אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מסתבר שאנשים לא ממש קופצים על בוגאטי שירון ומה הקשר ליונדאי?
ראשי » חדשות » מסתבר שאנשים לא ממש קופצים על בוגאטי שירון ומה הקשר ליונדאי?
בוגאטי שירון

מסתבר שאנשים לא ממש קופצים על בוגאטי שירון ומה הקשר ליונדאי?

מחליפת הויירון אמורה להיות מיוצרת ב-500 יחידות, רק 220 הוזמנו

אריאל אלסיבוני 10/12/2016 צלם: בוגאטי

במציאות בה פרארי, לדוגמה, מכרה את כל הלה-פרארי (גם את האפרטה) שהיא עומדת לייצר עוד לפני שהיא הוצגה באופן רישמי, עושה רושם שבפולקסוואגן קצת נתקעו עם בוגאטי שירון החדשה.

בוגאטי קבעה שהיא תייצר 500 יחידות של השירון בשנים הבאות. אבל, ובניגוד למה שקורה עם מכוניות לא ממש זולות אחרות, רק 220 החליטו שהם רוצים אחת. עושה רושם שעשירי העולם לא מגיעים לשירון כמו שהם מגיבים למכוניות רבות מחיר ועתירות יכולת אחרות.

בוגאטי שירון
לא רוצים לקנות

 

אפשר אולי להאשים את המחיר (כ-2.5 מליון דולר), אבל גם לה-פרארי אפרטה שכל מכסת הייצור שלה (200 יחידות) נמכרה עוד לפני שהוצגה באופן רישמי בתערוכת פריז לא ממש זולה, סביב שני מליון דולר – כפול מסתם לה-פרארי דרך אגב.


אולי לשירון אין האימפקט האדיר שהיה לויירון עם מהירות שהיתה אז בלתי נתפסת. אולי אותן לסתות שנפלו למשמע המפרט והנתונים המופרכים של הויירון בסוף שנות התשעים נשארות נטועות במקומן היום. הויירון גרמה לעיתונאי הרכב הבריטים להמציא אפילו מושג חדש, הייפר-קאר. בוגאטי שירון ממש לא גרמה לאף אחד לעשות את זה. ואולי גם אפשר להאשים את האיש הזה, אלכסנדר סיליפאנוב, המעצב שלה.

בוגאטי שירון
מבוגאטי ליונדאי?!

 

סיליפאנוב עובד כבר די הרבה שנים בקונצרן פולקסוואגן. ב-2010 הוא עבר ללמבורגיני שם עיצב את הפנים של ההוראקאן וב-2014 הוא הפך למנהל מחלקת העיצוב החיצוני בבוגאטי. לא משימה פשוטה. הויירון לא היתה מכונית יפה, לטעמי בכל אופן, אבל כשהיא הוצגה, הטכנלוגיה שאיפשרה לה לזוז כמו שהיא זזה, הלהיבה אותנו. את כולנו. יכולנו להעלים עין מהעיצוב המוזר שלה.

לשירון אין את הפריוויליגיה הזו. היא יכול בקלות להיחשב, מבחינה טכנולוגית, כמו מתיחת פנים לויירון. הרעיון אותו רעיון, הביצוע דומה למדי, הטכנולוגיה כמעט זהה. היא היתה צריכה לפחות לאזן את זה עם עיצוב יוצא דופן, בצורה שתצדיק ותרחיק אותה ממכוניות-על “פשוטות” יותר.

בוגאטי שירון
ככה, לפחות, היתה צריכה להיראות השירון

 

סיליפאנוב עיצב את הויז’ן גרנד-טוריזמו קונספט, העיצוב הבסיסי דומה לשירון אבל התוספות האוירודינמיות יוצרות מראה דרמטי יותר. אם השירון היתה נראית ככה, יכול להיות שאותן לסתות שנשארו במקומן היו נפערות שוב ועשירי המפרץ הפרסי היו מתנפלים על פנקס ההזמנות של בוגאטי. אבל השירון היא גרסה חיוורת למדי של אותה מכונית קונספט וזו התוצאה.

בוגאטי שירון
אבל היא יצאה קצת חיוורת בהשוואה

 

אבל את סיליפאנוב כל זה כבר לא מעניין. החל מינואר הקרוב הוא כבר לא עובד של קונצרן פולקסוואגן, הוא מונה למעצב הראשי של מותג הרכב ג’נסיס – חטיבת היוקרה של יונדאי – במחלקת העיצוב שלה באירופה. מבוגאטי ליונדאי? לא היינו דואגים לו יותר מדי, כנראה שהקוריאנים נתנו לו הצעה, שלא ניתן לסרב לה. יתירה מזאת, אחרי סיפור ה-“הצלחה” האחרון שלו, היינו דואגים יותר ליונדאי דווקא.

 

בוגאטי ג'נסיס יונדאי שירון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

2 תגובות

  1. הדונלד התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 02/01/2017 בשעה 21:07

    זה “כירון” ולא “שירון”
    כירון הוא קנטאור בן אלמוות במיתולוגיה היוונית

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 03/01/2017 בשעה 15:47

      לא, זה שירון. על שם לואיס שירון נהג המירוצים המפורסם…

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד