אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתאגרף שרירי: ב.מ.וו R1300 R החדש נחשף
ראשי » דו-גלגלי » מתאגרף שרירי: ב.מ.וו R1300 R החדש נחשף
ב.מ.וו R1300 R

מתאגרף שרירי: ב.מ.וו R1300 R החדש נחשף

ב.מ.וו מציגה את ה-R1300 R החדש שממשיך את מסורת דגמי הבוקסר הספורטיביים, הפעם עם מנוע ה-1300 החדש שהופך אותו לבוקסר החזק בשושלת

אופיר דואק 14/04/2025 צלם: יצרן

כשבועים לאחר שסיפרנו לכם על הכוונה של ב.מ.וו להרחיב את משפחת הדגמים על בסיס מנוע הבוקסר של ה-R1300 GS החדש, חושפת החברה את השני בסדרת הבוקסרים הגדולים שלה (שאינה שייכת לסדרות הרטרו R18 ו-R12). מדובר בדגם ספורט-עירום לכביש הנושא באופן מסורתי את הכינוי R, קיצור של רודסטר, או בשמו המלא כעת R1300 R.

בניגוד ל-GS בעל העיצוב הלא קל לעיכול, ב-R הלכו מעצבי ב.מ.וו על מראה קונבנציונלי יותר. עם פנס חזית מינימליסטי ומחודד ללא משקף קדמי, כאשר מהצד בולט מיכל הדלק הגבוה וחיפויי הצד האווירודינמיים המקנים ל-R יחד עם צמד הבוכנות המזדקרות לצדדים מראה שרירי ובשרני. באופן מעניין ה-R שומר על מראה מינימליסטי יחסית ללא כנפונים או עזרים אווירודינמיים בולטים כמיטב האופנה העכשווית, כשלמראה הנקי והספורטיבי מוסיפה הבחירה בגימור שחור מט לחלקי גוף, לשלדה, מכסי הצילינדרים של המנוע וכיסוי גל ההינע.

הלב של ב.מ.וו R1300 R החדש הוא מנוע הבוקסר העדכני שהוצג ב-GS החדש, אשר נפחו גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק, בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ. המנוע לא עבר שינוי ביחס לתצורתו בגרסת האדוונצ’ר, כך שהוא מספק 145 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט בשרני של 15.2 קג”מ המתקבלים ב-6,500 סל”ד, כשהוא עדין מסוגל לטפס עד ל-9,000 מרשימים ביחס למנוע בתצורת בוקסר. נתונים אלו הפכו את המנוע החדש לבוקסר הסדרתי החזק ביותר של ב.מ.וו, מה שמכניק גם ל-R החדש את התואר הבוקסר הרום החזק ביותר בשושלת הרודסטרים של חברה. כמו ב-GS, גם את ה-R1300 R ניתן יהיה לקבל עם מערכת ה-ASA החדשה של ב.מ.וו המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית או ידנית ללא צורך בשימוש במצמד.


המנוע החדש שוכן בשלדה חדשה לחלוטין המשלבת בין מסגרת ראשית ממתכת ושלדת זנב מאלומיניום לחיסכון במשקל, כשהיא קשיחה יותר משלדת הדור הקודם ואפשרה למהנדסים להשיג מרכוז מאסה משופר. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך 47 מ”מ  מלפנים בשילוב מתלה פרלאבר EVO חדש מאחור. כאופציה ניתן לקבל בגרסאות היקרות גם מערכת מתלים דינאמית DSA המשנה את אופי השיכוך של המתלים באופן אלקטרוני. חישוקי אלומיניום חדשים חוסכים 1.4 ק”ג ממשקל האופנוע. מערכת הבלימה כוללת שני קאליפרים רדיאלים קבועים בעלי 4 בוכנות מלפנים ואקליפר רדיאלי צף בעל שתי בוכנות מאחור, בשילוב מערכת ABS הפועלת תחת פניה, כשבגרסאות היקרות מגיעה מערכת בלימה משופרת וספורטיבית יותר עם קאליפרים בצבע טיטניום.

כמקובל אצל ב.מ.וו, גם R1300 R יוצע בכמה גרסאות אבזור שונות, הנבדלות לא רק בצביעה ושינויים קוסמטיים. ב.מ.וו R1300 R מציע לרוכב בגרסתו הסטנדרטית שלושה מצבי רכיבה (חסכוני, גשם וכביש), כשמצבי דיימניק ודיינמיק פרו ספורטיביים מוצעים בגרסאות היקרות יותר. עוד תכונות שמוצעות בגרסאות האבזור הבכירות הם בגרסאות חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות רדאר הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת התנגשות, כשבשם השימושיות מוצעות גם מזוודות צד מקוריות אם למישהו ממש מתעקש לקלקל את המראה המדליק של האופנוע.

BMW R1300 R 2025 08BMW R1300 R 2025 08Preview
BMW R1300 R 2025 11BMW R1300 R 2025 11Preview
BMW R1300 R 2025 09BMW R1300 R 2025 09Preview
BMW R1300 R 2025 12BMW R1300 R 2025 12Preview
BMW R1300 R 2025 10BMW R1300 R 2025 10Preview
BMW R1300 R 2025 15BMW R1300 R 2025 15Preview
BMW R1300 R 2025 16BMW R1300 R 2025 16Preview
BMW R1300 R 2025 13BMW R1300 R 2025 13Preview
BMW R1300 R 2025 14BMW R1300 R 2025 14Preview
BMW R1300 R 2025 01BMW R1300 R 2025 01Preview
BMW R1300 R 2025 02BMW R1300 R 2025 02Preview
BMW R1300 R 2025 03BMW R1300 R 2025 03Preview
ב.מ.וו R1300 Rב.מ.וו R1300 RPreview
BMW R1300 R 2025 05BMW R1300 R 2025 05Preview
BMW R1300 R 2025 06BMW R1300 R 2025 06Preview
ב.מ.וו R1300 Rב.מ.וו R1300 RPreview

R1300R אופנוע עירום אופנוע רודסטר ב.מ.וו ב.מ.וו R1300 R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד