אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מנכ”ל מטרו: “הדו”ג הוא הפתרון היחידי”
ראשי » דו-גלגלי » מנכ”ל מטרו: “הדו”ג הוא הפתרון היחידי”

מנכ”ל מטרו: “הדו”ג הוא הפתרון היחידי”

ראיון בלעדי עם תומר קומורוב, מנכ"ל מטרו-מוטור בו הוא חושף את תוכניות החברה, מצב השוק ואת החשיבה מאחורי הכניסה לשוק המכוניות

אריאל אלסיבוני 29/12/2022 צלם: ניר עמוס

חברת מטרו הוקמה בתחילת שנות השמונים ומאז צמחה ללא היכר עד שהפכה למובילת השוק הדו”ג בישראל. לאורך ארבעת העשורים שעברו מאז הקמתה החברה המשיכה להתפתח לתחומים נוספים בהצלחה יתירה. השנה התחילה החברה לשווק בישראל מכוניות, לראשונה בתולדותיה. וזו הזדמנות לדבר עם היושב בראשה על השנים שעברו, מצב השוק ועל תוכניות העתיד. תומר קומורוב, מנכ”ל מטרו-מוטור, הצטרף לחברה לפני 12 שנה מתוכן 4 שנים כמנהל הכללי שלה. הריאיון אתו, פותח חלון נדיר למדי, באשר למה שמתרחש אצל היבואנית הדו-גלגלית הגדולה בישראל.

הייתם אמורים לחגוג 40 שנות פעילות לפני שנתיים. הקורונה שיבשה הכול?

“הייתה תוכנית לאירוע גדול מאוד. אבל אז הגיעו הסגרים הבנו שחגיגות גדולות לא אפשריות ושקענו בחזרה לתוך העבודה. כן עשינו אירוע לעובדים, שהם הנכס הכי גדול שלנו, ובעתיד נעשה אירוע גדול. אלו אבל כבר לא יהיו חגיגות 40 היות ועוד מעט אנחנו חוגגים כבר 42.

אפשר להגדיר את מותג סאן-יאנג כהצלחה הגדולה ביותר שלכם לאורך השנים הללו?


קשה למצוא סיפור כמו הסיפור של סאן-יאנג אצלנו. לא בטוח שיש עוד סיפור כזה בעולם. שחזרנו את ההצלחו הזו עם עוד מותגים, סאן הוא בהחלט סיפור הצלחה. המותג הזה התחיל בארץ בתחילת שנות השמונים, קטנועים שנראו שונים מאוד ממה שהיו כאן, עשויים פלסטיק שלא היה מקובל אז. ההתחלה לא הייתה קלה בכלל. מאז עבר הרבה זמן וכבר 22 שנה שסאן-יאנג מובילה את השוק הדו”ג בישראל. ואנחנו ממשיכים, עם השקעה במותג עם דגמים חדשים ואפשר לראות את החוזק של המותג הזה במחירי יד 2 עם שמירת ערך יוצאת דופן בשוק.

יש למטרו קשר מיוחד עם סאן-יאנג?

מיוחד מאוד. יש לנו דלת פתוחה שם ואנחנו מדברים עם כולם בחברה. הם מאוד מעריכים את העבודה בישראל. אפשר לראות דוגמה להערכה הזו באירוע ההשקה העולמי של הג’וימקס שנערך בישראל ב-2012.  הם מאמינים בישראל. אנחנו כמובן מעורבים מאוד בתוכניות שלהם ויודעים אילו דגמים עומדים לצאת, שומרים על המשך ייצור קטנועים 250 סמ”ק שחשובים מאוד לשוק שלנו, מעורבים במפת הדגמים. אנחנו לא השוק הכי גדול של המותג אבל הקשר שנוצר לאורך השנים מיוחד. ויש עוד. אם תיקח לדוגמה את קוואסאקי וימאהה תראה שהצמיחה שלהם הרימה את כל השוק לדעתנו. קוואסאקי זה עוד יצרן שאנחנו עובדים צמוד, ישירות מול ההנהלה כבר מ-1994. וזה לא רק אופנועים, מיולים, אופנועים-ים, שטח, זה היה מותג של 200 כלים בשנה והיום הוא מביא 1,200 ויותר. גם הצמיחה של ימאהה עם כל סוגי הכלים, רכבים תפעוליים, מנועים ימיים וכו. כל הרעיון זה להיות בקשר מיוחד עם היצרנים. קח לדוגמה את הטרקטורונים של אקסס, יצרן שלא הכירו כאן עד לפני כמה שנים ואנחנו מובילי שוק איתו. החיבור שם מזכיר את סאן יאנג. אפשר להגיד שעם כל יצרן יש לנו קשר מיוחד. יש פעילות ענפה מאוד כבר שנים של מטרו בכלים שהם לא אופנועים, רכבי תפעול, רכבי שטח אפילו קלנועיות. זה מנוע צמיחה נוסף, לצד הפעילות הדו”ג.

לא שכחנו מאיפה באנו. תומר קומורוב. צילום: ניר עמוס

אז מכוניות היה צעד מתבקש

לקחנו החלטה סופית להיכנס לשוק לפני שנתיים וחצי בערך. התחלנו לבדוק, לגשש, לחפש יצרנים. השנה התחלנו את פעילות קארמה החשמלית היוקרתית ולפני מספר שבועות השקנו את המותג החשמלי השני שלנו ליפמוטור שמכוון למקום עממי יותר. באמצע ינואר נשיק את וויה יצרנית חשמלית נוספת מאוד מרשימה. המטרה היא להתקדם בקצב חכם. אנחנו רוצים לעשות את זה בקצב שלנו. להשקיע בלקוחות בלי לבצע טעויות. לתת לכל לקוח את השירות שאנחנו יודעים לתת. כל זה נעשה בצורה מחושבת והפעילות הזו צומחת במקביל לשאר הפעילויות שלנו. הכניסה למכוניות היא חשובה ואסטרטגית, במקביל נמשיך להוביל ולהגדיל את הפעילות המוכרת והקיימת שלנו.

יש עדיין הרבה חסמים בשוק

מקובל לחשוב שמדובר רק בעלויות הביטוח, אבל זו בעיקר הרגולציה. בכל אירופה אם יש לך רישיון רכב עם וותק של כמה שנים, אתה יכול לעלות על דו”ג בקלות. זה הכול רגולציה. כאן הבעיה. הביטוח באמת יקר, מצד שני – חם פה, יש מעט ימי גשם, אין חניה, יש פקקים, הדלק יקר – אין באמת פתרון אחר. במשרד התחבורה, הדרג המקצועי מסכים לחלוטין שצריך לקדם ושדו”ג פותר הרבה בעיות.  אבל במציאות הפוליטית פה בשנים האחרונות קשה לסמן דרך ויעד עם שרים שמתחלפים חדשות לבקרים. אנחנו משקיעים המון בתרבות הדו-גלגלית. יש לנו מועדונים ללקוחות ואנחנו משקיעים בהם. זה לא רק טיולים ומפגשים, אלו גם הזדמנויות להדרכות, סדנאות ולמידה. אנחנו יוצאים במהלך חדש ב-2023 בה מטרו תפעל להפחתת האלימות בכבישים. עדיין לא יכול לפרט במה מדובר אבל זה יהיה עוד כלי ללקוחות שלנו שישפר את המצב בכבישים. משקיעים הרבה בכיוון הזה של טיפוח הקהילה. בסופו של דבר זה הפתרון לרוב בעיות התחבורה של ישראל. כשאמרנו שיימכרו פה 20,000 דו”ג בשנה צחקו עלינו. היום השוק עבר את המספר הזה. אנשים צריכים להבין שבשעות העומס, אם 5 אחוז מהמכוניות היו אופנועים הפקק היה מתקצר ב-30 אחוז. דו-גלגלי הוא הפתרון ופיתוח התרבות הזו זה עוד מרכיב בדרך לשם.

יש כמובן תוכניות משמעותיות לעתיד

יהיה יותר חשמל אבל זה לא יהיה מהיר, זה לא שמוצגים מלא דגמים כאלו, אלו כרגע כלים עירוניים בעיקר באופיים. יהיו עוד, לקוואסאקי יש כבר אופנוע גדול והיברידי לדוגמה. מה שכן יקרה מהר זה שהאופנועים יקבלו עוד ועוד מערכות בטיחות. בטווח הרחוק נראה כלים שיהוו פתרון תחבורתי בתוך העיר, במקביל נראה המשך לאופנועים הגדולים והמלהיבים, כמו R1 לדוגמה. וזה מחזיר אותי לנקודה המרכזית שמובילה אותנו. לא שכחנו מאיפה באנו, הצמיחה שלנו לתחומים נוספים תביא את האופי הייחודי של מטרו גם לשוק המכוניות וזה יהווה עוד מנוע צמיחה לחברה, במקביל להתחזקות בפעילויות המוכרות שלנו.

דו"ג מטרו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד