אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משבר כלכלי? שנת שיא לפרארי
ראשי » חדשות » משבר כלכלי? שנת שיא לפרארי
פרארי

משבר כלכלי? שנת שיא לפרארי

בצל התהפוכת בעולם, בפרארי מסכמים שנת שיא נוספת עם עליה של 18.5% במסירות ומצי ששנת 2023 תהיה אפילו טובה עוד יותר

אופיר דואק 05/02/2023 צלם: יצרן

שנת 2022 הייתה שנה סוערת בעולם. מחירי הדלק נסקו, משבר השבבים פגע בהיקפי הייצור וגם בעיות השינוע עדין לא נפתרו. בעוד ענקיות הרכב מנסות לתמרן, סוגרות ופותחות קווי ייצור, בפרארי העסקים טובים מאי פעם. מדו”חות שפרסמה החברה בסוף השבוע עולה כי שנת 2022 הייתה שנת שיא במראנלו עם עליה של 18.5% במסירות.

בסך הכל מסרה פרארי בשנה החולפת 13,221 מכוניות עם סמל הסוס הצוהל, 2,066 מכוניות יותר מאשר בשנת 2021 שהייתה בעצמה שנת שיא עבור החברה. בסך הכל הרווח הנקי הסתכם ב-939 מליון אירו, עליה של 13%.

השווקים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה המשיכו להיות השווקים החזקים עבור פרארי, כאשר כמעט 6,000 נמסרו בשווקים אלו – עליה של 8%. בישראל, הנכללת בגוש זה, הייתה 2022 גם שנת שיא עם 19 דגמי פרארי שקיבלו לוחית רישוי צהובה.
את הזינוק המרשים ביותר עשתה פרארי בטאיוואן, הונג קונג וסין שם קצב הפיתוח המואץ מגדיל את שכבת המתעשרים שמגשימים חלומות מוטוריים. בשנה החולפת זינקו במדינות אלו מכירותיה ב-73% עם 1,552 מכוניות.

פרארי 812 – מנוע צמיחה, תרתי משמע

על פי הדו”חות, התוצאות העסקיות המצוינות הגיעו בזכות גידול משמעותי בביקוש לדגמי פורטופינו M ומשפחת ה-SF90, כאשר גם דגמי ה-812 ו-296 הפגינו עליה במכירות. לעומת זאת דווקא דגמי ה-SP1 ו-SP2 הקיצונים רשמו האטה. עוד נתון מעניין, רגע לפני שפרארי נכנסת לעידן החשמל, 22% מדגמיה שנמכרו בשנה החולפת ההיו בעלי הנעה היברידית.


ומה לגבי שנת 2023? במראנלו מצפים שגם בשנה זו ימשיכו המכירות לצמוח, כאשר ה-SP3 החדשה שנכנסה לייצור לאחרונה תתרום גם היא את חלקה לגידול. עם זאת, צפויה החברה להעלות את מחירי המכוניות ברוב השווקים כדי להתאים לקצב האינפלציה העולמית. במילים אחרות, ב-2023 יהיה יקר יותר לקנות פרארי, אבל לא נראה שלעשירים זה יפריע.

פרארי פרארי 812
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד