הגרנד-פרי הגרמני של 1957, ייזכר לעד, כאחת מתצוגות הנהיגה המרשימות שראתה האליפות היוקרתית. זה המירוץ בו זכה חואן מנואל פנג’יו עם מזראטי באליפות החמישית שלו (שיא שיחזיק עשורים רבים) וזה המירוץ שביסס את מעמדו כמומחה של זמנו בכל הקשור לנורבורגרינג.
פנג’יו התייצב למירוץ במזראטי 250F שלו כשהיריבים העיקריים שלו עומדים להיות פיטר קולינס ומייק הות’ורן בפרארי (למעשה לנצ’יה D50 אבל זה כבר סיפור אחר). נהגי הפרארי החליטו לעבור את 22 ההקפות של הגרנד-פרי הגרמני ללא עצירות ובשל כך בחרו בצמיגים מתאימים ומלאו את מכלי הדלק שלהם עד גדותיהם. פנג’יו בחר בטקטיקה שונה, הוא בחר צמיגים רכים יותר והעמיס על מכוניתו פחות דלק – הוא העדיף להיות מהיר יותר ולשלם על כך בעצירת תדלוק והחלפת צמיגים אחת.
כפי שניתן לראות בסרט הנדיר הזה, הות’ורן וקולינס הובילו את המירוץ בתחילתו. אבל תוך שלוש הקפות, פנג’יו תפס את ההובלה והתחיל מייצר את הפער, שייתן לו את האפשרות לבצע עצירה מבלי לאבד את ההובלה. והתכנית הזו עבדה היטב, כשנכנס פנג’יו לרחבת הטיפולים באמצע המירוץ, הוא כבר בנה לעצמו הובלה נוחה של כ-30 שניות. נראה כאילו הניצחון הזה נמצא בכיסו של המאסטר הארגנטינאי – כבר אז ארבע פעמים אלוף עולם.

אבל הכניסה לרחבת הטיפולים הייתה קטסטרופלית מבחינת קבוצת מזראטי. המכונאי שהחליף את הגלגל האחורי ימני ב-250F של פנג’יו איבד את אום נעילת הגלגל ובזבז לפנג’יו זמן יקר. סה”כ לקחה העצירה האומללה הזו כ-52 שניות וכשפנג’יו חזר למסלול הוא מצא את עצמו הרחק מאחורי צמד הנהגים הבריטים של פרארי.

פנג’יו ניגש לעבודה. הוא החל נוהג, כפי שסיפר לאחר המירוץ, כמו שלא נהג במסלול הזה מעולם. שובר את שיאי ההקפה של עצמו פעם אחר פעם. וזה לא סתם ביטוי. במשך עשרת ההקפות הבאות פנג’יו שבר את שיא ההקפה 9 פעמים. הוא סוגר את הפער האדיר על הנהגים שלפניו ובתחילת ההקפה ה-21, הוא צולל עם המזראטי שלו אל הקו הפנימי, עוקף את הפרארי של קולינס.

פנג’יו מגיע להות’ורן ועוקף אותו עם שני גלגלים על הדשא ומטפס אל המקום הראשון. הות’ורן ניסה להשיב מלחמה אבל גם לו, לא הייתה תשובה, למהירות שהציג פנג’יו בדרכו לאליפות החמישית.

בתערכות ג’נבה שנערכת בימים אלו ממש מציגה מזראטי גרסה מיוחדת לגראנטוריזמו, חוגגת 60 שנה לניצחון האדיר הזה של פנג’יו וגם להצגתה של ה-3500GT שהייתה למעשה, ההצלחה המסחרית הראשונה של החברה. גרסת הספורט-ספיישל האמורה, מקבלת מכסה מנוע עשוי קרבון-פייבר הכולל כונס אוויר ייחודי לגרסה הזו. יש גם המון חלקי קרבון נוספים, מחוץ ומפנים, גימור עור ייחודי לדגם וכיתובים שיזכירו לנוסעים, שהם נמצאים בגרסה מיוחדת למדי של הגראנטוריזמו. רק 400 יחידות מדגם זה ייוצרו ולארץ הן יגיעו רק בהזמנה מיוחדת.