אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכוניות העל בצרות: האיחוד האירופאי נגד סיבי פחמן
ראשי » חדשות » מכוניות העל בצרות: האיחוד האירופאי נגד סיבי פחמן
סיבי פחמן

מכוניות העל בצרות: האיחוד האירופאי נגד סיבי פחמן

האיחוד האירופי ממשיך להערים קשיים על יצרניות הרכב, כשהפעם הוא מסמן את סיבי הפחמן כחומר שעלול להיות מסוכן לבריאות הציבור. החשש: איסור על שימוש בסיבי פחמן ב-2029

אופיר דואק 14/04/2025 צלם: יצרן

השימוש בסיבי הפחמן (Carbon Fiber) חולל בשלות העשורים האחרונים מהפך בעולם הרכב, לפחות בכל הקשור לצד האקזוטי שבו. החומר החזק וקל המשקל _שגם נראה נהדר במראה החשוף) שהגיע מעולם התעופה אל עולם המרוצים הפך להיות כיום הבחירה הכמעט מחייבת עבור יצרניות מכוניות העל, אך מצא את עצמו עם השנים גם כחלק מלא מעט מכוניות ספורטיביות עממיות יותר וגם בשימוש נרחב בדגמים שונים בתעשיית הרכב כפתרון לחיסכון במשקל במקום שהכסף פחות מהווה בעיה.

אלא שיתכן שבקרוב בתעשיית הרכב יצטרכו למצוא פתרונות אחרים לחיסכון במשקל. אחרי שהן נאבקות כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים שכופה האיחוד האירופאי, עומדות יצרניות מכוניות העל בפני גזירה חדשה ולא קלה, תרתי משמע, זאת לאחר שהאיחוד האירופי הכריז על סיבי פחמן כחומר שעלול להיות מסוכן לבריאות הציבור.

על פי נוסח התיקון שפרסם פרלמנט האיחוד האירופי בכוונתו לכלול את סיבי הפחמן ברשימת החומרים המסוכנים לבריאות הציבור יחד עם עופרת, קדימיום, כספית וכרום. הסיבה לכך היא החשש מפני פליטת חלקיקים וסיבים של החומר לאוויר במהלך תהליך פירוק ומחזור שלו כשהם יכולים לפגוע במגע עם העור או עם ריריות רגישות בעיניים, באף ובפה.

שלדת מונוקוק מסיבי פחמן

אם אכן תתקבל הצעת התיקון לחוק של הפרלמנט האירופאי, צפוי להיאסר שימוש בסיבי פחמן באירופה באופן הדרגתי החל משנת 2029. המשמעות היא שיצרניות מכוניות ספורט יצטרכו למצוא תחליף לסיבי פחמן, מה שיגזור גזר דין מוות על לא מעט מכוניות שבנויות על בסיס שלדות מונוקוק מסיבי פחמן ו/או עושות שימוש בחלקי מרכב מהחומר הקליל – כשברוב המקרים לא אפשרי או משתלם לעבור לשימוש בחומרים אחרים לבניית רכיבים חיוניים כל כך. לא רק יצרניות אקזוטיות כמו פרארי, למבורגיני, פגאני ואסטון מרטין יפגעו מהמהלך. סיבי פחמן הפכו להיות חומר נפוץ בתעשיה גם במכוניות המוניות יותר, כמו למשל ב.מ.וו סדרה 7 שעושה שימוש בסיבי פחמן בליבת השלדה של פלטפורמת CLAR של החברה.


זה המקום לציין שרק 20% מהייצור העולמי של סיבי פחמן משמש את תעשיית הרכב. אחת התעשיות הגדולות שעושות גם כן שימוש בסיבי פחמן היא תעשיית התעופה ואם יאסר עליה להשתמש בסיבי פחמן זה עלול להיות הרבה יותר הרבה יותר משמעותי על הכלכל העולמית. לפחות אפשר להתעודד מכך שמדובר בשתי תעשיות ענק, עם לובי חזק המעסיקות מאות אלפי עובדים ביבשת אירופה – כך שצפויים מחאה ומאבק רב כוח כדי לבטל את ההחלטה המטופשת של האיחוד האירופי שאולי תועיל במידת מה לבריאות הציבור, אבל עלולה לפגוע קשות בתעשיית הרכב האירופאית שכבר נמצאת במשבר בגלל הקושי לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות שקבע האיחוד יחד עם האיסור הצפוי על מכירת רכבים עם מנועי בעירה פנימית.

האיחוד האירופי מכוניות על סיבי פחמן קרבון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד