אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מעצב הרכב מרצ’לו גנדיני הלך לעולמו
ראשי » מגזין » מעצב הרכב מרצ’לו גנדיני הלך לעולמו
מרצ'לו גנדיני

מעצב הרכב מרצ’לו גנדיני הלך לעולמו

מרצ'לו גנדיני, אחד ממעצבי הרכב החשובים בתולדות תעשיית הרכב הלך לעולמו ביום רביעי בגיל 85 כשהוא מותיר אחריו מורשת יוצאת דופן

אופיר דואק 13/03/2024 צלם: יצרן

מעצב הרכב האגדי מרצ’לו גנדיני, מי שאחראי לכמה מהמכוניות היפות ביותר שנוצרו בכל הזמנים, הלך לעולמו. על פי הדיווחים בתקשורת האיטלקית גנדיני מת בביתו בטורינו בגיל 85 מסיבה שכרגע לא ידועה. למרות שפרש מעיצוב רכב לפני כשני עשורים המשיך גנדיני להיות פעיל בתחום העיצוב התעשייתי ועיצוב רהיטים ואף נשכר כדי לעצב מוזיאון רכב בדוחא, קטאר. בחודש ינואר האחרון זכה לתואר של כבוד בהנדסת מכונות מהפוליטכניון של טורינו.

את דרכו בעולם הרכב החל גנדיני בשנת 1965 כאשר התקבל לעבוד בסטודיו העיצוב של ברטונה, זאת לאחר עזיבתו של ג’יאוג’רטו ג’יאוג’רו שהיה ראש מחלקת העיצוב בברטונה שר סרב לקבלו לעבודה בסטודיו שנתיים קודם לכן.  גנדיני החל את דרכו בעיצוב גרסה פתוחה לפורשה 911 וגרסת קופה ליגואר S טייפ שלא הגיעו לייצור. אלא שמהר מאש היה חתום גנדיני על העיצוב של למבורגיני מיורה שהיממה את העולם כאשר הופיעה לראשונה בשנת 1966.

גנדיני פיתח קו עיצוב משלו שנקרא “טריז” והתבסס על זוויות וחיתוכים חדים במראה טרפזי, אותו הציג במספר דגמי קונספט אשר המפורסם בהם הוא אלפא רומיאו 33 קארבו. קו העיצוב הייחודי של גנדיני הבשיל מספר שנים מאוחר יותר בעוד יצירה שהיממה את העולם: למבורגיני קונטאש. תחת ברטונה הפך גנדיני למעצב הבית של למבורגיני, כשהוא אחראי גם לדגמי החארמה והאוראקו. במקביל היה למעצב מבוקש בקרב כל יצרניות הרכב האיטלקיות ועד לעזיבתו את הסטודיו של ברטונה בשנת 1980 היה אחראי בין היתר על עיצובן של לנצ’יה סטארטוס, פיאט דינו קופה ו-X1/9, מזראטי קוואטרופורטה וגיבלי ואפילו עיצב באופן נדיר עבור פרארי את ה-308GT4.


שנות ה-70′ היו פוריות עבור גנדיני לא רק בקרב היצרניות האיטלקיות, כשבין לבין עיצב גם את הדור הראשון של פולקסווגן פולו ואת הדור הראשון של ב.מ.וו סדרה 5. לאחר שעזב את הסטודיו של ברטונה המשיך מרצ’לו גנדיני לעצב מכוניות באופן פרטי ופרטני, כשניתן היה למצוא את הקו הזוויתי הייחודי שלו במגוון דגמים כמו סיטרואן BX, שנולדה על בסיס קונספט בשם טונדרה שעיצב עבור וולוו מספר שנים קודם לכן, ואת הדור השני של רנו 5 . מצד שני המשיך גנדיני להתבלט בעולם האקזוטיקה עם צי’זטה מורדור V16 ואבות הטיפוס של למבורגיני דיאבלו ובוגאטי EB110. אפילו לעולם הרכב הכבד נכנס גנדיני כשעיצב את רנו מגנום הלא שגרתית.

דבר אחד בטוח, ההיסטוריה של תעשיית הרכב לא הייתה כפי שהיא ללא העיצובים הנפלאים של מרצ’לו גנדיני, עיצובים שחובבי הרכב ימשיכו לזכור ולהעריץ עוד שנים רבות.

למבורגיני למבורגיני קונטאש לנצ'יה סטארטוס מרצ'לו גנדיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד