אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכה בסוללה: מכוניות חשמליות מעורבות ביותר תאונות, ויקרות יותר לתיקון
ראשי » חדשות » מכה בסוללה: מכוניות חשמליות מעורבות ביותר תאונות, ויקרות יותר לתיקון

מכה בסוללה: מכוניות חשמליות מעורבות ביותר תאונות, ויקרות יותר לתיקון

דו"ח חדש שמתפרסם בארה"ב מגלה עליה של 38% בכמות המכוניות החשמליות המעורבות בתאונות דרכים עם עלויות תיקון גבוהות מאלו של רכבי בנזין. שלא במפתיע, טסלה בראש הדירוג

יובל לוי 02/03/2025 צלם: יצרן

מסתבר שלא רק מחיר הייצור והקניה של רכב חשמלי יקר. עלויות תיקוני נזקי התאונות, שקורות יותר ויותר משנה לשנה כך מסתבר, גבוהות גם הן. לפי דו”ח חדש של חברת Mitchell, ספקית אמריקאית של תוכנות לניהול תיקוני תאונות ותביעות ביטוח לרכבים, 2.71% מכלל התביעות על נזקי תאונות בשנת 2024 היו בגין תאונות של רכבים חשמליים.

אם המספר הזה לא נשמע לכם גבוה, זה בגלל שעדין חלקם של הרכבים החשמליים בין כלל המכוניות הנעות בכבישי ארה”ב נמוך. אם זאת, מדובר בגידול של 38% מול שנת 2023, וזה גידול משמעותי מאד בפרט בהתחשב בעובדה שקצב המכירות של מכוניות חשמליות לא עולה בהיקף דומה, כלומר קצב הגידול בתאונות גבוה מקצב הגידול בשוק.

אם גם זה לא מרשים אתכם, אז שימו לב לנתון הבא: חלקם של רכבים חשמליים בכבישי ארה”ב עומד על כ-2%, ולכן מספר התביעות של הרכבים האלו גבוה בכ-35% מחלקם באוכלוסייה, וזה כבר בהחלט מספר משמעותי, בפרט שמכוניות אלו מצוידות לרוב בשלל מערכות עזר ובטיחות אקטיביות.


מי ש”מככבת” בתאונות בקרב רכבים חשמלים היא טסלה, לא מפתיע לאור העובדה שהיא מחזיקה ביותר ממחצית שוק הרכבים החשמליים בארה”ב. דגמי מודל Y ומודל 3, הצמד הפופולארי על לקוחות המותג, תפסו ביחד מעל 60% מנתח התביעות לרכבים חשמליים בארה”ב, עם שיעור תביעות של 31.4% עבור טסלה מודל Y (עליה של 7.6%) ו-29.9% עבור טסלה מודל 3 (ירידה של 4.6%). אם נוסיף את מודל S (5.5%) ואת מודל X (4.6%), נגיע לכ-71%. הישג מרשים, אך מפוקפק. לחמישייה הפותחת נכנס הפורד מוסטאנג מאך E, עם 6.4% מכלל התביעות. כנראה שבכל זאת יש משהו משותף בינה לבין המוסטאנג לוגמת הבנזין.

אגב, גם בקנדה דגמי טסלה מככבים בכמות התביעות של רכבים חשמלים בגין תאונות עם מספרים דומים: טסלה מודל 3 עם 32.7% מכלל התביעות (ירידה של 8%) וטסלה מודל Y עם 25.9% מכלל התביעות (עליה של 4.6%). דגמים נוספים הנמצאים בצמרת במדינה הצפונית הם יונדאי קונה EV, שברולט בולט ופורד מוסטאנג מאך E ען בין 4.2 ל-4.6% מסך התביעות כל אחת.

יקרות יותר לתיקון
מה שלא פחות משמעותי לפי הנתונים, הוא העלות הממוצעת לתיקון רכב חשמלי. היקף הנזק ברכב חשמלי שעבר תאונה עומד בממוצע על 6,236 דולר – עלות גבוהה משמעותית מה-5,066 דולר הממוצעים שנדרשים לתיקון רכב עם מנוע בעירה פנימית. לזכותם של הרכבים החשמליים נציין כי אם בוחנים רק את רכבי הבנזין החדשים יחסית, המספרים קרובים יותר לאלו של החשמליים, עם עלות ממוצעת של 6,127 דולר.

נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר הוא ששיעור הרכבים החשמליים שמוכרזים כאובדן מוחלט עלה אף הוא, מ-8% בשנת 2023 ל-10.2% בשנת 2024 – כלומר, אחת מכל עשר מכוניות חשמליות שעברה תאונה בארה”ב לא חוזרת לכביש ונשלחת לגריטה. לתשומת ליבה של גרטה.

המסקנה הכללית המתבקשת מהנתונים הללו מראה שהמהפכה הירוקה מגיעה עם תג מחיר לא מבוטל. העלויות הגבוהות לתיקון ואחוזי הגריטה הגבוהים, כיוון שהמכוניות בעלות רכיבים יקרים יותר, מה שמשפיע באופן ישיר על מחירי פרמיות הביטוח, מעלים שאלות לגבי הכדאיות הכלכלית של המעבר לחשמל. כל זאת מבלי שהתייחסנו לסיבה בגינה חלק גדול מהאנשים רוכשים רכב חשמלי – הידידותיות לסביבה, שלאור הנתונים האלו מוטלת גם היא בספק.

ביטוח רכב טסלה מודל 3 טסלה מודל Y מכוניות חשמליות פורד מוסטאנג מאך E תאונות דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד