה בין הפלטפורמות המיועדות לדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית לבין אלו של הדגמים החשמליים. הבחירה לייצר את הדגמים החשמליים על בסיס פלטפורמה ייעודית נפרדת היא פתרון יקר, אבל הוא גם מבטיח לטענת אנשי סקודה פחות פשרות.


קפיצה קדימה
כדי לחסוך בעלויות, סקודה קודיאק החדש מתבסס על פלטפורמת MQB המודולארית כמו קודמו, אך לאחר שזו עברה עדכון מקיף ומתבקש. העדכון כולל את שורת השדרוגים המוכרת בשיפור הקשיחות, בידוד הרעשים והפחתת הרעידות לצד התאמה לדור האחרון של מערכות הבטיחות האקטיביות שכולל מעתה מכ”ם ומצלמות בעלי טווח ורדיוס זיהוי מוגדל, סיוע בפניה בצמתים ואפשרות לשליטה מרחוק בכניסה ויציאה מחניה. באירופה מערכות בקרת השיוט האדפטיבית ושמירת הנתיב יוכלו בנתונים ממערכת הניווט כדי להתאים ולדייק את פעולתן.

חיצונית הקודיאק לא מביא איתו בשורה עיצובית. הפרופורציות נותרו דומות וכך גם בסיס הגלגלים (279 ס”מ) כשלאורך נוספו 6 ס”מ כשבזכותם וזכות תכנון יעיל יותר תא המטען גדל בכ-80 ליטרים נאים. החזית עבר העדכון וכעת מציגה שבכה גדולה יותר, יחידות תאורה ראשיות צרות יותר עם אופציה לתאורת LED מטריקס ופיסולים נאים על גבי מכסה המנוע. מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות עם פס LED הנמתח לרוחב דלת תא המטען. לא משהו שלא ראינו בעבר, ולא משהו שיגרום לפספס שמדובר בסקודה. האלמנט היחיד מוסיף קצת עניין הוא בחיפוי הקורה האחורית, בגוון כסוף או מושחר בהתאם לרמת הגימור של הקודיאק.

תא נוסעים עבר טיפול מעט יותר משמעותי. מסך בעל תצוגה משתנה כלוח מחוונים הוא בגדר חובה, ומסך המולטימדיה המרכזי השתדרג אף הוא לגודל מרשים של 13 אינץ’ עם ממשק עדכני. אחרי הביקורות שספגה בעקבות הוויתור על מתגים פיזיים לתפעול מערכת בקרת האקלים עשו בסקודה “אחורה פנה” כשחזרו להשתמש בשלוש חוגות, כאשר אלו החיצוניות מסוגלות לשלוט לא רק על הטמפרטורה אלא גם על חימום המושבים ואילו החוגה המרכזית מאפשרת שליטה על מספר פונקציות בהתאמה אישית כמו מצבי הנהיגה, עוצמת השמע ועוד. הרבה יותר נגיש, שימושי ובטיחותי מהתפעול באמצעות מסך המגע. שינוי נוסף בתפעול הוא בבורר הילוכים הנמצא כעת מימין לגלגל ההגה, מה שמפנה מקום בקונסולה המרכזית, אך מצד שני דוחס את תפעול האורות והמגבים למנוף אחד, שמתחתיו מנוף נוסף לתפעול בקרת השיוט. מעט מסורבל בתחילה, אבל ניתן להסתגל לכך.

מעבר לכך, נעשה שדרוג ברמת החומרים בתא הנוסעים. כן, גם בקודיאק יש הבטחה לשימוש בחומרים ירוקים כמו למשל צמר ממוחזר לריפוד המושבים. מצד שני, יש גם שימוש נדיב מבעבר בדיפוני אלקנטרה או עור גם על גבי לוח המכשירים עצמו וכרגיל בסקודה ישנם שלל חללי אכסון ופטנטים שימושיים. מרחב הפנים נותר דומה לזה של הדור היוצא וזה אומר מספיק מקום בשורת המושבים השניה למבוגרים ממוצעים, ובשורה שלישית לילדים בשלבי ההתפתחות המוקדמים.

בתנועה
מתחת למכסה המנוע של סקודה קודיאק החדש אין הפתעות מיוחדות. מנועי הבנזין המוגדשים והמוכרים בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר המשיכו גם לדור החדש לאחר שורת עדכנים קלה ותוספת של מערכת תגבור היברידית 48V, כאשר ההספקים נותרו זהים :150 ו-204 כ”ס בהתאמה. מנועי הדיזל גם הם דומים לאל של הדור היוצא, וכמו בעבר נשמרה האופציה גם להנעה כפולה – לא לטובת טיולי שטח מסעירים אלא בעיקר עבור התמודדות עם החורף האירופאי. החידוש העיקרי, אותו לא פגשנו בהשקה,  הוא בגרסה ההיברידית- נטענת שעושה מעתה שימוש במנוע 1.5 ליטר וזכתה לסוללה בקיבולת מוגדלת של 25.7 קוט”ש, האמורה להבטיח טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק”מ.

