אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה
ראשי » מגזין » מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה
מקלארן

מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה

השיא שקבעה פורשה תקוע למקלארן כמו עצם בגרון וגם לקוניגסאג יש מה להגיד בנושא

אריאל אלסיבוני 28/08/2016

מתוך ייבול מכוניות-העל ההיברידיות האחרון, פורשה היא היחידה שקבעה זמן ברינג, 6:57 דקות והיא מכונית-העל המהירה ביותר מסביב לגיהנום הירוק. מה עם מקלארן ופרארי? אין זמן רישמי. כלום.

מקלארן כבר ביקרו ברינג עם ה-P1, הם הצהירו שהיא ירדה משבע דקות להקפה אבל לא פרסמו זמן מדויק. אפשר לשער שהזמן שעשתה ה-P1, איטי יותר מזה של הפורשה 918, אחרת למה גנזו מקלארן את התוצאה? פרארי היו עם הלה-פרארי ברינג אבל לא טרחו לפרסם מילה אחת על הנושא. יש עוד סיבה שבגללה אף יצרנית לא שברה את השיא של פורשה. אחרי כמה תאונות לא קלות, הוטלו מגבלות מהירות על חלקים מהנורדשלייפה, מה שמנע נסיונות רציניים לשבירת שיא ההקפה של ה-918.

מקלארן
תמונה מהביקור הראשון…

 

מגבלות המהירות האמורות הוסרו זה מכבר ויצרנים שונים כבר עטים על שבירת השיא. זה זמן טוב להיזכר מה יש ב-918 שמחזיקה אותו היום ומה יש לאלו שעשויות לשבור אותו להציע כנגד.


פורשה 918

הפורשה 918 שקבעה את הזמן האמור ברינג צוידה בחבילת וויסאך. החבילה האופציונאלית הזו, מתמקדת בעיקר בהורדת משקל על-ידי גלגלים עשויים מגנזיום (אמיתי כן?), הפחתת משקל משמעותית למערכת הבלימה, שימושי בברגי טיטניום ועיטוף הגוף עם מדבקה דקה וקלה במקום שכבות הצבע ב-918 מהשורה.

מקלארן
מחזיקת השיא

 

יחס הספק\משקל: 1.84 ק”ג לכ”ס.

למה כן? לפורשה יש הרבה כסף. ברינג ההפכפך, שיכול להפתיע עם גשם ברגע, כסף אומר יכולת להשכיר שוב ושוב את המסלול עם כל האופרציה הדרושה, עד שאתה שובר את השיא. פורשה גם לא ממש יתרגשו אם במהלך שבירת השיא, נהג מבחן ירסק 918. זה לא סוף העולם מבחינתם.

למה לא? כי זו מכונית די כבדה בסופו של יום. על הנייר כל המתחרות שלה מציגות יחס הספק-משקל טוב יותר. מצד שני יש לה הנעה כפולה שמציעה משיכה טובה יותר – אז לך תדע.

מקלארן P1 LM

מקלארן מזמינים ברגעים אלו כמה ימי מבחן בנורבורגרינג בכדי לבצע כיול אחרון ל-P1 LM. על הדרך יש סיכוי שהם ישברו את השיא של פורשה. גרסת ה-LM של ה-P1 היא גרסה מוסבת לכביש של ה-GTR (גרסת המסלול הייעודית של ה-P1). ה-LM חזקה יותר וקלה יותר מ-‘סתם’ P1 ומקבלת עזרים אווירודינמיים משמעותיים יותר, גם בהשוואה ל-GTR. מקלארן מספרים שהם לא יכולים להרשות לעצמם להשכיר את הרינג מתי שבא להם (כמו יצרנים אחרים…), שמבחינתם ריסוק המכונית הוא לא בא בחשבון ושמספיק יום גשום אחד בשביל להרוס את התוכניות שלהם. הם טורחים ומציינים שהם מגיעים עם ה-LM לנורדשלייפה בכדי לסיים את הכיול שלה ולא במטרה לשבור את השיא. אוקיי…

מקלארן
קלה יותר, חזקה יותר

 

יחס הספק\משקל: 1.51 ק”ג לכל כ”ס.

למה כן? כי תכל’ס זו מכונית מסלול עם רישוי כביש שמגיעה מהר מאוד ל-362 קמ”ש ומייצרת יותר מ-1.5 G בפניות.

למה לא? כי מקלארן מייצרים אותן ביחידות ספורות ויהיה לנהג המבחן זמן מועט בכדי לנסות באמת לשבור את השיא ובאותו זמן לא לשבור את המכונית.

פרארי לה-פרארי

טוב, אז פרארי חייבים לשבור את השיא לא? האמת היא שלא. גם כך נמכרו כל המכוניות שהם מתכננים לייצר כולל גרסת האפרטה, שכל הייצור המתוכנן שלה נמכר עוד לפני שהוצגה רישמית. מצד שני, יש שמועות עקשות שפרארי עומדת להציג גרסת XX ללה-פרארי. זו אומנם תהיה מכונית שמיועדת למסלול בלבד אבל שמועות נוספות טוענות שאחת כזו הקיפה את הנורדשלייפה ב-6:35 דקות.

מקלארן
אם לא היא, אז מי?

 

יחס הספק\משקל: 1.66 ק”ג לכל כ”ס.

למה כן? כי זו מכונית-על של פרארי. אם יש מכונית בעולם שאמורה להקיף כל מסלול במהירות גבוהה ובהצלחה זו כנראה המכונית הזו.

למה לא? כי לפרארי אין מה להרוויח משיא כזה ואין שום סיבה להתאמץ ולהשיג אותו.

קוניגסאג ONE:1

אם צריך לשים את הכסף על מישהו שלא יעצור עד שישבור את השיא של פורשה, אז כדאי לשים אותו על כריסטיאן וון קוניגסאג. הוא לא יעצור לדעתנו עד שהוא יקבע שיא מופרך – כזה שייקח ליצרנים אחרים הרבה מאוד זמן להגיע אליו. כל הרעיון של הקוניסאג ‘אחד על אחד’ הוא כזה מטיבו. לבנות את המכונית הכי חזקה, הכי קלה, הכי מהירה. השם שלה מתאר את יחס ההספק משקל, אחד לאחד. 1,361 כ”ס על 1,361 ק”ג. הקוניגסאג הזו כבר ניסתה לקבוע שיא חדש נסיון שלא הסתיים בהצלחה. הם כרגע בונים את המכונית מחדש ואנחנו בטוחים שהם ינסו שוב. ושוב. ושוב.

מקלארן
לפני שנהג הניסוי שלח אותה אל הגדר

 

יחס הספק\משקל: 1\1 ק”ג לכל כ”ס

למה כן? יחס הספק משקל שובר מוסכמות. דחף אדיר של הבעלים להוכיח את ערך החברה שלו מול החברות הוותיקות והנחשבות בתחום.

למה לא? לפי איך שהסתיים הניסיון הראשון יש סיכוי שמועצת המנהלים של קוניגסאג תגיד לכריסטיאן: ‘עד כאן’.

 

 

מקלארן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד