אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משטרה: גם שוטרי מג”ב יתנו דוחו”ת תנועה
ראשי » חדשות מקומיות » משטרה: גם שוטרי מג”ב יתנו דוחו”ת תנועה

משטרה: גם שוטרי מג”ב יתנו דוחו”ת תנועה

שוטרי משמר-הגבול יודרכו ויוסמכו לאכוף עברות נהיגה

אריאל אלסיבוני 26/08/2016

עושה רושם שהמדינה לא ממש יודעת איך לטפל בבעיית תאונות הדרכים. משטרה, שכפופה למדינה, מנסה לעשות כמיטב יכולתה. אבל כוח אדם דל ובחירת יעדים לקויה הופכים חלק גדול מהניידות ללא פעילות ואלו שכן מסיירות לא מבצעות עבודה יעילה מספיק.

אני חייב לפתוח כאן סוגרים ולדבר על אכיפה. אני בעד לחזק את המשטרה, ולתת לה לעשות את עבודתה. אבל בד בבד, אם המטרה האמיתית היא שינוי המגמה בכל הקשור להרוגים בתאונות דרכים, חייבת להיות כאן עבודת שיטור איכותית יותר. זה אומר לחפש את התאונות הקטלניות היכן שהן קורות באמת.

לפי נתונים שהוצגו בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא עולה כי שליש מההרוגים בתאונות מגיעים מתאונות שמערבות רכב כבד. השליש השני מגיע ממגזרים שאינם חשופים למערכי ההסברה והלימוד, והיתר אנשים כמוני וכמוך. הרבה יותר קל לאכוף נושא ספציפי כמו רכב כבד ולהציל את חייהם של שליש מההרוגים מאשר לשים עין על כל אזרח ואזרח וללוות אותו ביד מהבית לעבודה וחזרה. כאן אפשר לסגור את הסוגריים…

אפשר להבין שהכשל בטיפול בתאונות הדרכים הוא משולב, יש בתוכו נושאים רבים כשאכיפה היא רק אחד מהם. המשטרה אמונה על האכיפה אבל היא צריכה לשים לפניה יעדים ברורים ואפשריים. המדינה חייבת לטפל במצוקות המשטרה.


מתוך המצוקה הזו החלו בחודשים האחרונים במשטרה “לתגבר כוחות” בצורה יצירתית. אבל אני חושש שזו לא הדרך. הוספת פקחים בשטחים עירוניים שיחלקו דוחו”ת תעבורה היא שטות. ולהוסיף על זה המשטרה כעת מספחת גם שוטרי משמר הגבול שיוסמכו לתת לאכוף עברות תנועה.

כל אלו בבחינת אילתורים וקומבינות שלא יקדמו את המאבק בתאונות דרכים לשום מקום. אני מוכן להתערב איתך שבסוף שנת 2016 נראה גידול משמעותי בכמות ההרוגים על כבישי ישראל. עוד מכוניות, עוד כבישים, עוד הרוגים – זו משוואה פשוטה.

אם המדינה רוצה לשנות את המאזן הזה, היא צריכה להתמקד באכיפה איכותיות, באיזורים ובקבוצות מועדות לפורענות – זו דרך פשוטה יחסית לשנות את המצב על כבישי ישראל.

משטרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד