אחד הדגמים שמשך את תשומת הלב בתצוגה של ב.מ.וו בתערוכת מילאנו בשנה שעברה היה הקונספט F450 GS, שהיווה למעשה רמז לאח קטן, עממי ועדין קרבי יחסית במשפחת ה-GS של היצרנית הבאווארית. חלפה שנה, ואחד מהחידושים הבולטים אותם מציגה ב.מ.וו במילאנו הוא הגרסה הסדרתית של אותו F450 GS, עליו מוטלת המשימה למשוך קהל צעיר למשפחת דגמי האדוונצ’ר של החברה בתקווה שביום מן הימים הם יטפסו במדרגות עד לספינת הדגל R1300 GS.
את הקהל הצעיר אמור למשוך בדגם החדש, מעבר לעיצוב ולפיצ’רים המזכירים את הדגמים הבכירים בסדרת ה-GS, גם תמחור נגיש יחסית. זאת אחת הסיבות שהייצור של הבייבי GS לא יתבצע באירופה על ידי ב.מ.וו אלא בהודו על ידי TVS, שלה שיתוף פעולה ארוך עם ב.מ.וו וגם יצרה עבורה בעבר את דגמי סדרת ה-310 בעלי מנוע הסינגל, ובהם גם את ה-G310 GS.
הגרסה הסדרתית של ב.מ.וו F450 GS דומה עד כדי זהות מוחלטת לקונספט מהשנה שעברה, עם אותו שילוב בין כנף קדמית גבוהה המשתלבת עם יחידת התאורה הראשית עם סידור בצורת X היותר את הקשר ל-R1300 GS, משטחי צד זוויתיים ואפשרות לקבל מושב שטוח או מדורג בהתאם לצרכים ולרמת הגימור. את המראה האדוונצ’רי הקרבי משלימים מגיני ידיים, מיגון גחון וחישוקי שפיצים בסידור של 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור.
יחידת ההנעה היא בתצורת טווין מקבילי, כמקובל בסדרת ה-F, בנפח של 420 סמ”ק ובסידור של 135 מעלות בין פיני הטלטלים. ההספק עומד על 48 כ”ס המרביים המותרים בקטגוריית הרישוי האמצעית, כשהם מתקבלים ב-8,750 סל”ד. נתון המומנט עומד על 4.4 קג”מ המתקבלים ב-6,750 סל”ד, כשלרשות הרוכב עומדת אפשרות בחירה בין מספר מצבי רכיבה.
חידוש מעניין אותו מציגה ב.מ.וו באופנוע, אותו בטח יעריכו הרוכבים המתחילים אליהם הוא מכוון, היא מערכת המכונה ERC (Easy Rider Clutch). מדובר במערכת שבה המצמד פועל באופן צנטריפוגלי, מה שמאפשר לו להשתלב אוטומטית עם העליה בסל”ד ולמעשה לפתור את הרוכב מהצורך להשתמש בידית המצד בעת העברת הילוך, כאשר בסל”ד סרק מתנתק המצמד כדי למנוע את דימום המנוע בעמידה. לצד פעולת המערכת, עדין יכול הרוכב להשתמש בידית המצמד בעלת עת. ב.מ.וו תציע את המערכת כסטנדרט בגרסת GS Trophy המאובזרת, וכאופציה בתוספת תשלום ביתר רמות הגימור. כמו כן כל רמות הגימור למעט זו הבסיסית מגיעות עם מערכת קוויקשיפטר.
מערך המתלים של ב.מ.וו F450 GS כולל מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה בשילוב זרוע אחורית מאלומיניום עם מהלך מתלים זהה של 180 מ”מ מלפנים ומאחור. ברמות הגימור הבכירות Sport ו-GS Trophy הם מקבלים כיול ספורטיבי יותר וגם אפשרות כיוונון. מערכת הבלימה משלבת דיסק קדמי בודד 310 מ”מ עם קאליפר מונובלוק 4 בוכנות של ברמבו, ודיסק 240 מ”מ עם קאליפר בעל בוכנה אחת של ByBre מאחור. יש כמון גם מערכת ABS הפועל גם בהטיה ולה גם מצב ראלי המאפשר את ניתוק הפעולה על הגלגל האחורי, אליה מצרפות גם מערכות בקרת משיכה ובקרת בלימת מנוע.
ב.מ.חו תציע את הבייבי GS בשלוש רמות גימור נוספות לגרסה הבסיסית: Exclusive שמקבלת מגינים ידים וגחון, משקף קדמי וקוויקשיפטר, Sport המוסיפה את המתלים המשודרגים ומצבי רכיבה מורחבים ואת ה- GS Trophy שכוללת גם את מערכת ה-ERC, מיגון גחון מאלומיניום וצביעה ייחודית. לכל הדגמים ישנה אפשרות בחירה בין מספר מושבים בגבהים ועיצוב שונה, וכמובן שמוצע גם קטלוג אבזור מקורי נרחב כמו בכל GS.
לישראל אמור להגיע ב.מ.וו F450 GS במחצית השניה של 2026, ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יהיה מתומחר בקטגוריה החמה של האדוונצ’רים הקטנים.


