אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיצואוקה מציגה רודסטר אקסקלוסיבית במראה רטרו
ראשי » חדשות » מיצואוקה מציגה רודסטר אקסקלוסיבית במראה רטרו
מיצואוקה

מיצואוקה מציגה רודסטר אקסקלוסיבית במראה רטרו

יצרנית מכוניות הרטרו מיפן מתחילה לשווק רודסטר במהדורה מוגבלת על בסיס מאזדה מיאטה, עם מראה של בריטיות קלאסיות משנות ה-50'

אופיר דואק 23/07/2023 צלם: יצרן

חברת מיצואוקה היפנית, המתמחה מזה שנים בייצור גרסאות בעיצוב רטרו על בסיס דגמים קיימים של יצרניות יפניות אחרות, ממשיכה לעדכן את היצע הדגמים שלה. לאחר שלפני מספר חודשים חשפה את הדור השלישי של מכונית הסופר מיני שלה על בסיס טויוטה יאריס, הגיע הזמן גם לרודסטר במראה קלאסי. מכונית הרודסטר החדשה של מיצואוקה נקראת הימיקו (Himiko) והיא מתבססת, כמה לא מפתיע, על הדור הנוכחי של מאזדה MX5 מיאטה.

מעצבי מיצואוקה ביצעו חתיכת מהפך, כך שקשה לזהות את המיאטה מתחת למעטה החדש. העיצוב להימיקו נעשה בהשראת מכוניות רודסטר אנגליות קלאסיות משנות ה-30′ עד שנות ה-50′, עם כנפיים ובתי גלגלים מופרדים מתא המנוע הנמתחים לאורך צד המכונית, יחידות תאורה עגולות בחזית ושבכת כרום אנכית בסגנון דגמי מורגן, מכסה מנוע המורכב משני חלקים ומאחור תא מטען מעוגל עם בליטה קובייתית שנראית כמו מזוודה. כרגיל אצל מיצואוקה, התוצאה לא שיגרתית ולא קלה לעיכול, אבל מיוחדת בדרכה. השינוי העיצובי הזה הגדיל משמעותית את המיאטה הקטנה עם תוספת של 66 ס”מ לאורך הכללי (458 ס”מ) ו-10 ס”מ לרוחב.

בניגוד למראה החיצוני, תא הנוסעים זהה לזה של המיאטה למעט מספר שינויים מינוריים. בהתאם לאווירת הרטרו זכו השעונים בלוח המחוונים ופתחי המיזוג העגולים לטבעות כרום, הסמל על גלגל ההגה הוחלף בסמל של מיצואוקה וישנם מושבים חדשים בריפוד עור ואלקנטרה בעיצוב קלאסי. מעבר לכך, כל בעל מיאטה שיכנס להימיקו ירגיש מיד בבית,כשאפילו הגרפיקה במערכת המולטימדיה נותרה זהה (וכיוון שהיא כבר מעט מיושנת בעצמה אפשר לטעון שמדובר גם כן בממשק רטרו).





באופן מפתיע, מיצואוקה הימיקו תוצע דווקא עם מנוע ה-1.5 הצנוע של המיאטה ולא עם מנוע ה-2.0 ליטר הבכיר. המנוע האטמוספרי לא עבר שיפורים כלשהם ועדין יש לו הספק נאה של 132 כ”ס ו-15.3 קג”מ, כשהוא יוצע רק בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. הביצועים צפויים להיות דומים לאלו שבמיאטה המקבילה, כלומר לא ממש עוצרי נשימה, עם זינוק ל-100 בקצת פחות מ-10 שניות ומהירות מרבית של כ-200 קמ”ש, אבל בלאו הכי כל הקטע במיצואוקה הוא העיצוב.




מיצואוקה תייצר נכון לעתה רק 10 יחידות של ההימיקו, ואם חשבתם שבגלל האקסקלוסיביות המחיר יהיה אסטרונומי, ובכן לא ממש. מיצואוקה הימיקו תשווק רק ביפן עם תג מחיר העומד על כ-49 אלף דולרים. זה לא הרבה יחסית למכונית בסדרת ייצור אקסקלוסיבית, אך עדין מדובר על 10 אלף דולרים יותר מאשר מאזדה MX5 בעלת מנוע 2.0 ליטר וגג קשיח ברמת האבזור הגבוהה ביותר. מצד שני, מורגן חדשה תעלה לכם הרבה הרבה יותר.

מאזדה MX5 מאזדה מיאטה מיצואוקה מיצואוקוה הימיקו רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד