הבוקר הושק מזראטי לבנטה בישראל, השורה התחתונה והחשובה ביותר של הרכב הזה הוא המחיר שמתחיל ב-610,000 שקלים. זה רכב חשוב מאוד למזראטי בעולם בכלל וגם בארץ כי הוא זה שאמור להפוך את מזראטי מיצרן בוטיק קטן למפעל שבונה עשרות אלפי מכוניות בשנה. ואם לדייק, מזראטי בנו 5,700 מכוניות ב-2010. ב-2015 המספר הזה הפך ל-36,000 כשלפי התחזיות, ועם השענות כבדה מאוד על הלבנטה החדש, היא אמורה לייצר 100,000 מכוניות בשנת 2017.
לישראל מגיע הלבנטה עם שני מנועים. הראשון הוא V6 בנזין, כפול-מגדשים בנפח שלושה ליטרים עם שתי רמות הספק 350 כ”ס או 430 כ”ס. השני הוא טורבו-דיזל V6 שלושה ליטרים גם הוא המפיק 275 כ”ס. יחידות הכוח הללו מחוברות אל תיבה אוטומטית בעלת 8 מהירויות והכוח עובר אל ארבעת הגלגלים (וישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, אבל לא נכנס לזה עכשיו).

האבזור רב למדי – ברמת הבסיס מציעה מזראטי לבנטה בין השאר: מתלי אוויר, עור בתא בנוסעים, גג פנורמי ומערך אביזרי בטיחות מקורי (התראה על שמירת מרחק, בקרת שיוט אקטיבית, התראה על סטייה מהנתיב והתראה על רכב בשטח מת).
מעבר לרמת הבסיס קיימות שתי רמות אבזור נוספות, לוסו (שמוסיפה חישוקי 20 במקום 19 אינץ’, תוספות מאלומיניום, עוד עור בתא הנוסעים עוד) וגראנספורט (תוספות אוירודינמיות מבחוץ, חישוקי 21 אינץ’, כיסאות ספורטיביים ועוד). המחירים מתחילים כאמור ב610,000 לגרסת הדיזל הבסיסית מגיעים עד 865,000 שקל למנוע בנזין בגרסת S ברמת גימור גראנספורט.

הגעתו של הלבנטה משמשת כיריית פתיחה להערכות מחודשת של מזראטי בשוק הישראלי. מעבר למחירים (התחרותיים) של הלבנטה, במזראטי הורידו גם את מחירי שאר הדגמים של כשראוי לציון הוא מחיר הכניסה המעודכן למזראטי הזולה בישראל – הגיבלי – עם מחירים שמתחילים כעת ב-575,000 שקלים לדיזל ו-590,000 שקלים לבנזין.
במזראטי מצפים שבין מזראטי לבנטה לבין המחירים החדשים הם יכפילו את מכירותיהם בארץ. עם משלוח ראשון של הלבנטה שנמכר עוד לפני שהגיע לארץ – אפשר להבין למה. אבל רגע? רכב פנאי של מזראטי?! איך זה מרגיש? מה זה יודע לעשות? שאלה מצוינת – את זה נגלה כאן באוברדרייב במבחן בקרוב. צפו לעידכונים.