אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: סוזוקי סלריו
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: סוזוקי סלריו

נהיגה ראשונה: סוזוקי סלריו

קטנה אחת חדשה שמחליפה את האלטו והספלאש - איך היא מבצעת?

אריאל אלסיבוני 10/05/2016

בעד: מרווח, ביצועים, צריכת דלק
נגד: עידון, עיצוב
סיכום: מבצעת ביעילות

נתונים: 998 סמ”ק, 67.9 כ”ס ב-6,000 סל”ד, 9.18 קג”מ ב-3,500 סל”ד, 840 ק”ג,18.3 ק”מ לליטר (במבחן)

סוזוקי סלריו

 


סוזוקי סלריו הקטנה חובשת שני כובעים. זאת אומרת מחליפה שתי מכוניות בארסל של סוזוקי את האלטו הקטנה ואת הספלא’ הקצת יותר גדולה. הסלריו מציגה כבר על דך הנתונים קלף חזק מול שתי המכוניות שהיא מחליפה. בסיס הגלגלים שלה גדול מזה של האלטו ושל הספלאט וזהה למעשה למכונית הסופרמיני של סוזוקי, הסוויפט. זה אומר שהיא אמורה להיות מרווחת מהן ואפילו יותר משאר המכוניות בקטגורית המיני שמציגות בסיס גלגלים קטן יותר ממנה.

גרסאות, אבזור, מחירים

סוזוקי סלריו מגיע לישראל עם רמת אבזור אחת, מנוע אחד ושתי תיבות: ידנית ואוטומטית. רמת האיבזור טובה, יש כאן מערכת מולטימדיה, מובילאיי וגם שני דברים שלא מוצאים אצל המתחרות – חישוקים קלים וקישוריות בלוטות’. המחירים זולים כמקובל בקטגוריה הזו שנהנת ממיסוי מוזל בזכות החסכון, 59,000 שקלים עבור התיבה הידנית ו-66,000 שקלים עבור התיבה האוטומטית.

מה השתנה?

הרבה השתנה, העיצוב חדש לגמרי, המימדים צמחו משמעותית אבל זה עדיין לא אומר שהסוזוקי הקטנה תגרום למבטים להסתובב ברחוב. צריך לזכור שכמו שאר המכוניות בקטגוריה הזו הדגש כאן הוא על יעילות וניצול גבוה של המימדים הקטנים. כרגיל אצל סוזוקי, גם כאן הפנים מציג עשייה איכותית ומוצקה אבל החומרים פשוטים למדי וכהים למראה. המושב הנוח מציב את הנהג בתנוחת ישיבה גבוהה למדי – כך שקל להיכנס ולצאת מהרכב, והפנים מרגיש אוורירי ומרווח. גם מאחור ובתא המטען המרווח מפתיח בכל הקשור למכוניות בסגמנט הזה.

סוזוקי סלריו

 

איך זה מרגיש?

על הכביש העירוני מרגישה סוזוקי סלריו נוחה למדי גם אם מעט חלולה לפעמים על בורות אלימים במיוחד. למעט מקרים כאלו הנוחות טובה וממשיכה גם אל מחוץ לעיר. בשיוט בין עירוני יופיעו רעשי כביש ברורים שפוגמים בנינוחות שמפגינים שאר חלקי הסלריו בנסיעות ארוכות ומהירות.

אותם רכיבים שאחראים על הנוחות מייצרים גם התנהגות בוגרת למדי על כבישים מהירים וגליים. הריסון של המרכב טוב והסלריו משרת ביטחון. מי שיבחר לקחת אותה אל הקצה יגלה את מגבלת הריסון (עם מהירויות שנושקות ל-170 קמ”ש…), יתלונן על ההגה הקל והלא מדויק במרכזו ויגיע לתת ההיגוי שמאפיין כל מכונית מודרנית בגבולות האחיזה שלה.

סוזוקי סלריו

 

אבל אני לא חושב שמי שיקנה את סוזוקי סלריו יסחוט את שלושת הצילנדרים הללו עד תומם בדרך למהירויות הללו. הוא כן יהנה מביצועים טובים בעיר ומחוצה לה בזכות חמשת יחסי ההעברה תיבה הרובוטית. התיבה הרובוטית החד מצמדית של הסלריו מציגה פעולה חלקה למדי אבל סובלת מהחלפות הילוכים איטיות. היתרון הגדול שלה מגיע ליד המשאבה. בנסיעה בין עירונית הראתה לנו הסלריו 20.4 ק”מ לליטרים. הנתון הממוצע לכל זמן המבחן עמוד על 18.3 ק”מ לליטר. משקל נמוך ויעילות מביאים לצריכת הדלק הזו

שורה תחתונה

סוזוקי סלריו עושה בדיוק מה שצריכה לעשות מכונית מסוגה וקצת יותר מזה. מצד אחד זו תחבורה בסיסית זולה לרכישה, זול לתחזוקה שוטפת שלא צורכת הרבה דלק ונהנית ממוניטין אמינות טוב וסולידי בשוק הישראלי. היא גם נוחה למדי, מאובזרת היטב, בעלת ביצועים טובים ומרווחת. מהצד השני היא לא מציגה עיצוב מושך, היא מרגישה מעט אפרורית בתא הנוסעים והיא לא שיא העידון. סה”כ חבילה מוצלחת למדי גם אם לא אפרורית למראה.

סוזוקי סלריו

סוזוקי סלריו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד