עונת 2025 של ה-MotoGP הגיעה לסיומה לפני מספר שבועות, וכידוע העונה הזו הייתה שייכת לדוקאטי ולמארק מארקז שהשלים את אחד הקאמבקים המרשימים אי פעם בתולדות הגרנד פרי אופנועים ואולי בכלל. כמיטב המסורת של דוקאטי, האיטלקים מנצלים את המאורע כדי לשפר את התדמית הנחשקת של אופנועי החברה ומציגים מהדורה מיוחדת לכבודו של האלוף הטרי.
המהדורה החדשה מתבססת על דוקאטי פאניגאלה V4 S החדש, אותו מגדירה דוקאטי כרפליקת מארק מארקז ביצור מוגבל של 293 יחידות (אתם כבר מבינים כבר למה). אגב, בדוקאטי כבר הציגו לפני כחודשיים מהדורה מיוחדת לכבודו של מארקז יחד גרסה תואמת לכבודו של פקו בנאיה, אך גרסה זו הייתה מבוססת על הפאניגאלה V2 S הצנוע היותר. הפעם המהדורה המיוחדת מוקדשת אך ורק לאלוף העולם הטרי, כי המעמד מחייב.
הרפליקה החדשה מציגה כצפוי צביעה שהיא העתק לצביעה של אופנוע ה-MotoGP של קבוצת המפעל של דוקאטי בעונת 2025, עם כל מדבקות הספונסרים וכמובן הספרה 93 שמתנוססת על האופנוע. בנוסף ישנן גם חתימתו של מארקז על מיכל הדלק, כיתוב MM93 על המושב בעיצוב הייחודי בריפוד אלקנטרה וכמובן לוחית ממוספרת המציינת את מספר האופנוע בסדרה המוגבלת.
בדוקאטי לא הסתפקו בקוסמטיקה, והוסיפו עוד כמה גודיז לפאניגאלה כדי להפוך אותו לעוד יותר נחשק. האופנוע מגיע עם מערכת פליטה משופרת של אקרפוביק עם משתיק ספורטיבי חוקי לכביש הציבורי, מה שמעלה את הספק המנוע ל-218.5 כ”ס וחוסך 2.5 ק”ג. מהמשקל. במקום חישוקי האלומיניום המחושלים של הפאיגאלה V4 S ישנם כאן חישוקים מסיבי פחמן החוסכים כמעט ק”ג שללם נוסף ממשקל האופנוע, אליהם מצטרפים עוד שלל רכיבים מהחומר הקליל כמו הכנפיין מעל הגלגלים, מגן השרשרת, כיסוי האלטרנטור ומגן דוד הפליטה. כל אלו עוזרים להעמיד אתה משקל היבש של האופנוע על 186.5 ק”ג, כמעט 5 ק”ג פחות מפאניגאלה V4 S סטנדרטי.
בדוקאטי הוסיפו גם מערכת פליטה משודרגת של ברמבו עם דיסקים קדמיים בקוטר 338 מ”מ וקאליפרים מסדרת GP4 Sport Production שהם דבר הכי קרוב לבלמים של אופנוע MotoGP שתוכלו לקבל על אופנוע חוקי לכביש הציבורי. מי שיצליח לשים את היד על האופנוע הנדיר, יקבל איתו חבילה מחניפה שתגרום לו להרגיש כלקוח נבחר. החל ממפתח הצתה ייחודי וממוספר מאלומיניום, כיסוי אופנוע ייחודי ותעודת מקוריות. הכל ארוז בארגז עץ עם הספרה 93 שגם אותו בטח ירצו האספנים לשמור לעצמם.

