נתח השוק של מכוניות חשמליות בישראל חווה השנה ירידה משמעותית, אך לצד זאת התחרות ממשיכה להתגבר. אל השוק הצפוף של רכבי הקרוסאובר החשמליים הקומפקטיים מצטרפת כעת גם חברת ‘מכשירי תנועה’ שהשיקה בישראל הבוקר את דיפאל S05, הדגם השני ממותג הרכב החשמלי של חברת צ’אנגן שמגיע אחרי ה-S07 שהושק בשנה שעברה.
דיפאל S05 חולק בסיס משותף עם אחיו הגדול, וגם המראה החיצוני דומה מאד עם שילוב של יחידות תאורה צרות, צללית דמוית קופה וקווי מרכב זוויתיים. הדמיון ממשיך גם לתא הנוסעים שבו ישנו מסך גדול במרכז לוח המכשירים, ללא מסך נוסף המשמש כלוח מחוונים כשבמקומו ישנה מערכת תצוגה עילית צבעונית על השמשה (למעט ברמת הגימור הבסיסית).
ה-S05 מיועד אמנם להתמודד בסגמנט הקומפקטי מול BYD אטו 3 ודומיו, אך גם הוא נאמן לגישת התפיחה בממדים האופיינית לחלק מהדגמים המתחרים בה. עם אורך של 462 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 288 ס”מ דיפאל S05 מציג מדיות המשייכות אותו לקטגוריה גבוהה יותר, כשהוא קצר רק בסנטימטרים ספורים מאחיו הגדול S07.
לישראל מגיע דיפאל S05 בשתי תצורות הנעה, שלשתיהן סוללת 68.8 קוט”ש התומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 200 קילוואט. לתצורה הרגילה מנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ”ס ו-29.5 קג”מ המאפשרים להאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.3 שניות. טווח הנסיעה המוצהר בגרסה זו עומד על 485 ק”מ נדיבים ביחס לקיבולת הסוללה. לציד גרסה זו תוצע גם גרסת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים היוצר הספק משולב של 435 כ”ס ו-51 קג”מ המקצרים את התאוצה ל-100 קמ”ש ל-5.5 שניות ואת טווח הנסיעה המוצהר ל-445 ק”מ. המהירות המרבית בשתי הגרסאות עומדת על 180 קמ”ש.
שתי גרסאות ההנעה מגיעות כשהן מצוידות במערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות הכולל תיקון ושמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי תנועה בשטחים מתים ומניעת מעבר לנתיב לא פנויה, בלימת חירום גם בנסיעה לאחור וזיהוי תנועה חוצה יחד עם 7 כריות אוויר. תמחורו של דיפאל S05 ממשיך את המגמה אותה ראינו לאחרונה עם השקת דגמים חשמליים חדשים בקטגוריה במחירים של פחות מ-170 אלף שקלים.
דיפאל S05 יוצע בשתי רמות גימור, כשהבשורה מגיעה מכיוון רמת גימור הבסיסית המוצעת בגרסת ההנעה האחורית. רמת גימור זו המכונה Pro מגיעה עם ריפודי עור סינטטי, מפתח חכם, תאורת אווירה צבעונית, מצלמות 360 מעלות וחישוקי 18 אינץ’ כשהיא מוצעת במחיר של 150 אלף ש”ח – המחיר המייעד אותה לציי רכב גם הודות שווי שימוש נמוך יחסית, בטח ביחס למידות שהן כשל קרוסאוהר משפחתי מלא. מצד שני גרסה זו מציבה תחרות לדגמים חשמליים בעלי מידות וטווח קטנים בהרבה.
בתוספת של 10,000 שקלים יהיה ניתן לקבל את דיפאל S05 ברמת אבזור גבוהה הכוללת את כל הפיצ’רים המקובלים והנחוצים, יותר או פחות, בהם חימום למושבים ולגלגל ההגה, מערכת תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת, דלת תא מטען חשמלית, ידיות דלתות נשלפות, משטח ועינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, גג שמש פנורמי וחישוקים בקוטר 20 אינץ’. עדין מחיר נמוך ממתחרות ישירות כמו BYD אטו 3, ג’ילי EX5 ואיון V. גרסת ההנעה הכפולה החזקה תגיע רק ברמת האבזור הגבוהה ומחירה עומד על 190 אלף שקלים.