אנחנו נהגנו על גרסת ה-1.5 שתהיה מן הסתם הפופולרית במקומותינו. פעולת מערכת התגבור ההיברידי, האמורה לסייעה בתחילת נסיעה ולאפשר דימום מנוע לפרקי זמן קצרים במהלך שיוט, כמעט ולא מורגשת כשהיא נדרשת להיכנס לפעולה. עם זאת, בניגוד למערכות היברידיות קלות של יצרנים אחרים, לא מורגשת תוספת כוח של המנוע החשמלי היושב בצמוד לתיבת ההילוכים והיא לא מצליחה לפצות על השהיית הטורבו הקלה כאשר דורשים להאיץ בחוזקה. לקודיאק לא חסר כוח בתנאים מתונים, אך אין תחושת זריזות או מחץ בתאוצות. בסופו של דבר, כמו באינספור דגמים, גם בקודיאק מדובר בשילוב מוצלח ויעיל.

אופי הפעולה הנעים של יחידת הנעה, וגם של תיבת ההילוכים שכמעט נטולת רעישות בהתחלת נסיעה, מגובה בשיפור משמעותי ברמת בידוד הרעשים. בעיקר רעשי כביש ורוח במהירויות שיוט גבוהות. דינאמית הקודיאק עושה את המוטל עליו ביעילות, כשהוא אוחז וצפוי גם כשמנסים להעמיס עליו, וההיגוי המדויק משרה ביטחון ובעל משקל נכון. רק אל תצפו להנאה כלשהי. בגרסה בעלת המתלים האדפטיביים מתקבלת במצב “ספורט” תחושה הדוקה ומפתיע לטובה על חשבון יכולת שיכוך הזעזועים. בגרסאות בעלות המתלים הסטנדרטים הפשרה בכיול היא לטובת נוחות ונינוחות, מה שבא לידי ביטוי ברכינה יותר משמעותית ומורגשת בפניות מהירות.

שכפול הצלחה
קודיאק הפך לאחד מלהיטי המכירות של סקודה בשנים האחרונות, ובעקבות כך הצ’כים לא לקחו הימורים, השתדלו לשמור על הקיים ולשפר היכן שצריך. לקודיאק החדש מראה רענן יותר, תא נוסעים שמרגיש עשיר יותר והוא מתהדר בטכנולוגיה ובמערכות הבטיחות העדכניות הנדרשות. השיפור באיכות הנסיעה מורגש בעיקר בבידוד הרעשים ובתחושת הנינוחות שמעניק הקודיאק כרכב לשימוש משפחתי, כאשר הביצועים והיכולות הדינמיות יענו על הצרכים של קהל היעד.

בסופו של דבר, כאשר תעשיית הרכב נלחמת להמציא את עצמה מחדש בעידן החשמלי, סקודה קודיאק החדש מגיע ומראה שבסיס מוצלח עם מספר עדכונים הכרחיים יספקו את המענה הראוי עבור רוב הלקוחות, בלי התחכמות או גימיקים מיותרים. דווקא זה עוזר לו להתבלט לטובה כשמסביב ישנם יותר מידי דגמים חשמליים עם הרבה יומרה שמפספסים את המהות של רכב משפחתי רב שימושי.

סקודה קודיאק 1.5 7 מושבים – תעודת זהות
מנוע: 1,498 סמ”ק, טורבו בנזין, תיבור היברידי 48V, הספק: 150 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, מומנט: 25.4 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה. הנעה קדמית (אופציה לכפולה), בסיס גלגלים: 279 ס”מ, משקל: 1,703 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 שניות, מהירות מרבית: 205 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.9 ק”מ לליטר, מחיר התחלתי (משוער): 200 אלף שקלים

Kodiaq 2024 07Kodiaq 2024 07Preview
Kodiaq 2024 19Kodiaq 2024 19Preview
Kodiaq 2024 20Kodiaq 2024 20Preview
Kodiaq 2024 21Kodiaq 2024 21Preview
Kodiaq 2024 22Kodiaq 2024 22Preview
Kodiaq 2024 23Kodiaq 2024 23Preview
Kodiaq 2024 08Kodiaq 2024 08Preview
Kodiaq 2024 09Kodiaq 2024 09Preview
Kodiaq 2024 10Kodiaq 2024 10Preview
Kodiaq 2024 11Kodiaq 2024 11Preview
Kodiaq 2024 12Kodiaq 2024 12Preview
Kodiaq 2024 13Kodiaq 2024 13Preview
Kodiaq 2024 14Kodiaq 2024 14Preview
Kodiaq 2024 15Kodiaq 2024 15Preview
Kodiaq 2024 16Kodiaq 2024 16Preview
Kodiaq 2024 17Kodiaq 2024 17Preview
Kodiaq 2024 18Kodiaq 2024 18Preview
סקודה קוודיאקסקודה קוודיאקPreview
Kodiaq 2024 02Kodiaq 2024 02Preview
סקודה קודיאקסקודה קודיאקPreview
Kodiaq 2024 04Kodiaq 2024 04Preview
Kodiaq 2024 05Kodiaq 2024 05Preview
Kodiaq 2024 06Kodiaq 2024 06Preview

סקודה סקודה קודיאק סקודה קודיאק 2024 סקודה קודיאק החדש קודיאק קודיאק 7 מקומות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד