אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל
ראשי » חדשות » תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל
לקסוס ES

תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל

לקסוס חשפה בשנחאי דור חדש של ה-ES כשמעבר לעיצוב נועז יותר ומידות שצמחו משמעותית מציעה לראשונה גם אופציה להנעה חשמלית

אופיר דואק 24/04/2025 צלם: יצרן

הלקוחות בשוק היוקרה הסיני אוהבים מכוניות קרוסאובר, אבל הם אוהבים עוד יותר מכוניות סדאן גדולות ומכובדות שעושות הרכבה רושם. לאור זאת, לא מפתיע שלקסוס בחרה להציג את הדור החדש של ה-ES, מכונית הסאלון שלה, דווקא בתערוכת שנחאי. בטח כאשר לראשונה אי פעם היא מוצעת גם בגרסה חשמלית מלאה.

הדור החדש של לקסוס ES מסמן גם כיוון עיצובי חדש אותו לוקחת לקסוס מבחוץ ובמפנים. מבחוץ ניתן להבחין במרכב שהוא עמוס בקווים זוויתיים, מהחרטום המחודד (שדומה באופן מחשיד לזה של טויוטה קראון), דרך הפיסולים בדפנות הדלתות ועד לעיצוב הייחודי של הזנב עם קו שמשה אחורית משתפל הנמתח ומשתלב אל תוך דלת תא המטען מה שיוצר בפרופיל מראה שהוא יותר נוצ’בק מסדאן – למרות שלא תמצאו כאן דלת חמישית.

העיצוב הזוויתי מצליח להסוות, לפחות בתמונות, את העובדה שהדור החדש של לקסוס ES צמח משמעותית במידותיו: תוספת של 16.5 ס”מ לאורך (514 ס”מ) שמתוכם 8 ס”מ לבסיס הגלגלים (295 ס”מ), 5.5 ס”מ לרוחב (192 ס”מ) ולא פחות מ-11 ס”מ לגובה (156 ס”מ). מידות אלו מעניקות ל-ES החדשה מידות של מכונית סאלון פול סייז, ולא רחוק ממידותיה של ה-LS הקיסרית.


 

תא הנוסעים שונה מכל לקסוס אחרת כיום, כשהוא מציג מראה נקי, כשבלקסוס צועדים עם האופנה ומציבים מסך מגע מרכזי גדול ובולט לצד מסך לוח מחוונים שקוע עם חיפוי המסוכך עליו והטמעת משטחי מגע לתפעול בקרת האקלים בפאנל לוח המכשירים. גם גלגל ההגה ומתגי השליטה שעליו חדשים לחלוטין, כאשר לראשונה כיתוב מחליף את  סמל לקסוס בטבור גלגל ההגה.

לקסוס ES החדשה יושבת על גרסה משודרגת של פלטפורמת TNGA-GAK. השינויים כוללים בין היתר מתלה אחורי רב חיבורי חדש והתאמה לשימוש במערכת הנעה חשמלית מלאה. את הגרסה החשמלית של לקסוס ES ניתן יהיה לקבל בשתי תצורת. תצורת הנעה קדמית (ES300e) עם מנוע בהספק צנוע יחסית של 224 כ”ס או בגרסת הנעה כפולה (ES500e) בה מנוע חשמלי אחורי מעלה את ההספק המשולב ל-343 כ”ס. ואם המספרים הללו נשמעים לכם מוכרים, זה בגלל שאלו בדיוק נתוני ההספק של יחידות ההנעה החשמליות המעודכנות שהוצגו לאחרונה בקנשיקי ב-bZ4x המחודשת. גרסת ההנעה הקדמית מאיצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות, כאשר גרסת ההנעה הכפולה חותכת 3 שניות עגולות מנתון זה.

בלקסוס לא מספקים פרטים לגבי קיבולת הסוללה, אך מצהירים על טווח נסיעה מרבי מרשים של עד 685 ק”מ בגרסת ההנעה הקדמית ו-610 ק”מ בגרסת ההנעה הכפולה. הסוללה תומכת בקצב טעינת DC של עד 150 קילוואט, מה שאמור להטעין את הסוללה ל-80% מקיבולתה בחצי שעה בתנאים אופטימליים. לצד גרסאות ההנעה החשמלית תוצע לקסוס ES כבעבר עם מערכת הנעה היברידית (HEV) בטעינה עצמאית. מדובר במערכת מהדור האחרון שפותחה על ידי טויוטה על בסיס מנוע 2.5 ליטר. עבור מערב אירופה תציע המערכת ההיברידית הספק משולב של 201 כ”ס, כשבשווקים אחרים בעלי תקני זיהום אוויר מחמירים פחות המערכת תספק 247 כ”ס. בשתי רמות ההספק ניתן יהיה לבחור במכונית בתצורת הנעה קדמית או כפולה.

שיווקה של לקסוס ES במהדורתה האירופאית צפוי להתחיל לקראת סוף 2025, כאשר מיבואנית לקסוס לישראל נמסר היא אלינו היא צפויה להגיע, בגרסאות ההיברידיות והחשמליות, במהלך 2026.

ES לקסוס לקסוס ES לקסוס ES היבריד לקסוס ES חשמלית תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד