אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משנה כיוון: פולקסווגן מעבירה תקציבי פיתוח מחשמליות למנועי בנזין
ראשי » חדשות » משנה כיוון: פולקסווגן מעבירה תקציבי פיתוח מחשמליות למנועי בנזין
פולקסווגן

משנה כיוון: פולקסווגן מעבירה תקציבי פיתוח מחשמליות למנועי בנזין

אחרי שיצאה בתכנית חשמול שאפתנית, בפולקסווגן מחשבים מסלול מחדש ויפנו שליש מתקציב הפיתוח לרכבים חשמליים לפיתוח הדור הבא של מנועי בעירה פנימית

אופיר דואק 09/06/2024 צלם: יצרן

יצרניות הרכב האירופאיות הימרו על שבעשור הקרוב תשתלט טכנולוגיית ההנעה החשמלית על שוק הרכב ביבשת הישנה, אך המציאות מסתבר הרבה מיותר מורכבת. קצב החדירה האיטי מהצפוי והצלחה המוגבלת של מכוניות חשמליות מאלצות את היצרניות לשנות יעדים ותוכניות שאפתניות לחשמול מלאי הדגמים, כשאחת היצרניות שממהרות להגיב לשינויים היא פולקסווגן.

רק לפני שנה הכריזה פולקסווגן על שלב נוסף בתכנית חשמול נרחבת בה הייתה אמורה החברה להקצות 180 מיליון אירו לפיתוח הדור הבא של הדגמים החשמליים של חברה. אלא שכאמור, לאור ההצלחה המוגבלת התכניות השתנו. בנאום שנשא בכנס של סוכנות הידיעות רויטרס במינכן ארנו אנטליץ’, סמנכ”ל הכספים ומנהל התפעול הראשי של פולקסווגן, הודיע כי שליש מהתקציב המיועד לפיתוח הדגמים החשמליים יופנה בקרוב לפיתוח הדור הבא של מנועי בעירה פנימית בקונצרן.

מדובר בכ-60 מיליון אירו שנועדו לדבריו לשמור על הדגמים בעלי מנועי הבעירה הפנימית של פולקסווגן תחרותיים גם בעשור הקרוב – מן הסתם מול דגמים עדכניים בעלי מנועי בעירה פנימית שיפתחו המתחרות. אנטליץ’ הוסיף בזהירות כי “העתיד יהיה חשמלי, אך זה עדין לא הסוף של מנועי הבעירה הפנימית ומדובר רק בשליש מהתקציב”.

פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף. מנועי הבנזין ימשיכו גם לעשור הבא

למרות הזהירות המתבקשת בהצהרות, מדובר בתפנית משמעותית שתשפיע על היעדים של פולקסווגן בעשור הקרוב. על פי התכנית המקורית שנחשפה ב-2022, הייתה אמורה פולקסווגן למכור ולייצר באירופה רק מכוניות חשמליות עד לשנת 2033. המשמעות היא שפיתוח מנועי ה-TSI של פולקסווגן ימשיך בעשור הקרוב והם אמורים להיות מותאמים לתקינת יורו 7 המחמירה שתיכנס לתוקף ב-2027, עם או בלי שילוב של מערכות עזר היברידיות.


הצהרה זו של אנטליץ’ מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים הודיעה מרצדס כי היא משהה את פיתוח הדור הבא בפלטפורמה החשמלית לדגמים הגדולים שלה, כשטויוטה הכריזה כי תחשוף בקרוב דור חדש ומתקדם של מנועי בעירה פנימית. בנטלי הנמצאת בבעלות פולקסווגן כבר הודיעה כי תדחה את היעד שלה להפוך למותג חשמלי מלא בשנת 2030 וכך גם פורד, שעבורה תייצר פולקסווגן את הדגמים החשמליים עבור השוק האירופאי, בהם האקספלורר EV והקאפרי, על בסיס פלטפורמת MEB.

מכוניות חשמליות מנועי בנזין מנועי בעירה פנימית פולקסווגן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד