אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור
ראשי » גריד » מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור
הונדה V3R

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

טכנולוגיית הטורבו החשמלית של הונדה מתקרבת ליצור סדרתי בשילוב מנוע V3 ייחודי והם מוצגים במילאנו באופנוע נייקד ספורטיבי ומדליק

אופיר דואק 04/11/2025 צלם: יצרן

בדיוק לפני שנה בתערוכת מילאנו, בין שלל ההשקות והחידושים זרקה הונדה פצצה טכנולוגית לחלל אולם הכנסים הגדול. על הבמה הציגה הונדה אבטיפוס למנוע חדש בתצורת V3 שנעזר במגדש טורבו חשמלי. לא היה מדובר בסתם עבודת גמר של כמה מהנדסים עם זמן פנוי. הונדה הציגה את המנוע החדש והמעניין כחלק מפלטפורמה שלמה עם הצהרה עמומה כי המנוע והטכנולוגיה אולי תגיע לייצור סדרתי כבר בעשור הנוכחי.

תערוכת מילאנו 2025 נפתחת בימים אלו, והצצה לתצוגה של הונדה מגלה כי ההבטחה העמומה של הונדה מהשנה שעברה הופכת למציאות די מגובשת. במרכז הבמה של הונדה השנה עומד דגם אבטיפוס בשם V3R 900 E-Compressor. שם קצת ארוך לאופנוע שהוא בשורה התחתונה אופנוע ספורט נייקד שרירי, שגם תחת ההסוואה המקיפה שיש לו ניתן להבחין שהוא מציג עיצוב אגרסיבי וכמה נקודות טכנולוגיות מעניינות.

המנוע הוא כמובן הנקודה החשובה ביותר. הוא כאמור בתצורת V3 עם זווית של 75 מעלות בין צלעות הצילינדרים, כאשר הסידור הוא שהצלע הקדמית היא בעלת שני צילינדרים מה שמאפשר לשמור על מבנה צר יחסית של האופנוע כדי לאפשר חביקה נוחה של רגלי הרוכב. מגדש הטורבו ממוקם מעל חלקו הקדמי של המנוע, כשהוא יונק את האוויר מכונס אוויר ייעודי בצידו הימני של הונדה V3R מה שמקנה לו למעשה מראה א-סימטרי במבט מלפנים.


כיוון שמדובר במגדש טורבו חשמלי המונע על ידי מנוע ויחידת בקרה הצמודים לו, אין קשר מכאני כלשהו למנוע ה-V3, כך שנחסכת צנרת פליטה מסועפת (במקרה של מגדש טורבו) או מערכת גלגלות ורצועה בחיבור לגל הארכובה (במקרה של מגדש על). המגדש למעשה דוחס את האוויר לתוך תיבת אוויר הממוקמת  מעל הצלע האחורי של המנוע כמשם זורם האוויר הדחוס אל סעפת היניקה.

בהונדה לא נוקבים בנתוני הספק רשמיים, אך מצהירים כי המנוע בנפח 900 סמ”ק מפיק הספק ומומנט המשתווים למנוע 1,200 סמ”ק, כשהיתרון הגדול מלבד עניינים של פליטת מזהמים ועמידה בתקנים מחמירים היא אספקת הכוח המיידית והרציפה מסל”ד נמוך, הודות לכך שהמגדש החשמלי פועל ללא תלות בסל”ד מנוע ה-V3.

מעבר לכך, הונדה V3R מתהדר בעוד כמה רכיבים מדליקים, כמו זרוע אחורית חד צידית עם מנגנון לינקים לא שגרתי המחובר לבולם מרכזי חצי אופקי, דוד פליטה שממנו מבצבצים שלושה סיומות של צינורות פליטה כשלמראה המדליק מצטרפים שלדה, מזלג וצינורות פליטה צבועים בשחור שכנראה יגיעו לדגם הסדרתי.  ואם אתם שואלים מתי זה יקרה? לאור קצב הפיתוח המהיר נראה את הדגם הסדרתי לפני תערוכת מילאנו 2026.

Honda V3R 900 06Honda V3R 900 06Preview
Honda V3R 900 01Honda V3R 900 01Preview
Honda V3R 900 02Honda V3R 900 02Preview
Honda V3R 900 03Honda V3R 900 03Preview
Honda V3R 900 05Honda V3R 900 05Preview
Honda V3R 900 12Honda V3R 900 12Preview
Honda V3R 900 07Honda V3R 900 07Preview
Honda V3R 900 04Honda V3R 900 04Preview
Honda V3R 900 10Honda V3R 900 10Preview
Honda V3R 900 11Honda V3R 900 11Preview
הונדה V3Rהונדה V3RPreview
הונדה V3Rהונדה V3RPreview

V3R 900 הונדה הונדה V3R טורבו חשמלי מנוע טורבו תערוכת מילאנו תערוכת מילאנו 2025
« פוסט קודם

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד