אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מפלצת מהמדבר: פולאריס מציעה לכם את הדבר הכי קרוב ל-RZR שניצח את הדקאר
ראשי » חדשות » מפלצת מהמדבר: פולאריס מציעה לכם את הדבר הכי קרוב ל-RZR שניצח את הדקאר
פולאריס RZR Pro R

מפלצת מהמדבר: פולאריס מציעה לכם את הדבר הכי קרוב ל-RZR שניצח את הדקאר

פולאריס מציגה מהדורת פאקטורי מיוחדת של ה-RZR Pro R שמתבססת כל הכלי שניצח את הדקאר עם מפרט מרוצים מלא ותג מחיר אסטרונומי של 140 אלף דולר

אופיר דואק 11/02/2025 צלם: יצרן

תהליך ההקצנה של רכבי ה-Side By Side הספורטיביים מתבסס על הפריחה של כלים אלו במרוצי הבאחה והראלי רייד השונים, בהם משיגים כלים אלו תוצאות שלא רחוקות מאלו של רכבי שטח בקטגוריות הבכירות. התוצאה הישירה, ולא שאחנו חלילה מתלוננים, היא שהצרכנים נהנים ממרוץ חימוש בו היצרניות מתחרות בינהן מי תוציא רכב קיצוני יותר לקהל הרחב.

בימים אלו מתחילה פולאריס במכירה מוקדמת של RZR Pro R Factory ולכאורה אפשר להגיד שהיא נכון לעתה אמרה את המילה האחרונה. מדובר למעשה במהדורה מוגבלת על בסיס גרסת המרוצים של ה-RZR Pro R שיצא לשוק ב-2023. בפולאריס מתכוונים לייצר רק 30 יחידות של הפאקטורי במהלך 2025 במחיר אסטרונומי של 140 אלף דולרים ליחידה, כשלשם השוואה Pro R סטנדרטי נמכר במחיר התחלתי של 35 אלף דולר בלבד.

עם זאת, מדובר בכלי מרוצים לכל דבר ועניין, שהוא הדבר הקרוב ביותר לכלי שזכה במרוץ הדקאר בשנתיים האחרונות, שיאפשר להניע ולצאת איתו למרוץ הבאחה או הדקאר הקרוב. הפאקטורי פותח על ידי חטיבת המרוצים של פולאריס ונבנה בעבודת יד על בסיס שלדת צינורות מחוזקת עם תת שלדה אחורית שנועד לשאת גלגל חלופי וציוד למרוצים. גוף ומעטפת הכלי עשויים מסיבי פחמן כדי לחסוך משקל עם דלתות פרפר מינימליסטיות ומעטפת אחורי אווירודינמית פתוחה בחלקה כדי לאפשר קירור מרבי למנוע.


 

המנוע עצמו מבוסס על מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי בעל ארבעת הצילינדרים של הדגם הסדרתי, אך הוא כוון וכויל להספק גבוה יותר העומד על 255 כ”ס במקום 225 כ”ס בתצורתו הסטנדרטית. המנוע זכה למערכת קירור מותאמת למרוצים עם מצנן עצום המותקן מאחורי תא הצוות עם שני מאווררי ענק. בנוסף זכתה מערכת התמסורת למצנן שמן גדול יותר.
מערכת המתלים כוללת מפשק מורחב, וזרועות מחוזקות עם בולמי FOX בעלי תא כפול חצי אקטיביים עם שליטה אלקטרונית נפרדת על מאפייני השיכוך בשליטת הנהג. על הקשר עם הקרקע אחראים צמיגי BF גודריץ’ KR בקוטר 35 אינץ’ המותקנים על גבי חישוקים מחוזקים.

את החבילה הייעודית למרוצים משלימים מיכל דלק מחולק בנפח 130 ליטר וסוללות ליתיום-יון ממוגנות וקלות משקל לתמיכה במערכת החשמל. הקוקפיט מאובזר בצמד מושבי מרוצים של ספארקו עם תושבות מסיבי פחמן ובכל המערכות הנחוצות להשתתפות במרוצים, ממערכות ניווט וקשר, מערכת כיבוי אש מובנית ושליטה נפרדת על המאווררים וניתוק חירום של משאבת הדלק.
מי שיזכה לשים יחד על אחת מ-30 היחידות המוצעות יזכה גם לתמיכה וליווי טכני צמוד של קבוצת המפעל של פולאריס Scanlon Clarke Industries (SCi)  שתספק עבורו חלפים ותמיכה טכנית במרוצים. עכשיו נשאר רק לעלות על חליפה ולהירשם.

Polaris RZR Pro R Factory09Polaris RZR Pro R Factory09Preview
פולאריס RZR Pro Rפולאריס RZR Pro RPreview
Polaris RZR Pro R Factory10Polaris RZR Pro R Factory10Preview
Polaris RZR Pro R Factory11Polaris RZR Pro R Factory11Preview
Polaris RZR Pro R Factory12Polaris RZR Pro R Factory12Preview
Polaris RZR Pro R Factory13Polaris RZR Pro R Factory13Preview
Polaris RZR Pro R Factory14Polaris RZR Pro R Factory14Preview
Polaris RZR Pro R Factory05Polaris RZR Pro R Factory05Preview
Polaris RZR Pro R Factory04Polaris RZR Pro R Factory04Preview
Polaris RZR Pro R Factory06Polaris RZR Pro R Factory06Preview
Polaris RZR Pro R Factory07Polaris RZR Pro R Factory07Preview
Polaris RZR Pro R Factory08Polaris RZR Pro R Factory08Preview
Polaris RZR Pro R Factory03Polaris RZR Pro R Factory03Preview
Polaris RZR Pro R Factory02Polaris RZR Pro R Factory02Preview
Polaris RZR Pro R Factory01Polaris RZR Pro R Factory01Preview

RZR Pro R Side by Side פולאריס פולאריס RZR פולאריס RZR Pro R פולאריס RZR Pro R Factory רכב SBS
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד