אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב
ראשי » חדשות » מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב

מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב

מקלארן זונחים את רעיון מכונית העל ההיברידית ומתרכזים במה שחשוב באמת

אריאל אלסיבוני 10/12/2017

זו לא עוד מכונית, מקלארן סנה משתייכת לסדרת ‘הסופר’ של מקלארן והיא זונחת את רעיון יחידת הכוח ההיברידית של ה-P1. וזה משמח אותנו מאוד.

כבר כשהוצגה ה-P1 תהינו בקול רם, למה לא לוותר על ההספק הזניח והמשקל האדיר שמוסיפה המערכת ההיברידית? למה לא לייצר מכונית טהורה? הלא יחידת ההנעה ההיא מרשימה מאוד גם ללא התוספת ההיברידית. תהינו בקול וחיכינו.

עכשיו מקלארן עונה בדיוק לתהייה הזו. מקלארן סנה עושה בדיוק את זה, טוב בערך, עוד מעט נרחיב.


 

קודם כל צריך לדבר על השם. אנחנו לא מתים על השימוש בשם הזה, אבל אם יש חברה שזכאית לזה – זו מקלארן. שלוש אליפויות עולם יצר השילוב בין שני השמות האלו בשנים שייזכרו לעד כמרתקות ביותר בפורמולה 1.

מקלארן סנה

תחת השם הזה יושב מונוקוק עשוי קרבון שמבוסס על זה של ה-720, אבל מציע קשיחות מוגברת ומשקל נמוך יותר. כמה נמוך? מקלארן סנה שוקלת (רק) 1,198 ק”ג. למעלה מ-200 ק”ג פחות מה-720 לדוגמה. כמה פחות בהשוואה ל-P1? הרבה פחות, 349 ק”ג פחות.

מקלארן סנה

 

מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים מפיק כאן 789 כ”ס ומעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. לטענת מקלארן זו המכונית הקונבנציונלית (רוצה לומר, לא היברידית) החזקה ביותר שהם ייצרו אי פעם. עם 658 כ”ס לטון זה נראה כמו אוטו חזק אבסולוטית. רק בשביל לשים את המספר הזה בפרופורציה צריך לזכור שה-P1 שמה 583 כ”ס על טון. ידענו שזה מה שהם היו צריכים לעשות מלכתחילה…

מקלארן סנה

כמובן שיש כאן את הדור האחרון של מערכת המתלים המתוחכמת של מקלארן (עם בולמי זעזועים מקושרים ומוטות ייצוב הידראולים) אבל מה שדורש התייחסות מיידית הוא העיצוב. בתמונות הוא נראה לא פחות מנורא בעיננו. אין שום ספק לגבי האפקטיביות האוירודינמית שלו ומקלארן מצהירים שיכולת ההצמדה בסנה היא ‘חסרת תקדים’, אבל אלוהים, התוצאה הסופית ממש מכאיבה בעין.

מקלארן סנה

 

לא הרושם הזה וגם לא העובדה שמקלארן טרם פרסמה נתוני ביצועים רשמיים של המכונית הזו, מונעים מאיתנו לרצות אחת. לא כשמקלארן מבטיחים שהמכונית הזו: ‘נבנתה ככלי מסלול עם רישוי לכביש, שכול כולה מיועדת לייצר ביצועים חסרי פשרות וחיבור שלא ניתן למצוא בין הנהג למכונה’.

מקלארן סנה

 

כשמקלארן מדברים ככה אנחנו מקשיבים וגם, כבר לא יכולים לחכות לתלת מושבית החדשה (BP23) שהם אמורים להציג בקרוב.

מקלארן סנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד