אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הפתעה צפויה? מכוניות חשמליות מאבדות יותר מערכן לאורך שנים
ראשי » חדשות » הפתעה צפויה? מכוניות חשמליות מאבדות יותר מערכן לאורך שנים
ירידת ערך

הפתעה צפויה? מכוניות חשמליות מאבדות יותר מערכן לאורך שנים

מחקר חדש שבדק את ירידת הערך של מכוניות כעבור 5 שנים מגלה כי מכוניות חשמליות סובלות מירידת ערך גבוהה ממהמוצע. מכוניות היברידיות דווקא שומרות יותר על ערכן באופן יחסי

יובל לוי 27/03/2025 צלם: יצרן

ירידת הערך של מכוניות חדשות היא נתון שלא תמיד מביאים בחשבון, כאשר הוא מתגלה בצורה כואבת דווקא כשבאים להחליף את המכונית לאחת חדשה. מחקר חדש שנערך על ידי האתר האמריקאי iSeeCars ותוצאותיו מתפרסמות בימים אלו בחן את אחוז הפחת של מכוניות שונות בתום חמש שנים. נתונים שנתקבלו מעניינים ומפתיעים כאחד ומראים ההבדלים בין דגמים וסוגים שונים של מכוניות.

הנתון הבסיסי החשוב הוא שאיבוד הערך הממוצע של מכונית אחרי 5 שנים על הכביש עומד לפי המחקר על 45.6%. במפתיע, או לא, אחד הממצאים המעניינים במחקר הוא שמירת הערך הלא מזהירה של הרכבים החשמליים. נראה שחלק ניכר מהסכומים שחוסכים בעלויות הדלק מתבזבז בירידת הערך, שבמקרה של הרכבים החשמליים עמדה על 58.8%. מכוניות היברידיות שומרות יותר על ערכן עם ירידת ערך ממוצעת של 40.4% בתום 5 שנים. זה לא נראה הרבה, אבל בפועל זה מתורגם להרבה כסף.

מבין הדגמים שמככבים ברשימה השחורה של איבוד הערך היגואר  I-Paceמובילה את הרשימה עם ירידת ערך היסטרית של 72.2% לאחר 5 שנים, המייצגים הפסד של כ-52 אלף דולר בארה”ב. ב.מ.וו סדרה 7 זינבה אחריה במקום השני עם ירידת ערך של 67.1% המייצגים ירידת ערך של כ-65 אלף דולר. לא מפתיע בהתחשב בכך שרכבי יוקרה מאבדים הרבה יותר מערכם לאורך השנים.


עוד ברשימת החשמליות המככבות באיבוד ערכן נמצאות אחרי היגואר טסלה מודל S הוותיקה עם ירידת ערך של 65.2%, ואחריה ניסאן Leaf שהגיעה למקום השלישי בפודיום המפוקפק עם 64.1%. עדות לכך שכאשר הטכנולוגיה החשמלית מתיישנת, ערך המכונית צולל. אגב, במידה ואתם תוהים מה ירידת הערך של חביבת עוקבי אוברדרייב, הטסלה מודל 3, נספר לכם כי היא יחסית שמרה על ערכה בין החשמליות ואיבדה “רק” 55.9% משוויה במהלך 5 שנים. כאמור, לא רק הרכבים החשמליים איבדו הרבה מערכם באופן יחסי. גם רכבי היוקרה בעלי מנועי הבעירה הפנימית היציגו ירידת ערך לא כלכלית בעליל: אחרי ב.מ.וו סדרה 7 ניתן למצוא את אינפיניטי QX80 שאיבדה 65% ואת המזראטי גיבלי שאיבדה 64.7% מערכה במהלך 5 שנים בדומה לב.מ.וו סדרה 5.

לעומת זאת, יש מכוניות שהצליחו לשמור על ערכן בצורה מרשימה, כאשר השתיים הראשונות שוברות סטיגמות ויפתיעו לא מעט אנשים: פורשה. המותג משטוטגארט הוביל את הרשימה עם שני דגמים: 911 עם ירידת ערך של רק 19.5% וקאיימן עם 21.8% בלבד בתום 5 שנים. גם שברולט קורבט וקאמרו הפתיעו בשמירה על ערכן, לפחות בארה”ב, עם איבוד ערך של 27.2 ו-28 אחוזים בהתאמה. מי אמר שמכונית ספורטיבית קונים רק מהבטן ולא גם עם הראש? בנוסף, טויוטה והונדה הציגו ביצועים טובים עם הטויוטה טאקומה שאיבדה רק 26% מערכה, והונדה סיוויק, שאיבדה 28%.

המסקנה המתבקשת מהמחקר הוא שחשוב לקחת בחשבון את ירידת הערך הצפויה בעת רכישת רכב חדש כמרכיב משמעותי בעלויות האחזקה. מסתבר שהפערים בין רכבים מסוימים עלולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, ושרכבים שנראים לכאורה חסכוניים ומשתלמים במעמד הקניה יכולים לעלות לכם ביוקר במעמד המכירה.

איבוד ערך ב.מ.וו טסלה יגואר ירידת ערך מכוניות חמשליות מכוניות משומשות שברולט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד