אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הפתעה צפויה? מכוניות חשמליות מאבדות יותר מערכן לאורך שנים
ראשי » חדשות » הפתעה צפויה? מכוניות חשמליות מאבדות יותר מערכן לאורך שנים
ירידת ערך

הפתעה צפויה? מכוניות חשמליות מאבדות יותר מערכן לאורך שנים

מחקר חדש שבדק את ירידת הערך של מכוניות כעבור 5 שנים מגלה כי מכוניות חשמליות סובלות מירידת ערך גבוהה ממהמוצע. מכוניות היברידיות דווקא שומרות יותר על ערכן באופן יחסי

יובל לוי 27/03/2025 צלם: יצרן

ירידת הערך של מכוניות חדשות היא נתון שלא תמיד מביאים בחשבון, כאשר הוא מתגלה בצורה כואבת דווקא כשבאים להחליף את המכונית לאחת חדשה. מחקר חדש שנערך על ידי האתר האמריקאי iSeeCars ותוצאותיו מתפרסמות בימים אלו בחן את אחוז הפחת של מכוניות שונות בתום חמש שנים. נתונים שנתקבלו מעניינים ומפתיעים כאחד ומראים ההבדלים בין דגמים וסוגים שונים של מכוניות.

הנתון הבסיסי החשוב הוא שאיבוד הערך הממוצע של מכונית אחרי 5 שנים על הכביש עומד לפי המחקר על 45.6%. במפתיע, או לא, אחד הממצאים המעניינים במחקר הוא שמירת הערך הלא מזהירה של הרכבים החשמליים. נראה שחלק ניכר מהסכומים שחוסכים בעלויות הדלק מתבזבז בירידת הערך, שבמקרה של הרכבים החשמליים עמדה על 58.8%. מכוניות היברידיות שומרות יותר על ערכן עם ירידת ערך ממוצעת של 40.4% בתום 5 שנים. זה לא נראה הרבה, אבל בפועל זה מתורגם להרבה כסף.

מבין הדגמים שמככבים ברשימה השחורה של איבוד הערך היגואר  I-Paceמובילה את הרשימה עם ירידת ערך היסטרית של 72.2% לאחר 5 שנים, המייצגים הפסד של כ-52 אלף דולר בארה”ב. ב.מ.וו סדרה 7 זינבה אחריה במקום השני עם ירידת ערך של 67.1% המייצגים ירידת ערך של כ-65 אלף דולר. לא מפתיע בהתחשב בכך שרכבי יוקרה מאבדים הרבה יותר מערכם לאורך השנים.


עוד ברשימת החשמליות המככבות באיבוד ערכן נמצאות אחרי היגואר טסלה מודל S הוותיקה עם ירידת ערך של 65.2%, ואחריה ניסאן Leaf שהגיעה למקום השלישי בפודיום המפוקפק עם 64.1%. עדות לכך שכאשר הטכנולוגיה החשמלית מתיישנת, ערך המכונית צולל. אגב, במידה ואתם תוהים מה ירידת הערך של חביבת עוקבי אוברדרייב, הטסלה מודל 3, נספר לכם כי היא יחסית שמרה על ערכה בין החשמליות ואיבדה “רק” 55.9% משוויה במהלך 5 שנים. כאמור, לא רק הרכבים החשמליים איבדו הרבה מערכם באופן יחסי. גם רכבי היוקרה בעלי מנועי הבעירה הפנימית היציגו ירידת ערך לא כלכלית בעליל: אחרי ב.מ.וו סדרה 7 ניתן למצוא את אינפיניטי QX80 שאיבדה 65% ואת המזראטי גיבלי שאיבדה 64.7% מערכה במהלך 5 שנים בדומה לב.מ.וו סדרה 5.

לעומת זאת, יש מכוניות שהצליחו לשמור על ערכן בצורה מרשימה, כאשר השתיים הראשונות שוברות סטיגמות ויפתיעו לא מעט אנשים: פורשה. המותג משטוטגארט הוביל את הרשימה עם שני דגמים: 911 עם ירידת ערך של רק 19.5% וקאיימן עם 21.8% בלבד בתום 5 שנים. גם שברולט קורבט וקאמרו הפתיעו בשמירה על ערכן, לפחות בארה”ב, עם איבוד ערך של 27.2 ו-28 אחוזים בהתאמה. מי אמר שמכונית ספורטיבית קונים רק מהבטן ולא גם עם הראש? בנוסף, טויוטה והונדה הציגו ביצועים טובים עם הטויוטה טאקומה שאיבדה רק 26% מערכה, והונדה סיוויק, שאיבדה 28%.

המסקנה המתבקשת מהמחקר הוא שחשוב לקחת בחשבון את ירידת הערך הצפויה בעת רכישת רכב חדש כמרכיב משמעותי בעלויות האחזקה. מסתבר שהפערים בין רכבים מסוימים עלולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, ושרכבים שנראים לכאורה חסכוניים ומשתלמים במעמד הקניה יכולים לעלות לכם ביוקר במעמד המכירה.

איבוד ערך ב.מ.וו טסלה יגואר ירידת ערך מכוניות חמשליות מכוניות משומשות שברולט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד