אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מספר ניידות התנועה יוכפל תוך שנה
ראשי » חדשות » מספר ניידות התנועה יוכפל תוך שנה

מספר ניידות התנועה יוכפל תוך שנה

עובדות לחוד ופעולות לחוד - המדינה מתעקשת לראות באכיפה פתרון לקטל בדרכים

אריאל אלסיבוני 22/03/2016 צלם: משטרת ישראל

אתמול נחתמו חודשיים של דיונים בנושא הקטל בדרכים שיזמה ועדת הכלכלה של הכנסת. את חלק מהדברים שעלו בשימועים האלו הבאנו לפניכם כאן. שתי הנקודות המרכזיות שעלו מהשימוע ומהמחקרים שהועדה ביקשה לבצע – מצלמות המהירות לא עושות את תפקידן ומאיפה מגיעים ההרוגים על כבישי ישראל. נתונים אלו, לא שינו את אקורד הסיום שבו ננעל הדיון היום – עוד אכיפה.
בועדה עלה כי המשטרה עורכת 754,000 פעולות אכיפה ש-74 אחוזים מהן מתרכזות בעבירות שגורמות לתאונות דרכים. לדברי המשטרה כל 3 ימים פוגש נהג בשוטר. בשימוע תוארו התהליכים שאמורים לאפשר את הגברת האכיפה, גיוס שוטרים נוספים ועוד ניידות. המטרה – להכפיל את כמות ניידות התנועה עד לשנת 2017.
צעד תמוה? בהחלט. כל שלושה ימים בממוצע נהג נתקל בפעולת אכיפה. וזה עוד בלי לכלול אמצעי אכיפה אלקטרונים. אלו נתונים מרשימים למדי שמצביעים על עבודה יסודית וסיזיפית של המשטרה. ולמרות זאת, הנתונים מראים מגמה מאוד ברורה – יותר הרוגים.
האם המדינה חושבת שנהג צריך לחוות פעולת אכיפה כל יום? כל כמה שעות? האם זה מה שישפר את המצב בכבישים?
חד משמעית לא. הגיע הזמן אחרי עשרות שנים של אותו המנון שמישהו ירים את העיניים ויפתח את הראש. בזמן ש”הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים” בארה”ב חותמת על הסכם עם יצרנים – שבאמת יוביל להורדה במספר התאונות – בישראל ממשיכים עם המנטרה של “יותר אכיפה – תוביל לפחות תאונות” למרות שהנתונים, הוועדות, הדיונים מראים שאין שום קשר בין הדברים.
מדברי הסיכום עולה גם שהמדינה תמשיך לרצף את הכבישים במצלמות מהירות למרות שיעילותן ותפקדון של אלו מוטל בספק.
ועוד משהו על פרויקט מצלמות המהירות: “אם אני הייתי מקבל החלטות הייתי עוצר אותו. הפתרון הוא בטח לא בזה שהממשלה תצא למלחמה באזרחיה על ידי 600 אלף דוחות בלתי ניתנים לטיפול”. את הדברים האלו אומר היו”ר המיועד של הרשות הלאומית לבטחון בדרכים, גיורא רום. אני מקווה שיהיה מישהו שיקשיב לו.
מאות מליוני שקלים יעלו הניידות המצלמות וכיוון המלחמה המוכר (והלא יעיל) נגד תאונות הדרכים. אבל קיימת גם דרך אחרת – יש שתי קבוצות שאפשר להשקיע בהן פרומיל ולחתוך את מספר ההרוגים בחצי. התמקדות ברכב כבד והשקעה בהסברה במגזרים חלשים – שתי קבוצות שאחראיות למספר ההרוגים הגבוה ביותר. לא עוד אכיפה, לא עוד מאות מליוניום. טיפול יעיל וממוקד בבעיה פתירה. אבל עושה רושם שייקח ללוקחי ההחלטות אצלנו עוד הרבה שנים, ולצערי הרבה הרוגים על הכבישים, עד שהאסימון הזה ייפול.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד