רצף החשיפות המוקדם של דגמי דוקאטי לשנת 2026 מגיע לשיאו בתערוכת מילאנו. אחרי המונסטר החדש, המולטיסטראדה ראלי וגרסת ה-R של פאניגאלה V4 מתפנים בדוקאטי לחדש את סדרת ההיפרמוטארד כשהם חושפים את היפרמוטארד V2. מדובר במחליף של היפרמוטארד 950 הוותיק ואח גדול, אם כי קרוב בעיקר בשם, להיפרמוטארד 698 מונו הפסיכי.
למרות העיצוב שנראה כמו אבולוציה אגרסיבית יותר של ה-950 היפרמוטארד, מדובר באופנוע חדש לחלוטין. המנוע הוא כמתבקש מנוע ה-V2 בנפח 890 סמ”ק שהגיע השנה האחרונה גם לפאניגאלה V2, סטריטפייטר V2, מולטיסטראדה V2 וממש לפני שבועיים גם למונסטר החדש. המנוע מותקן כאן בגרסתו החזקה כשהוא מספק 120 כ”ס ב-10,750 סל”ד ומומנט של 9.6 קג”מ ב-8,250 סל”ד.
המנוע מותקן בשלדת מונוקוק מאלומיניום העוטפת את תיבת האוויר ואת מיכל הדלק שהוא בנפח של 12.5 ליטרים. אל מסגרת המונוקוק מחוברת שלדת זנב מצינורות פלדה ומחוברת זרוע אחורית כפולה מאלומיניום, במקום הזרוע החד-צידית של ההיפרמוטארד 950. כמו כל הדגמים העושים שימוש במנוע ה-V2 החדש, גם דוקאטי היפרמוטארד V2 קל באופן משמעותי מקודמו, כשבמקרה שלו מדובר בדיאטה של 13 ק”ג המעמידה את משקלו היבש על 180 ק”ג, כשלדיאטה תרמו כמובן גם השימוש באלומיניום ברכיבי השלדה.
מערך המתלים בדור החדש הוא מתוצרת קאייבה, עם שילוב של מזלג קדמי הפוך 46 מ”מ בעל כיוונונים מלאים ובולם אחורי עם אפשרות כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כולל קאליפרים ראדיאליים בעלי 4 בוכנות מלפנים בשילוב מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה, זאת כחלק מחבילת אלקטרוניקה כוללת לצד מספר מצבי רכיבה גם מערכת בקרת משיכה בעלת מספר מצבי פעולה, בקרת ווילי ומערכת בקרת בלימת מנוע.
לצד ההיפרמוטארד V2 הרגיל תוצע גם גרסת SP קיצונית וקרבית יותר. גרסה זו מתהדרת במתלי אוהלינס המשלבים מזלג NIX30 מלפנים ובולם STX46 מאחור עם כוונונים מלאים כמובן, משכך היגוי, חישוקי אלומיניום מחושלים, כנף קדמית מסיבי פחמן ומצבר ליתיום העוזרים להוריד את המשקל העצמי ל-177 ק”ג יבשים. בנוסף מגיעה גרסת ה-SP גם עם קוויקשיפטר מלא כסטנדרט, יחידת IMU בשישה ממדים, ארבעה מצבי פעולה למערכת ה-ABS, בקרת זינוק וגם מגביל מהירות לנסיעה בפיטס אם תזדמנו ליום מסלול מתישהו. עבור חובבי המסלול מוצעת גם מערכת פליטה ייעודית מטיטניום שלא חוקית לכביש הציבורי, אבל תתרום עוד 3.6 כ”ס ותשיל עוד 4 ק”ג ממשקלו של האופנוע.
דוקאטי היפרמוטארד V2 החדש יגיע לאולמות התצוגה של דוקאטי רק באביב 2026, והוא צפוי להגיע גם לישראל מעט מאוחר יותר.






















