במציאות בה פרארי, לדוגמה, מכרה את כל הלה-פרארי (גם את האפרטה) שהיא עומדת לייצר עוד לפני שהיא הוצגה באופן רישמי, עושה רושם שבפולקסוואגן קצת נתקעו עם בוגאטי שירון החדשה.
בוגאטי קבעה שהיא תייצר 500 יחידות של השירון בשנים הבאות. אבל, ובניגוד למה שקורה עם מכוניות לא ממש זולות אחרות, רק 220 החליטו שהם רוצים אחת. עושה רושם שעשירי העולם לא מגיעים לשירון כמו שהם מגיבים למכוניות רבות מחיר ועתירות יכולת אחרות.

אפשר אולי להאשים את המחיר (כ-2.5 מליון דולר), אבל גם לה-פרארי אפרטה שכל מכסת הייצור שלה (200 יחידות) נמכרה עוד לפני שהוצגה באופן רישמי בתערוכת פריז לא ממש זולה, סביב שני מליון דולר – כפול מסתם לה-פרארי דרך אגב.
אולי לשירון אין האימפקט האדיר שהיה לויירון עם מהירות שהיתה אז בלתי נתפסת. אולי אותן לסתות שנפלו למשמע המפרט והנתונים המופרכים של הויירון בסוף שנות התשעים נשארות נטועות במקומן היום. הויירון גרמה לעיתונאי הרכב הבריטים להמציא אפילו מושג חדש, הייפר-קאר. בוגאטי שירון ממש לא גרמה לאף אחד לעשות את זה. ואולי גם אפשר להאשים את האיש הזה, אלכסנדר סיליפאנוב, המעצב שלה.

סיליפאנוב עובד כבר די הרבה שנים בקונצרן פולקסוואגן. ב-2010 הוא עבר ללמבורגיני שם עיצב את הפנים של ההוראקאן וב-2014 הוא הפך למנהל מחלקת העיצוב החיצוני בבוגאטי. לא משימה פשוטה. הויירון לא היתה מכונית יפה, לטעמי בכל אופן, אבל כשהיא הוצגה, הטכנלוגיה שאיפשרה לה לזוז כמו שהיא זזה, הלהיבה אותנו. את כולנו. יכולנו להעלים עין מהעיצוב המוזר שלה.
לשירון אין את הפריוויליגיה הזו. היא יכול בקלות להיחשב, מבחינה טכנולוגית, כמו מתיחת פנים לויירון. הרעיון אותו רעיון, הביצוע דומה למדי, הטכנולוגיה כמעט זהה. היא היתה צריכה לפחות לאזן את זה עם עיצוב יוצא דופן, בצורה שתצדיק ותרחיק אותה ממכוניות-על “פשוטות” יותר.

סיליפאנוב עיצב את הויז’ן גרנד-טוריזמו קונספט, העיצוב הבסיסי דומה לשירון אבל התוספות האוירודינמיות יוצרות מראה דרמטי יותר. אם השירון היתה נראית ככה, יכול להיות שאותן לסתות שנשארו במקומן היו נפערות שוב ועשירי המפרץ הפרסי היו מתנפלים על פנקס ההזמנות של בוגאטי. אבל השירון היא גרסה חיוורת למדי של אותה מכונית קונספט וזו התוצאה.

אבל את סיליפאנוב כל זה כבר לא מעניין. החל מינואר הקרוב הוא כבר לא עובד של קונצרן פולקסוואגן, הוא מונה למעצב הראשי של מותג הרכב ג’נסיס – חטיבת היוקרה של יונדאי – במחלקת העיצוב שלה באירופה. מבוגאטי ליונדאי? לא היינו דואגים לו יותר מדי, כנראה שהקוריאנים נתנו לו הצעה, שלא ניתן לסרב לה. יתירה מזאת, אחרי סיפור ה-“הצלחה” האחרון שלו, היינו דואגים יותר ליונדאי דווקא.
זה “כירון” ולא “שירון”
כירון הוא קנטאור בן אלמוות במיתולוגיה היוונית
לא, זה שירון. על שם לואיס שירון נהג המירוצים המפורסם…