שוק הרכב ממשיך להתקרר ומציג בלימה של ממש בנתוני מסירות רכב בחודש ספטמבר עם ירידה של 20% במסירות ביחס לספטמבר 2016. ההאטה המתמשכת במסירות הביאה לירידה של כ-2.8% בהיקף המסירות הכללי בחודשים ינואר-ספטמבר, זאת לאחר שתחילת השנה נפתחה עם שיא של כל הזמנים (למעלה מ-40 אלף מסירות בחודש ינואר בלבד).
יונדאי ממשיכה להוביל את השוק עם 33,127 מסירות רכב מתחילת השנה (2,315 בספטמבר) בעוד קיה שומרת על המקום השני עם 30,397 מסירות (מתוכן 2,470 בספטמבר) כאשר שתיהן מציגות ירידה ביחס לשנה שעברה (כ-4% ו-6% בהתאמה). טויוטה שומרת על המקום השלישי עם 26,353 מסירות מתחילת השנה (2,102 מסירות בספטמבר) אך מצליחה להציג צמיחה של כ-4% ביחס לשנה שעברה.

במקום הרביעי נמצאת סקודה (18,289 מסירות, צמיחה של כ-5%) עם 1,537 מסירות בחודש ספטמבר. סוזוקי סוגרת את החמישי הפותחת עם 13,369 מסירות מתחילת השנה, מתוכן 1,292 בספטמבר המבטאות צמיחה מרשימה של 27% במסירות ביחס לשנה שעברה.
לא מעט מותגים נפגעים מההאטה בשוק. דוגמאות בולטות ניתן לראות אצל פולקסווגן, שברולט, סובארו ואופל שמציגות כל אחת ירידה של 21%-22% במסירות ביחס לשנה שעברה את השיאנית היא מיצובישי עם ירידה של 37% ביחס לשנת 2016.

שוק היוקרה מתחמם
דווקא בקרב מותגי היוקרה ישנה צמיחה במכירות. השלישיה הגרמנית אודי-מרצדס-ב.מ.וו מציגה צמיחה נאה עם 4,193 מסירות לאודי, 3,498 מסירות למרצדס ו-2,813 מסירות לב.מ.וו המשקפים עליה של 8%-9% ביחס לשנה שעברה. צמיחה נאה מציגות גם קאדילק (490 מסירות) ופורשה (142 מסירות) שכמעט והכפילו את נתוני המסירות שלהן ביחס ל-2016, ומזראטי שכמעט ושילשה את שלה עם 118 מסירות.
גם הדו-גלגלי בעליה
למרות שבשלושת החודשים האחרונים נרשמת גם האטה בשוק הדו-גלגלי עם מסירות של 1,398 כלים (1,521 כלים בשנה שעברה) השוק עדיין מראה עליה עם 14,509 מסירות מתחילת השנה (כ-1,000 מהתקופה המקבילה בשנה שעברה). סאן-יאנג ממשיכה להוביל עם 3,167 כלים שנמסרו מתחילת השנה, כשמאחוריה נמצאות ימאהה עם 2,544 כלים וקימקו עם 2,370 כלים במקום השני והשלישי בהתאמה. הערכה זהירה אך אופטימית אומרת שהשנה מספר המסירות יעמוד על כ-18,000 כלים – שיא שלא נראה כמותו שנים בענף.