אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: יונדאי אלנטרה N
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה N

נהיגה ראשונה: יונדאי אלנטרה N

רגע לפני שחטיבת N הספורטיבית של יונדאי חוזרת לישראל, יצאנו לקוריאה לפגוש את הגרסה הספורטיבית של אחת המשפחתיות הפופולאריות בישראל

אופיר דואק 28/06/2023 צלם: אופיר דואק

כחלק מתהליך ההתרחבות וההתעצמות הגלובלית של יונדאי, הבינו בחברה  שישנן נישות שבהן דרושה חשיבה והתמקדות שונה מאשר בדגמי המאסה, כשמן הסתם הצלחה בהן מתורגמת ישירות לשדרוג המוניטין של החברה, שעד לפני כעשור וחצי עוד רדפה אחרי הזנב של הענקיות במובילות בתעשייה וכיום היא אחת מחמשת היצרניות הגדולות בעולם (כקבוצת יונדאי-קיה-ג’נסיס).

בדיוק לשם כך הקימה יונדאי את ג’נסיס כמותג יוקרה שעומד בפני עצמו. לצידה במקביל הוקמה גם חטיבת ביצועים ייעודית שנועדה לייצר גרסאות ספורטיביות וממותגות על בסיס הדגמים הקיימים, כמו גם המיוצגת תחת האות N. למה N? קודם כל עבור “נאמיאנג” שם ממוקם מרכז הפיתוח של יונדאי, ושנית עבור נורבורגרינג  – כי המסלול המפורסם הפך כבר מזמן למגרש המשחקים של יצרניות הרכב כדי להוכיח בו את עליות דגמיהן הספורטיביים.

בשבועות הקרובים צפויים הדגמים הספורטיביים של חטיבת N לעשות קאמבק לשוק הישראלי, לאחר שהניסיון הראשון לפני מספר שנים לא ממש הוכתר בהצלחה ולא ממש באשמתה, כי מה לעשות הקהל המקומי גם זה חובב ההגה כבר מתקשה להסתגל לרעיון של החלפת הילוכים באופן ידני. שני הדגמים הראשונים של חטיבת N שצפויים להגיע ארצה הם i20 N שתנסה להחיות את הקטגוריה הגוועת של הקטנות החמות, כשלצידה תחזור i30 N, הפעם עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים. את שני הדגמים הללו לא פגשנו בביקור שלנו במטה יונדאי בסיאול, אך נפגוש וננהג בהם ממש בקרוב על אספלט ישראלי.


במקום זאת, בין שלל דגמי יונדאי החדשים אותם פגשנו ועליהם נרחיב בהזדמנות אחרת, יצא לנו להכיר דווקא את הגרסה של חטיבת N ליונדאי אלנטרה. השילוב בין יונדאי אלנטרה לגרסה ספורטיבית נשמע לאוזן ישראלית קצת לא טבעי. אחרי הכל במשך שנים נחשבה האלנטרה למשפחתית יעילה אך אפרורית, מהחביבות על ציי הרכב. בדור הנוכחי היא אמנם השתדרגה ברמת האיכות ועוצבה בקווים חדים ונועזים יחסית על ידי לוק דנקרוולקה, ועדין זו לא המכונית שתככב ברשימת החלומות המוטוריים שלכם.

דבר אחד ברור אפשר להגיד על יונדאי אלנטרה N, היא ממש לא נראית כמו האלנטרה של השכן שעובד בהיי-טק, אבל הוא מאד היה רוצה שהאלנטרה שלו תיראה ככה. אנשי יונדאי העמיסו על ה-N את כל התוספות הקוסמטיות המתבקשות בז’אנר. החל משבכה קדמית גדולה ומושחרת עם סמל N המשתלבת עם כונסי האוויר המוגדלים בפגושים, חצאיות צד, חישוקי 19 אינץ’ מושחרים עם קאליפרים אדומים המבצבצים מתוכם, דיפיוזר אחורי מרשים עם פתח פליטה עגול וגדול בכל צד וספויילר צנוע יחסית על דלת תא המטען. כל התוספות הללו משתלבות היטב בעיצוב הכללי ועם הצבע האדום של רכב המבחן. בהחלט מובחנת, אבל לא צעקנית או מוגזמת כמו חלק מהמתחרות הפוטנציאליות.

גם בתא הנוסעים המגמה די דומה עם נגיעות בדיוק המקום הנכון. המושבים עטויי העור האלקנטרה תומכים וחובקים נהדר את הגוף, לוח המחוונים כוללת תצוגה ספורטיבית ייעודית במצב ספורט וכך גם במערכת המולטימדיה הכוללת מסך נתונים תואם להצגת מידע כמו כוחות ה-G וזמני ההקפה. על גלגל ההגה הספורטיבי והבשרני תמצאו צמד מתגי N תכולים לבחירת מצבי הנהיגה, ומתג עגול אדום שנועד להעניק 20 שניות של גדישת יתר וביצועים מקסימליים לדרישת הנהג. שוב, כל מה שצריך במידה הנכונה בלי גימיקים מיותרים או שטיחים אדומים.

אבל עם כל הכבוד, כדי להציב את ה-N מול חטיבות הספורט הוותיקות של המתחרים צריך יכולת, ולשם כך גייסו ביונדאי כמעט כל טכנולוגיה זמינה על המדף בצירוף עוד כמה שחקני חיזוק. מנוע הטורבו בנפח 2.0 ליטר נלקח מה-i30 N. עם 280 כ”ס ו-40 קג”מ הוא נמצא בין סקודה אוקטביה VRS הפופולארית לבין הונדה סיוויק טייפ R ולאון קופרה. ניתן לקבל תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, אבל החידוש של יונדאי, אחרי שהבינו שלא מעט מנהגי הדור הפכו להיות עצלים ומקדשים כל מאית שניה בתאוצה ל-100, היא תיבה כפולת מצמדים עם שמונה יחסי העברה.

השלדה הוקשחה, המוטות המייצבים עובו וישנם כסטנדרט בולמי זעזועים אדפטיביים שמצטרפים לבושינגים מגומי המשלב שתי רמות קשיחות. בהשראת מכוניות הראלי שמריצה חטיבת N, לאלנטרה הספורטיבית ציריה המשולבת כיחידה אחת עם מיסב הגלגל וטבור הגלגל, מה שמאפשר עמידות גבוה יותר וגם חיסכון של 1.7 ק”ג כל אחת, ואנשי החברה מוכנים להישבע בארשת פנים רצינית שזה מאד משמעותי. יחס העברה של ההגה קוצר והוא כעת בעל 2.2 סיבובים מנעילה לנעילה, מה שמתורגם על הכביש לתגובה חדה משמעותית, בגיבוי משקל נכון במצבי הנהיגה הספורטיביים.

כיוון שלאלנטרה N יש הנעה קדמית וכדי להוריד את הכוח ביעילות לכביש היא מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה המגובה בשליטה אלקטרונית ובעל מספר מצבי פעולה בהתאם לתכנית הנהיגה הנבחרת. מערכת הבלימה כוללת דיסקים בקוטר 360 מ”מ מלפנים. בקיצור, בחטיבת N השתדלו להכניס שינויים כמעט בכל מכלול אפשרי ועם ארסנל התחמושת הכבד הזה, ועם שלל אפשריות כיול והתאמה של המערכות השונות בהתאם לרצון הנהג, מוכנה יונדאי אלנטרה N להתייצב על קו הזינוק.

נסיעה קצרה סביב סיאול לא מספיקה כדי לחקור לעומק את תכונותיה של האלנטרה N, אבל היא מספיקה כדי להמחיש כמה מתכונות האופי הבסיסיות של יונדאי אלנטרה N. דבר ראשון הוא הסאונד. בעידן של חשמליות חרישיות וצלילי מנוע מסונתזים מהרמקולים ב-N למרבה השמחה עדין מאמנים בלדבר מהאגזוזים. מעבר למצב הנהיגה הספורטיבי ובחירה באפשרות לפתיחת פרפר במערכת הפליטה מייצרת נוכחות ווקלית מרשימה, נביחות בהעברת הילוכים ופיצוצים קצובים בעזיבת הדוושה שגורמים לאלנטרה N להישמע כמו חתונה בפזורה. יש מי שיחשבו שזה מוגזם ומלאכותי, אבל אנחנו פשוט אוהבים את זה, בטח בעידן בו צליל מפלט ספורטיבי נחשב איום על הסביבה הרגישה.

האלנטרה N יודעת לצאת בנחישות מהמקום, היא מאיצה היטב ויש לה מספיק כוח ופוטנציאל לשלילת רשיון בכמה שניות, אבל העדפנו לנקוט באיפוק שמא שמהירות מופרזת תוביל אותנו לחינוך מחדש בשכנה הצפונית. בגזרת הביצועים אין ספק שאלנטרה N תספק את הסחורה מול המתחרות כמו גם מול לא מעט חשמליות שיתחצפו. המתלים משדרים נוקשות ומוצקות כך שנראה שהפוטנציאל קיים לא רק בקו ישר, מה שנשמח לבדוק לעומק בקרוב, אבל האם זה יקרה?

יונדאי אלנטרה N לא מיועדת כרגע עבור השוק האירופאי שמקבל את ה-i30 N, אלא שהיבואן רוצה מתכוון ולהביא ארצה את יונדאי אלנטרה N אך ככל הנראה זה לא יקרה השנה. אמנם שוק המכוניות הספורטיביות בארץ מצומצם למדי אך ה-N יכולה להיות מקדמת תדמית טובה וגם למכור כמות נאה יחסית, בטח אם לוקחים בחשבון שבשנה שעברה סקודה אוקטביה VRS הייתה הספורטיבית הנמכרת ביותר בישראל עם 500 יחידות.

אנחנו בוודאי נשמח אם הקרב בין שתי המשפחתיות הבולטות כיום בשוק הישראלי יעבור ממגרשי חברות הייטק למסלול המרוצים. יונדאי אלנטרה N בהחלט עושה רושם שהיא יודעת ללחוץ בדיוק על הנקודות שיודעות להפיק חיוך.

יונדאי אלנטרה N – תעודת זהות
מנוע:
1,998 סמ”ק, 4 צילינדרים, מגדש טורבו, הספק: 276 כ”ס ב-5,500-6,000 סל”ד, מומנט: 40 קג”מ ב-2,100-4,700 סל”ד, תמסורת: תיבת הילוכים כפולת מצמדים, 8 יחסי העברה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 272 ס”מ, משקל: 1,495 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.3 שניות, מהירות מרבית: 250 קמ”ש

Elantra N 14Elantra N 14Preview
Elantra N 13Elantra N 13Preview
Elantra N 12Elantra N 12Preview
Elantra N 11Elantra N 11Preview
Elantra N 10Elantra N 10Preview
Elantra N 09Elantra N 09Preview
Elantra N 08Elantra N 08Preview
יונדאי אלנטרה Nיונדאי אלנטרה NPreview
Elantra N 06Elantra N 06Preview
Elantra N 05Elantra N 05Preview
Elantra N 04Elantra N 04Preview
Elantra N 03Elantra N 03Preview
Elantra N 02Elantra N 02Preview
Elantra N 01Elantra N 01Preview

יונדאי יונדאי N יונדאי אוונטה יונדאי אלנטרה יונדאי אלנטרה N משפחתית ספורטיבית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד