אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מסירות 2023: סיכום שנה בשוק הדו-גלגלי
ראשי » דו-גלגלי » מסירות 2023: סיכום שנה בשוק הדו-גלגלי

מסירות 2023: סיכום שנה בשוק הדו-גלגלי

שנת 2023 נפתחה בציפיה לשיא מסירות נוסף בשוק הדו-גלגלי, אך גזירות ביטוח והמלחמה שפרצה שינו את התמונה. למרות האירועים 19,224 כלים חדשים עלו לכבישים

אופיר דואק 07/01/2024

שנת 2023 הגיעה לסיומה וזה הזמן לערוך גם סיכום של הנעשה בשוק הדו-גלגלי בשנה החולפת. אחרי מספר שנים ברצף בהן נשבר שיא המסירות, ושנתיים בהן טיפס סוף סוף השוק הדו-גלגלי המקומי אל מעבר רף 20 אלף הכלים בשנה, החלה 2023 במגמה חיובית עם גידול קל וציפה לשנת שיא נוספת. עבור מספר חודשים התמתן קצב הגידול וכאשר הגיעה העליה בתעריפי הביטוח אף נרשמה ירידה קלה, אך עדין הייתה אופטימיות לשמור על רף מכירות שנתי של יותר מ-20 אלף הכלים.

אלא שאז פרצה המלחמה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והשוק הדו-גלגלי, כמו המשק כולו, נכנס לקיפאון. מסירות של כלים שהוזמנו מראש גרמו לכך שלא הורגשה פגיעה משמעותית בחודש הלחימה הראשון, אך כבר כעת ניתן להרגיש את ההאטה בשוק שבא לידי ביטוי גם בטבלת המסירות. ברבעון האחרון של 2023 נמסרו 2,484 כלים חדשים לעומת 3,742 כלים ברבעון האחרון של 2022. הנחמה היחידה היא שבחודש דצמבר החולף נמסרו 754 כלים, עליה של כ-6% לעומת דצמבר 2022 שבו נמסרו 713 כלים.

בסיכום של שנת 2023 עלו לכבישים 19,224 כלים חדשים לעומת 21,194 כלים בשנת 2022 – ירידה של 9.3%. לא נעים, אבל עדין פחות נורא מהצפוי. סימן השאלה הגדול מרחף מעל שנת 2024 כאשר אל המצב הביטחוני  שצפוי להימשך עוד חודשים ארוכים והצפי המשך עליית הריבית מצטרפת גם עליית מס הקניה על קטנועים.


אחרי כל זה, הגיע הזמן לגשת לדירוג המותגים השנתי. בעקבות המגמה ברבעון האחרון של השנה רוב מותגי המאסה של השוק הדו-גלגלי חוו ירידות משמעותיות. סאן יאנג המשיכה להוביל גם השנה את השוק המקומי עם 4,415 כלים חדשים, ירידה של 16.8% לעומת שנת 2022 בה נמסרו 5,310 כלים של המותג הטאיוואני. למרות ירידה של 4.7%, ביססה הונדה את מעמדה במקום השני עם 3,769 כלים כשהיא מקדימה את ימאהה במקום השלישי עם 3,295 כלים חדשים ויריד קלה של 2.9%. בניגוד לשלישיה המובילה, קימקו דווקא הפגינה בשנה החולפת דישול במכירות בשיעור של כמעט 5% ומסרה 2,294 כלים חדשים.

במקום החמישי נמצאת קאוואסאקי עם 708 כלים וירידה של כמעט 11% כאשר היא מקדימה את ק.ט.מ שמסרה השנה 582 כלים והפגינה ירידה של כ-40% במסירות. הסיבה לכך היא ירידה חדשה במכירות של אופנועי אנדורו בשוק שהגיע לרוויה לאחר “התפוצצות אוכלוסין” בעקבות היציאה ממשבר הקורונה. ק.ט.מ לא היחידה, וכל מותגי האופנועים המשווקים אופנועי אנדורו סבלו מירידה משמעותית השנה בהם הוסקוורנה עם 156 יחידות לעומת 298 יחידות אשתקד, בטא שירדה ל-136 כלים לעומת 185 כלים אשתקד, שרקו עם 49 כלים לעומת 83 כלים וגאס גאס עם 42 כלים לעומת 156 כלים ב-2022.

את העשיריה הראשונה של 2023 משלימים פיאג’ו עם 517 כלים (ירידה של 12.7%), ב.מ.וו עם 341 כלים (ירידה של 12.3%), רויאל אנפילד עם 290 כלים (עליה של 10.3%) ובנלי ששמרה על כוחה ומסרה 211 כלים, כלי אחד יותר מאשר בשנת 2022.
אבל לא כל המותגים נבלמו השנה, ובמורד הטבלה ישנן כמה הפתעות מעניינות. QJ מוטורס (המחזיקה בבעלות על בנלי) נכנסה השנה לישראל ומסרה 165 כלים המעניקים לה את המקום ה-13 בדירוג המותגים. סורון המשווקת אופנועי אנדורו חשמליים קלים הכפילה את המסירות שלה כמעט פי שישה עם 141 כלים, מותג הקטנועים הזולים מסין טיאין זינק ב-260% בשנה החולפת עם 115 כלים חדשים, ווג עלתה ל-106 כלים בשנה החולפת לעומת 68 כלים שנמסרו ב-2022 ואילו מוטו גוצי מסרה 25 כלים בשנה החולפת לעומת 11 כלים אשתקד.

בניגוד לנעשה בעולם הרכב הארבע גלגלי, כלים חשמליים דו-גלגליים עדין נוטלים נתח קטן של כ-5% בלבד מהשוק המקומי. השוק אמנם רווי במותגים חשמליים שרובים מגיע מסין, אך הם לא מתעלים מעבר למכירות של עשרות בודדות של כלים בשנה. יוצאי דופן הם גוגורו שרשמה 199 כלים השנה על שם היבואן, אך לא ברור כמה מהם עלו על הכביש. ניאו שעם 135 כלים שומרת על יציבות בקרב הקהל העירוני, בליץ עם 65 כלים שנמסרו בעיקר לשוק השליחויות ו-Yadea עם 63 קטנועים חשמליים.
המותגים המובילים בשנת 2023

מותג מסירות 2023 מסירות 2022 שינוי
1 סאן יאנג 4,415 5,310 16.8%-
2 הונדה 3,769 3,955 4.7%-
3 ימאהה 3,295 3,393 2.9%-
4 קימקו 2,294 2,189 4.8%+
5 קאוואסאקי 708 794 10.8%-
6 ק.ט.מ 582 979 40.5%-
7 פיאג’ו 517 592 12.7%-
8 ב.מ.וו 341 389 12.3%-
9 רויאל אנפילד 290 263 10.3%+
10 בנלי 211 210 0.5%+
11 גוגורו 199 31 640%+
12 סוזוקי 168 174 3.4%-
13 QJ מוטורס 165 לא נמכר
14 הוסקוורנה 156 298 47.6%-
15 סורון 141 23 613%+
16 אפריליה 139 161 13.7%-
17 בטא 136 185 26.5%-
18 ניאו 135 137 1.5%-
19 דוקאטי 123 147 16.3%-
20 טיאין 115 44 261%+

ב.מ.וו הונדה ימאהה מסירות אופנועים מסירות דו"ג מסירות קטנועים סאן-יאנג סיכום 2023 ק.ט.מ קאוואסאקי קימקו שוק הדו"ג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד