אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה
ראשי » מגזין » מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה
מקלארן

מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה

השיא שקבעה פורשה תקוע למקלארן כמו עצם בגרון וגם לקוניגסאג יש מה להגיד בנושא

אריאל אלסיבוני 28/08/2016

מתוך ייבול מכוניות-העל ההיברידיות האחרון, פורשה היא היחידה שקבעה זמן ברינג, 6:57 דקות והיא מכונית-העל המהירה ביותר מסביב לגיהנום הירוק. מה עם מקלארן ופרארי? אין זמן רישמי. כלום.

מקלארן כבר ביקרו ברינג עם ה-P1, הם הצהירו שהיא ירדה משבע דקות להקפה אבל לא פרסמו זמן מדויק. אפשר לשער שהזמן שעשתה ה-P1, איטי יותר מזה של הפורשה 918, אחרת למה גנזו מקלארן את התוצאה? פרארי היו עם הלה-פרארי ברינג אבל לא טרחו לפרסם מילה אחת על הנושא. יש עוד סיבה שבגללה אף יצרנית לא שברה את השיא של פורשה. אחרי כמה תאונות לא קלות, הוטלו מגבלות מהירות על חלקים מהנורדשלייפה, מה שמנע נסיונות רציניים לשבירת שיא ההקפה של ה-918.

מקלארן
תמונה מהביקור הראשון…

 

מגבלות המהירות האמורות הוסרו זה מכבר ויצרנים שונים כבר עטים על שבירת השיא. זה זמן טוב להיזכר מה יש ב-918 שמחזיקה אותו היום ומה יש לאלו שעשויות לשבור אותו להציע כנגד.


פורשה 918

הפורשה 918 שקבעה את הזמן האמור ברינג צוידה בחבילת וויסאך. החבילה האופציונאלית הזו, מתמקדת בעיקר בהורדת משקל על-ידי גלגלים עשויים מגנזיום (אמיתי כן?), הפחתת משקל משמעותית למערכת הבלימה, שימושי בברגי טיטניום ועיטוף הגוף עם מדבקה דקה וקלה במקום שכבות הצבע ב-918 מהשורה.

מקלארן
מחזיקת השיא

 

יחס הספק\משקל: 1.84 ק”ג לכ”ס.

למה כן? לפורשה יש הרבה כסף. ברינג ההפכפך, שיכול להפתיע עם גשם ברגע, כסף אומר יכולת להשכיר שוב ושוב את המסלול עם כל האופרציה הדרושה, עד שאתה שובר את השיא. פורשה גם לא ממש יתרגשו אם במהלך שבירת השיא, נהג מבחן ירסק 918. זה לא סוף העולם מבחינתם.

למה לא? כי זו מכונית די כבדה בסופו של יום. על הנייר כל המתחרות שלה מציגות יחס הספק-משקל טוב יותר. מצד שני יש לה הנעה כפולה שמציעה משיכה טובה יותר – אז לך תדע.

מקלארן P1 LM

מקלארן מזמינים ברגעים אלו כמה ימי מבחן בנורבורגרינג בכדי לבצע כיול אחרון ל-P1 LM. על הדרך יש סיכוי שהם ישברו את השיא של פורשה. גרסת ה-LM של ה-P1 היא גרסה מוסבת לכביש של ה-GTR (גרסת המסלול הייעודית של ה-P1). ה-LM חזקה יותר וקלה יותר מ-‘סתם’ P1 ומקבלת עזרים אווירודינמיים משמעותיים יותר, גם בהשוואה ל-GTR. מקלארן מספרים שהם לא יכולים להרשות לעצמם להשכיר את הרינג מתי שבא להם (כמו יצרנים אחרים…), שמבחינתם ריסוק המכונית הוא לא בא בחשבון ושמספיק יום גשום אחד בשביל להרוס את התוכניות שלהם. הם טורחים ומציינים שהם מגיעים עם ה-LM לנורדשלייפה בכדי לסיים את הכיול שלה ולא במטרה לשבור את השיא. אוקיי…

מקלארן
קלה יותר, חזקה יותר

 

יחס הספק\משקל: 1.51 ק”ג לכל כ”ס.

למה כן? כי תכל’ס זו מכונית מסלול עם רישוי כביש שמגיעה מהר מאוד ל-362 קמ”ש ומייצרת יותר מ-1.5 G בפניות.

למה לא? כי מקלארן מייצרים אותן ביחידות ספורות ויהיה לנהג המבחן זמן מועט בכדי לנסות באמת לשבור את השיא ובאותו זמן לא לשבור את המכונית.

פרארי לה-פרארי

טוב, אז פרארי חייבים לשבור את השיא לא? האמת היא שלא. גם כך נמכרו כל המכוניות שהם מתכננים לייצר כולל גרסת האפרטה, שכל הייצור המתוכנן שלה נמכר עוד לפני שהוצגה רישמית. מצד שני, יש שמועות עקשות שפרארי עומדת להציג גרסת XX ללה-פרארי. זו אומנם תהיה מכונית שמיועדת למסלול בלבד אבל שמועות נוספות טוענות שאחת כזו הקיפה את הנורדשלייפה ב-6:35 דקות.

מקלארן
אם לא היא, אז מי?

 

יחס הספק\משקל: 1.66 ק”ג לכל כ”ס.

למה כן? כי זו מכונית-על של פרארי. אם יש מכונית בעולם שאמורה להקיף כל מסלול במהירות גבוהה ובהצלחה זו כנראה המכונית הזו.

למה לא? כי לפרארי אין מה להרוויח משיא כזה ואין שום סיבה להתאמץ ולהשיג אותו.

קוניגסאג ONE:1

אם צריך לשים את הכסף על מישהו שלא יעצור עד שישבור את השיא של פורשה, אז כדאי לשים אותו על כריסטיאן וון קוניגסאג. הוא לא יעצור לדעתנו עד שהוא יקבע שיא מופרך – כזה שייקח ליצרנים אחרים הרבה מאוד זמן להגיע אליו. כל הרעיון של הקוניסאג ‘אחד על אחד’ הוא כזה מטיבו. לבנות את המכונית הכי חזקה, הכי קלה, הכי מהירה. השם שלה מתאר את יחס ההספק משקל, אחד לאחד. 1,361 כ”ס על 1,361 ק”ג. הקוניגסאג הזו כבר ניסתה לקבוע שיא חדש נסיון שלא הסתיים בהצלחה. הם כרגע בונים את המכונית מחדש ואנחנו בטוחים שהם ינסו שוב. ושוב. ושוב.

מקלארן
לפני שנהג הניסוי שלח אותה אל הגדר

 

יחס הספק\משקל: 1\1 ק”ג לכל כ”ס

למה כן? יחס הספק משקל שובר מוסכמות. דחף אדיר של הבעלים להוכיח את ערך החברה שלו מול החברות הוותיקות והנחשבות בתחום.

למה לא? לפי איך שהסתיים הניסיון הראשון יש סיכוי שמועצת המנהלים של קוניגסאג תגיד לכריסטיאן: ‘עד כאן’.

 

 

מקלארן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד