בעד: מרווח, ביצועים, צריכת דלק
נגד: עידון, עיצוב
סיכום: מבצעת ביעילות
נתונים: 998 סמ”ק, 67.9 כ”ס ב-6,000 סל”ד, 9.18 קג”מ ב-3,500 סל”ד, 840 ק”ג,18.3 ק”מ לליטר (במבחן)
סוזוקי סלריו הקטנה חובשת שני כובעים. זאת אומרת מחליפה שתי מכוניות בארסל של סוזוקי את האלטו הקטנה ואת הספלא’ הקצת יותר גדולה. הסלריו מציגה כבר על דך הנתונים קלף חזק מול שתי המכוניות שהיא מחליפה. בסיס הגלגלים שלה גדול מזה של האלטו ושל הספלאט וזהה למעשה למכונית הסופרמיני של סוזוקי, הסוויפט. זה אומר שהיא אמורה להיות מרווחת מהן ואפילו יותר משאר המכוניות בקטגורית המיני שמציגות בסיס גלגלים קטן יותר ממנה.
גרסאות, אבזור, מחירים
סוזוקי סלריו מגיע לישראל עם רמת אבזור אחת, מנוע אחד ושתי תיבות: ידנית ואוטומטית. רמת האיבזור טובה, יש כאן מערכת מולטימדיה, מובילאיי וגם שני דברים שלא מוצאים אצל המתחרות – חישוקים קלים וקישוריות בלוטות’. המחירים זולים כמקובל בקטגוריה הזו שנהנת ממיסוי מוזל בזכות החסכון, 59,000 שקלים עבור התיבה הידנית ו-66,000 שקלים עבור התיבה האוטומטית.
מה השתנה?
הרבה השתנה, העיצוב חדש לגמרי, המימדים צמחו משמעותית אבל זה עדיין לא אומר שהסוזוקי הקטנה תגרום למבטים להסתובב ברחוב. צריך לזכור שכמו שאר המכוניות בקטגוריה הזו הדגש כאן הוא על יעילות וניצול גבוה של המימדים הקטנים. כרגיל אצל סוזוקי, גם כאן הפנים מציג עשייה איכותית ומוצקה אבל החומרים פשוטים למדי וכהים למראה. המושב הנוח מציב את הנהג בתנוחת ישיבה גבוהה למדי – כך שקל להיכנס ולצאת מהרכב, והפנים מרגיש אוורירי ומרווח. גם מאחור ובתא המטען המרווח מפתיח בכל הקשור למכוניות בסגמנט הזה.
איך זה מרגיש?
על הכביש העירוני מרגישה סוזוקי סלריו נוחה למדי גם אם מעט חלולה לפעמים על בורות אלימים במיוחד. למעט מקרים כאלו הנוחות טובה וממשיכה גם אל מחוץ לעיר. בשיוט בין עירוני יופיעו רעשי כביש ברורים שפוגמים בנינוחות שמפגינים שאר חלקי הסלריו בנסיעות ארוכות ומהירות.
אותם רכיבים שאחראים על הנוחות מייצרים גם התנהגות בוגרת למדי על כבישים מהירים וגליים. הריסון של המרכב טוב והסלריו משרת ביטחון. מי שיבחר לקחת אותה אל הקצה יגלה את מגבלת הריסון (עם מהירויות שנושקות ל-170 קמ”ש…), יתלונן על ההגה הקל והלא מדויק במרכזו ויגיע לתת ההיגוי שמאפיין כל מכונית מודרנית בגבולות האחיזה שלה.
אבל אני לא חושב שמי שיקנה את סוזוקי סלריו יסחוט את שלושת הצילנדרים הללו עד תומם בדרך למהירויות הללו. הוא כן יהנה מביצועים טובים בעיר ומחוצה לה בזכות חמשת יחסי ההעברה תיבה הרובוטית. התיבה הרובוטית החד מצמדית של הסלריו מציגה פעולה חלקה למדי אבל סובלת מהחלפות הילוכים איטיות. היתרון הגדול שלה מגיע ליד המשאבה. בנסיעה בין עירונית הראתה לנו הסלריו 20.4 ק”מ לליטרים. הנתון הממוצע לכל זמן המבחן עמוד על 18.3 ק”מ לליטר. משקל נמוך ויעילות מביאים לצריכת הדלק הזו
שורה תחתונה
סוזוקי סלריו עושה בדיוק מה שצריכה לעשות מכונית מסוגה וקצת יותר מזה. מצד אחד זו תחבורה בסיסית זולה לרכישה, זול לתחזוקה שוטפת שלא צורכת הרבה דלק ונהנית ממוניטין אמינות טוב וסולידי בשוק הישראלי. היא גם נוחה למדי, מאובזרת היטב, בעלת ביצועים טובים ומרווחת. מהצד השני היא לא מציגה עיצוב מושך, היא מרגישה מעט אפרורית בתא הנוסעים והיא לא שיא העידון. סה”כ חבילה מוצלחת למדי גם אם לא אפרורית למראה.