אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: איוויז U6 בהשקה עולמית
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: איוויז U6 בהשקה עולמית
איוויז U6

נהיגה ראשונה: איוויז U6 בהשקה עולמית

הדגם השני בלבד של איוויז מנסה לצאת מהתבנית המוכרת של עוד קרוסאובר חשמלי סיני ולהתבלט גם באיכות ולא רק בעיצוב. רגע לפני שהוא מגיע לישראל יצאנו, להתרשם ממנו על כבישי פורטוגל

אופיר דואק 11/04/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

בשנתיים האחרונות שוק הרכב הישראלי נמצא תחת חדירה מאסיבית של מותגי הרכב מסין, שמתקבלים כאן במפתיע באהדה וארנקים שלופים. אחד המותגים הראשונים בגל הסיני הוא איוויז (Aiways) שמצליח להיות יוצא דופן במציאות שבה “קרוסאובר חשמלי מסין” כבר הפך למשהו גנרי, ומצד שני ממחיש את ההזדמנות שפתח עידן החשמל עבור הסינים להסתער על המערב.

בניגוד לרוב המותגים הסיניים, מאחורי איוויז לא עומדת יצרנית רכב ענקית או חברה תעשייתית גדולה. מדובר בחברה שהוקמה בשנת 2017, גייסה משקיעים ושלל מוחות מתעשיית הרכב המערבית שעבדו בוולוו וב.מ.וו, ויצאה לדרך כמעין סטארטאפ מוטורי שמכוון לשווקי המערב. נכון לעתה איוויז כלל לא מוכרת מכוניות בסין, כשעד לא מזמן ייצרה דגם אחד בלבד, קרוסאובר קומפקטי בשם U5 שיצא לשוק בתזמון לא פשוט בשנת 2020. כעת מגיע הדגם השני של איוויז הנקרא U6 אותו פגשנו לראשונה והוא כאן לפניכם.

נעים להכיר, איוויז U6
בהיותה חברה קטנה היה ניתן לצפות שהדגם השני של איוויז ישתייך לקטגוריה בעלת נפח מכירות גבוה ממנו ניתן לנגוס נתח, אבל באיוויז עושים את הדברים אחרת. U6 משתייך לנישת ה”קרוסאובר קופה” שהיא מצומצמת יותר ומאוישת בעיקר על ידי מותגי יוקרה נחשקים. ניתן כמובן להתייחס ל-U6 כגרסת הקופה המסוגננת של U5 וזה יהיה נכון ברמת העיקרון, שכן שתיהן בנויות על אותה פלטפורמה וחולקות רכיבים רבים. אלא שמעשיית, גם בגלל היותה של איוויז יצרנית צעירה שעדין בונה את עצמה, U6 הוא יותר שלב אבולוציוני מתקדם יותר, שבו נעשו לא מעט תיקונים הכרחיים ונוספו יכולת נוספות הקיים באח המשפחתי.

צללית ייחודית בנוף של רכבי הקרוסאובר

 


כיצד זה בא לידי ביטוי? הסוללה אמנם זהה לזו של U5 והיא בעלת קיבולת של 63 קוט”ש, אך המנוע החשמלי של U6 הוא בפיתוח וייצור עצמי של איוויז, כאשר עם מערכת ניהול אנרגיה משופרת ואווירודינמיות עדיפה שהיא פועל יצא של תצורת המרכב, מצהירים באיוויז על טווח משודרג של 405 ק”מ.

העיצוב החיצוני שומר על קשר מסוים ל-U5 בעיקר בחזית ובסיס הגלגלים באורך 280 ס”מ זהה, אך מעבר לכך איוויז U6 מציג שפת עיצוב שונה לחלוטין. איוויז U6 ארוך ב-12 ס”מ ונמוך ב-6 ס”מ כשמעבר לקו הגג המשתפל שנגמר באחוריים קצוצים בעלי ספוילר קטן בקצה דלת תא המטען הוא בעל קווי גוף תפוחים ומודגשים, קו חלונות הצד גבוה ולא מעט אלמנטים ספורטיביים, לעיתים מוגזמים מידי. למשל, כונסי האוויר הגדולים בפגוש הקדמי או הכנפונים האווירודינמיים בקצות הפגושים שמתאימים יותר ללמבורגיני. אם כבר, למבורגיני, בצבע הצהוב הרשמי של U6  אפשר לטעות ולחשוב מרחוק שמדובר באורוס. בהחלט מחמיא.

השקעה עיצובית גם בתא הנוסעים

 

כניסה לתא הנוסעים חושפת הנדסת האנוש וממשק תפעול שונים לחלוטין מאשר ב-U5. את מקום שלושת המסכים הקטנים המשמשים כלוח מחוונים מחליפה תצוגה צרה ומינימליסטית מאחורי גלגל ההגה, כשיתר המידע מרוכז במסך המרכזי הגדול שגם אחראי על תפעול מערכות הרכב השונות כולל בקרת האקלים. זאת בניגוד לפיזור של כמה משטחי מגע ומסכים ב-U5. התוצאה הסופית מוצלחת ובשלה הרבה יותר, אם כי עדין ישנו קושי להגיע לפעולות והגדרות שונות דרך שלל התפריטים, כשהיה עדיף היה להשתמש במתגים פיזיים לבחירת מצב נהיגה או מצב הבלימה הרגרנטיבית.

רמת ההשקעה בתא הנוסעים ניכרת בנגיעות עיצוביות כמו בורר הילוכים שעוצב בהשראת עולם היאכטות, המושבים הספורטיביים ותאורת האווירה המוטמעת מתחת לגימורים דמויי האלומיניום. בחירת הצבעים הבהירה תורמת לתחושה האוורירית, כמו גם גג הזכוכית הפנורמי הענק שהיעדר כיסוי עלול להיות מאתגר בקיץ הישראלי למרות רמת הכהיה גבוהה. כל אלו מגובים במרווח מרשים מאד במושב האחורי, כשבמפתיע למרות הגג המשתפל גם לראשי הנוסעים יש שפע מקום (אם כי עדין הכניסה והיציאה דורשים כיפוף ראש). איכות החומרים טובה, אך לצד חלק עליון רך ושילוב של אלקנטרה ועור מלאכותי מוצלח ישנה גם מתגים וחלקים מפלסטיקה פשוטה, בעיקר בחלקים  הרחוקים מהישג יד. אגב בניגוד ל-U5, כאן כבר יש תא כפפות.

מראה ייחודי גם מלפנים

 

שינוי בתנועה
למנוע החשמלי של U6 הספק של 217 כ”ס ו-32.1 קג”מ. קצת יותר מאשר ב-U5 אך עדין לא מדובר בנתונים יוצאי דופן. למרות זאת, ולמרות גודלו, U6 מרגיש נמרץ למדי עם תאוצה ל-100 ב-7 שניות ברות השגה הודות להורדה יעילה של הכוח לכביש, כאשר מעבר ל-110 קמ”ש קצב התאוצה מתמתן משמעותית (אם כי מעט פחות במצב ספורט). מערכת הבלימה הרגרנטיבית תפקדה היטב גם במצב דוושה אחת. בדיקת טווח מעמיקה תהיה אמינה יותר וכאשר תיערך במבחן המקומי, אך לפחות בתוואי של נהיגת ההתנסות צריכת האנרגיה הממוצעת נעה סביב 18.5 קילוואט ל-100 ק”מ ואף פחות מכך בקטעי הנהיגה המתונים.

בעוד הביצועים של U6 טובים אך לא מתבלטים במיוחד, בטח לאור העיצוב והגישה הספורטיבית, איכות הנסיעה מצליחה להפתיע לטובה. בראש ובראשונה בידוד הרעשים מצוין, המתלים משדרים תחושה מוצקה ומרוסנת כשה”Ride” וספיגת הזעזועים הרשימו על אף השימוש בחישוקי 20 אינטש וצמיגים בחתך נמוך.

זה המקום לציין שרכב המבחן צויד בצמיגי All Season  שלא רלוונטים לישראל שתרמו לרעשי צמיגים ופגמו מעט באחיזה, אלא שעדין U6 הפגין מגבלות גבוהות, התנהגות מאוזנת ותחושה קלילה יחסית לקרוסאוברים מסוגו. בין היתר בגלל העובדה שעם משקל של פחות מ-1.8 טון, הודות לשימוש הנרחב באלומיניום, הוא אכן קל יותר מקרוסאוברים בגודל דומה.

Aiways U6 01Aiways U6 01
צללית ייחודית בנוף של רכבי הקרוסאובר
Preview
Aiways U6 02Aiways U6 02Preview
Aiways U6 03Aiways U6 03Preview
Aiways U6 04Aiways U6 04Preview
Aiways U6 05Aiways U6 05Preview
Aiways U6 06Aiways U6 06Preview
Aiways U6 07Aiways U6 07
מראה ייחודי גם מלפנים
Preview
איוויז U6איוויז U6Preview
Aiways U6 09Aiways U6 09Preview
Aiways U6 10Aiways U6 10Preview
Aiways U6 11Aiways U6 11
השקעה עיצובית גם בתא הנוסעים
Preview
Aiways U6 12Aiways U6 12Preview

 

מכוון גבוה
איוויז מכוונת גבוה ו-U6 מצליח לגבות את השאיפות הללו. על גבי הבסיס המוכר הצליחה איוויז ליצור קרוסאובר בעל מראה ייחודי, תא נוסעים מרווח שמפתיע לטובה באיכותו ושיפור משמעותי בממשק התפעול ביחס ל-U5. הביצועים טובים אך לא יוצאי דופן ולמרות המראה הספורטיבי לא תקבלו כאן ריגוש מוטורי, אבל נקודות החוזק העיקריות של איוויז U6 הן איכויות הנסיעה ובידוד הרעשים המעניקים תחושה של רכב פרימיום.

המחיר של איוויז U6 לא נמוך ועומד על 219 אלף שקלים. זה אומר שהוא כבר נאלץ להתחרות בטריטוריה שבה נמצאות סקודה אניאק קופה וקיה EV6 המשובחות אך היקרות הרבה יותר. עצם ההשוואה שלו אליהן בשורה אחת היא כבר מחמאה ענקית עבור איוויז.

איוויז U6  – תעודת זהות

מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 217 כ”ס, מומנט: 32.1 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, משקל: 1,790 ק”ג
בסיס גלגלים: 280 ס”מ, מ-0 ל-100: 7 שניות, מהירות מרבית: 160 קמ”ש, צריכת אנרגיה (יצרן): 16.6 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 219,000 שקלים

איוויז איוויז U6 השקה עולמית קרוסאובר חשמלי קרוסאובר קופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד