אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: הונדה סיוויק
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: הונדה סיוויק

נהיגה ראשונה: הונדה סיוויק

האם לסיוויק החדשה יש את מה שצריך בשביל להתחרות מול הטובות שבמשפחתיות?

דין אפפל 19/07/2017

הונדה סיוויק 1.0 ליטר ‘קומפורט’

בעד: התנהגות כביש, נוחות נסיעה

נגד: איכות תא נוסעים עמוס, בידוד רעשים

סיכום: משפחתית מהנה לנהיגה


נתונים: 988 סמ”ק, 129 כ”ס ב-5,500 סל”ד, 20.4 קג”מ ב-2,250 סל”ד, 1,315 ק”ג, 10.8 ק”מ לליטר (במבחן), 132,000 שקלים

הדור הקודם של הסיוויק השתמש בפלטפורמה ישנה למדי, שמקורה עוד ב-2006 וזה כבר היה מורגש. כעת לכבוד הדור העשירי, הונדה פיתחו פלטפורמה חדשה לחלוטין וכמו שזה נראה, הונדה לא בחרו בדרך הקלה או הקצרה כשהם פיתחו את הסיוויק הזו.

הונדה סיוויק

 

גרסאות אבזור, מחירים

הונדה סיוויק החדשה עושה חיים די קלים בכל הקשור לבחירת גרסה. יש בסך הכול 2 גרסאות. גרסת הכניסה, אותה בחנו, מגיעה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו וברמת אבזור ‘קומפורט’ שעולה 132,000 שקלים.  מעליה ממוקמת גרסת ה-1.5 ליטר טורבו ברמת אבזור ‘ספורט’ שעולה 145,000 שקלים. גרסת הכניסה שבחנו מגיעה מאובזרת למדי וכוללת, בין היתר, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה, חיישני חניה ומצלמה אחוריים ועוד. מעבר לזה הסיוויק מציעה מגוון רב של מערכות בטיחות הכוללות בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה אוטונומית בקרת סטייה מנתיב ועוד.

 

מה השתנה?

כאמור זו פלטפורמה חדשה, שבין היתר תשרת גם לא מעט דגמים אחרים של הונדה בעתיד הקרוב. הונדה נטשה את הקורות הנגררות האחוריות והחליפה אותן במתלה רב-חיבורי מודרני וזה רק חלק אחד מהסיפור. כל מנועי הבנזין הוחלפו למנועי טורבו, צעד משמעותי ליצרנית שמזוהה עם מנועים אטמוספריים תאבי סל״ד. במקרה שלנו מדובר במנוע 1.0 ליטר טורבו המפיק 129 כ״ס ומומנט של 20.4 קג״מ, כאשר הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה שגם היא חדשה לחלוטין.

הונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק החדשה מגיעה בתצורת נוצ׳בק שהיא מעין חצי הדרך בין האצ׳בק רגילה לסדאן. זה יוצר פרופורציות קצת שונות ממה שלרוב רגילים ודי לראות את התמונות של רכב המבחן בשביל להבין זאת.העיצוב עמוס למדי, רגע משדר כוחניות ועניין ברגע אחר חושף ריבוי פרטים מבלבל. על טעם ועל ריח…

 

איך זה מרגיש?

כניסה ראשונה לתא הנוסעים ולוקח לי קצת זמן להתרגל. הנדסת האנוש לא תמיד ברורה במגע ראשון וגם איכות החומרים וההרכבה לא מזהירים עם יותר מידי חומרים שונים מפוזרים בתא הנוסעים שחלקם, בעיקר יותר בתחתית התא, בעלי שפה מעט חדה. מנגד חייבים לציין את המושבים לחיוב. הם היו נוחים מאוד גם אחרי נסיעה ארוכה ומציעים שפע אפשרויות כיוון, כולל אפשרות להנמיך במיוחד למי שאוהב את זה (כמונו). גם במושבים האחוריים המרווח טוב בכל הפרמטרים וגם נוסע שלישי לא יתלונן יותר מידי.

הונדה סיוויק

 

על הכביש הסיוויק מתגלה כרכב נוח מאוד. בין אם בתוך העיר עם ספיגה טובה שרק שברים רוחביים חדים הצליחו לחדור לתא הנוסעים מידי פעם או בין אם זה בשיוט בכביש מהיר שם לסיוויק יש נוחות טובה, עם שילוב טוב בין קשיחות, ריסון ורכות כך שהיא לא מרגישה עסוקה וגם לא מתנדנדת על כבישים גליים. חבל רק שבידוד הרעשים לא מספק עם רעשים מבתי הגלגלים וסביב השמשה הקדמית כבר מאזור ה-100 קמ״ש.

שילוב המנוע הגיר עובד חלק מאוד. בניגוד לרוב מנועי ה-3 צילינדרים הקטנים, זה של הסיוויק לא רועד בסרק או זחילה איטית. גם בשאר הזמן הוא פשוט חלק, אין מדרגת כוח כמו שהתרגלנו ממנועי טורבו שונים והוא סוחב בצורה מרשימה עד ה-5,000 סל״ד שם מתחילה להיגמר לו הנשימה. התיבה גם הפתיעה לטובה כשמדי פעם גרמה לנו לשכוח שזאת תיבה רציפה עם החלפות הילוכים בדומה לאוטומטית רגילה.

הונדה סיוויק

 

איפה שהסיוויק הכי הפתיעה אותנו זה דווקא בכביש המפותל. כן זוהי בהחלט משפחתית מכוונת לנהג. השלדה החדשה ביחד עם המתלה האחורי מספקים רמות אחיזה מאוד גבוהות (למרות צמיגים סטנדרטים) שבתמורה מאפשרות לייצר טרן-אין חד מאוד עם תת-היגוי עדין שמרים את ראשו במגבלות. אין הרבה שעשועי זנב אתה אבל רואים שהיא פותחה במקביל לגרסה הספורטיבית שלה. גם הבלמים לא דעכו אחרי עבודה קשה וסיפקו יכולת עצירה מרשימה. רק ההגה החשמלי קצת חיבל בהנאה – הוא שתקן בפידבק אבל לפחות הוא מדויק ומהיר.

 

שורה תחתונה

הסיוויק החדשה היא קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם, כזו שמצרפת את הונדה לקבוצת המובילות. גם המחיר (132,000 שקלים) ונותן צ’אנס אמיתי למכונית הזו בשוק שלנו. התוספת המבורכת כאן מבחינתנו היא היכולת הדינאמית. עם כיול משרה ביטחון ויכולת כניסה לפניה שאנחנו לא מכירים ממשפחתיות אחרות, זו בהחלט משפחתית שנותנת מענה לצרכים משפחתיים, אבל לא שוכחת את הנהג.

הונדה סיוויק

 

עזר בהכנת הכתבה – גל מילמן

הונדה חדשה סיוויק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד