אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור
ראשי » חדשות » ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור
אלפא רומיאו ג'וניור

ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור

שבוע לאחר שנחשפה אלפא רומיאו מילאנו היא מקבלת שם חדש ותיקרא מעתה ג'וניור. הסיבה: התנגדות של ממשלת איטליה

אופיר דואק 15/04/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני שבוע הושקה ברוב הדר אלפא רומיאו מילאנו. קרוסאובר עירוני חדש על בסיס פלטפורמת eCMP2 הבלתי נגמרת של קבוצת סטלנטיס המשמשת אין ספור דגמים ומותגים. המילאנו אמורה להיות המכונית שתחזיר צעירים ומזומנים אל אלפא, ובמידת מה לתפוס את מקומה של המיטו הקטנה. אלא שעם חשיפתה אלפיסטים וחובבי רכב די התאכזבו, בלשון המעטה, מהעיצוב המשתדל, מאימוץ ציני של אלמנטים ממכוניות עבר של החברה וגם מהעובדה שבסופו של דבר השם מילאנו מוצמד לקרוסאובר חשמלי שבכלל לא מיוצר באיטליה.

מסתבר שלא רק לקהל האלפיסטים היו השגות לגבי הבחירה של אלפא רומיאו בשם מילאנו. ממשלת איטליה גם היא לא התלהבה מכך שאלפא רומיאו משתמשת בשם מילאנו עבור מכונית שמיוצרת בפולין. שר התעשיה של איטליה אף טען כי הדבר אסור על פי החוק במדינה, כשהוא מסתמך על חוק משנת 2003 שבו לא ניתן להשתמש בשם איטלקי עבור מוצר שלא מיוצר באיטליה משיקולי הטעיית הציבור. ביננו, מדובר גם בעניין של כבוד לאומי, דבר משמעותי אצל האיטלקים בוודאי שמדובר במותג שורשי כמו אלפא רומיאו שבעצמו מזוהה עם העיר מילאנו.

זה המקום להזכיר שממשלת איטליה נמצאת כבר זמן מה בעימות מול הנהלת סטלנטיס שבחרה לצמצם את ייצור המכוניות במפעלים באיטליה עקב עלויות גבוהות מידי, מה שהוביל לצמצום משמרות ייצור ועלול להוביל בעקיפין לפיטורים המוניים. הדוגמא הבולטת היא מפעל מירפיורי המפורסם של פיאט שמייצר כרגע רק את ה-500 החשמלית שמכירותיה לא מתרוממות, ותפוקת הייצור שלו נחתכה משמעותית מרף של 175 אלף מכוניות שנדרשות להיבנות במפעל בשנה כדי לשמרו כריווחי. מן העבר השני, ממשלת איטליה מעודדת יצרניות זרות, בעיקר סיניות, להקים מפעלי רכב באיטליה וצ’רי כבר הודיעה שהיא מתכננת להקים מפעל שכזה בשנים הקרובות.


בסטלנטיס ניסו להצדיק את עצמם בכך שטענו שאלמלא הבחירה לייצר את המכונית בפולית היא הייתה אמורה להיות יקרה יותר בכ-10,000 אירו, מה שהיה הופך אותה ללא רלוונטית ופוגע בסיכויי ההישרדות של אלפא רומיאו. בסופו של דבר, הודיעה אלפא רומיאו כי החליטה לשנות את שמה של המכונית שתיקרא מעתה בשם ג’וניור. ניתן לתהות האם אנשי סטלנטיס ואלפא לא היו מודעים לעניין, בפרט שההכרזה על השם החדש של המכונית הייתה כבר לפני מספר חודשים, כשהצינים שבינינו יכולים לטעון שמדובר בתרגיל ביחסי ציבור. בכל מקרה,  הבחירה בשם ג’וניור תרגיע את החזית מול ממשלת איטליה, אבל תחריף את חוסר שביעות הרצון מצד חובבי המותג.

השם ג’וניור שימש את אלפא רומיאו בשנות ה-70 עבור גרסאות הכניסה של סדרת ה-105/115 בשנות ה-60 וה-70, בתחילה עם מנוע 1,300 סמ”ק ובשנים מאוחרות עם מנוע 1,600 סמ”ק. הג’וניור זכתה להצלחה גדולה יחסית עם למעלה מ-100 אלף יחידות שיוצרו, מספר דומה לשאר דגמי ה-GTV והספרינט מאותה סדרה. הבחירה בשם ג’וניור תואמת את המיצוב של הקרוסאובר החדש כדגם הכניסה של אלפא רומיאו, אבל רק מגדיל את תחושת חילול הקודש מבחינת האלפיסטים, אפילו יוצר מהבחירה המקורית בשם מילאנו, אשר שימש את גרסאות ה-V6 של אלפא 75 אשר שווקו בצפון אמריקה.  למרבה הצער, נגד בחירות שיווקיות ציניות כאלו עדין לא חוקקו חוקים מתאימים.

אלפא רומיאו ג’וניור המקורית

אלפא רומיאו אלפא רומיאו ג'וניור אלפא רומיאו מילאנו ג'וניור מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד