אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מזראטי גרקאלה GT במבחן דרכים – חגיגה ים תיכונית
ראשי » מבחני דרכים » מזראטי גרקאלה GT במבחן דרכים – חגיגה ים תיכונית
מזראטי גרקאלה

מזראטי גרקאלה GT במבחן דרכים – חגיגה ים תיכונית

דגם הכניסה של מזראטי הוא רכב פנאי גדול, לא חזק במיוחד ויש לו קרוב משפחה משבט הצ'רוקי. במפתיע, הוא מביא איתו לא מעט אופי ואפילו מצליח להיות אטרקטיבי ביחס למתחרות

אופיר דואק 02/05/2024 צלם: יובל לוי, אופיר דואק

דגמי כניסה של מותגי על ספורטיביים הם לא פעם פתח לאכזבה. יקרים מדי, לא חזקים מספיק ובסופו של דבר גם לא משדרים את התדמית הנחשקת של הדגמים הבכירים. בראיה היסטורית, לא מעט מהם הפכו גם לכישלונות מהדהדים. אך בסופו של דבר אי אפשר להימנע מכך, דגמי כניסה של יצרניות נחשקות מספקים להן את המזומנים לפתח חלומות מוטוריים חדשים. הדבר נכון גם לגבי מזראטי, ובראיה לאחור, עם כל מוניטין האיכות והאמינות המפוקפק של לא מעט מדגמיה הקלאסיים והעממיים יחסית, אני וגם אתם לא היינו מתנגדים לאיזו מזראטי מיסטראל או מזראטי מראק בחניה.

כיום מזראטי גרקאלה GT הוא הדגם הבסיסי ביותר שיש לחברה ממודנה להציע היום, אלא שבניגוד אליהן הוא בכלל קרוסאובר. כן, גם מזראטי הבינה באיחור שאם היא רוצה לשרוד היא חייבת לייצר רכבי פנאי. הלבאנטה היה שם קודם ב-2016. גרקאלה הצטרף אליו לפני שנתיים בדיוק כתשובה האיטלקית לפורשה מקאן. אם גרקאלה תהיה למזראטי מה שהמקאן לפורשה, העתיד של החברה האיטלקית מובטח.

אלא שכדי שהקהל יסכים לקבל ולרכוש עוד קרוסאובר של מזראטי סמל הקילשון על השבכה לא יספיק, וגם לא שם של רוח ים תיכונית שמתגלגל נהדר על הלשון. צריך להביא לידי ביטוי את התכונות שהפכו את מזראטי למותג ספורטיבי נחשק. קוראים לזה אופי, אבל הוא חייב להיות מגובה גם באיכויות תואמות עבור מכונית שמחירה ההתחלתי עומד על כ-80 אלף יורו  המתורגמים ל-600 אלף שקלים עם לוחית רישוי צהובה.




משפחה איטלקית
הגרקאלה פותח כשמזראטי עוד הייתה חלק מקבוצת FCA, וכדי להוזיל עלויות נתנו מהנדסי החברה קפיצה קטנה לטורינו והשאילו את פלטפורמת ג’ורג’יו המשמשת את אלפא רומיאו ג’וליה וסטלביו (וגם את ג’יפ גרנד צ’רוקי אם רוצים להיות קטנוניים). אלפא רומיאו סטלביו הוא קרוסאובר משובח בעל אופי ספורטיבי למדי, אבל אי אפשר סתם להדביק לו קילשון בחזית ולבקש תוספת יוקר של עשרות אחוזים.

קצת קשה להלביש את קווים של מכונית גרנד טורינג המזוהות עם מזראטי על מרכב קרוסאובר גבוה, אבל קלאוס בוסה הגרמני שאחראי על עיצוב דגמי הדור הנוכחי של החברה עשה עבודה נהדרת. החזית מציגה שבכת מזראטי גדולה וקעורה המובלטת לפנים, יחידות התאורה הגבוהות משתלבות בתפיחות הכנפיים הקדמיות וקווי הגוף המפוסלים מקנים לגרקאלה מראה נוכח, נעים, לא צעקני. מבנה הקורה האחורית מזכיר קצת את הסטלביו, אבל לא תוכלו להתבלבל ביניהם.

תא הנוסעים אילץ את המעצבים למצוא איזון בין קלאסי למודרני, והתוצאה מוצלחת למדי. כן, יש לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול ומתחתיו מסך נוסף לתפעול קבוע של בקרת האקלים ועוד פונקציות מגוונות, כולל מצב אורות הדרך. לפעמים זה מסורבל מידי, אבל עדין פתרון עדיף על מערכות המולטימדיה עמוסות התפריטים המקובלות כיום. ישנן תצוגות מידע רבות ומגוונות, ובפרט תצוגה של שישה שעונים ספורטיביים לנתונים כמו טמפרטורת ולחץ שמן ומד גדישה. קריצה לאיטלקיות של פעם.


השעון המסורתי של מזראטי במרכז לוח המכשירים נשמר, אך כעת הוא בעצם מסך המשמש בין היתר גם כמד כוחות G. האווירה בהחלט מחניפה הודות לבחירת הצבעים הנעימה, שילוב של עור בתפירה מוקפדת לדיפון לוח המכשירים ונגיעות אלומיניום נאות. דווקא גימור העץ הרגיש פלסטי לא איכותי במיוחד.

העיצוב המוצלח מצליח להסוות את העובדה שהגרקאלה גדול מהסטלביו וגם ממתחריו הישירים, אבל גם לא קטן בהרבה מהלאבנטה. במספרים זה אומר 10 ס”מ פחות בבסיס הגלגלים ו-15 ס”מ באורך הכללי, כך שעדין ישנו די והותר מרחב בתא הנוסעים. בהתחשב בגילו של הלבאנטה היתרון המשמעותי היחיד שלו על פני אחיו הצעיר הוא שניתן לקבלו עם מנוע V8. שמונה צילינדרים אי אפשר לקבל בגרקאלה, ועבור שישה תצטרכו לשלם כמיליון שקלים עבור גרסת הטרופיאו. ב-GT (וגם במודנה שמעליה) ישנו מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל ארבע צילינדרים שהגיע מהסטלביו בתוספת של תגבור היברידי קל. 300 כ”ס ו-46 קג”מ כבר לא עושים הרבה רושם בימינו, בטח במכונית שמשקלה מתקרב ל-1.9 טון.





אלא שעל הכביש המספרים מדברים אחרת. אופי המנוע של מזראטי גרקאלה GT נמרץ וקצת מתחת ל-3,000 סל”ד מקבלים דחיפה משמעותית. לא לאורך זמן כיוון שהאוויר אוזל מתאי הבעירה לקראת 6,000  סל”ד, אבל זה לא ממש משנה כי תיבת ההילוכים האוטומטית היעילה של ZF יורה את ההילוכים היטב במצב ספורט, כשלגרגור הנוכח של המנוע מצטרפת גם שריקת פורק לחץ ונביחת מפלט בעת החלפת ההילוך כאילו מדובר כאן בגיר כפול מצמדים (אבל הוא לא). אם תרצו ישנו גם תפעול ידני עם מנופי אלומניום גדולים מאחורי גלגל ההגה.

אל האופי התוסס של יחידת ההנעה מצטרפת השלדה ההדוקה. באופן תמוה, מתלים אדפטיביים ומתלי אוויר מוצעים ב-GT רק כאופציה, כך שהסתפקות במתלים קונבנציונליים אילצה את מזראטי לבחור בנקודת מוצא של כיול קשיח יחסית. הבחירה הזו מוכיחה את עצמה נהדר בריסון המרכב ובתחושה המוצקה העוברת לנהג, כשהיא מגובה בהיגוי בעל משקל נכון, המפתיע בחדותו ביחס לרכב מגודל שכזה, ומשרה הרבה ביטחון. מערכת ההנעה הכפולה מתעדפת את הגלגלים האחוריים בחלוקת הכוח והתוצאה היא המון אחיזה, אך גם אפשרות לשתף את הזנב במשחק באופן מדוד אם תרצו.

הצד השני של המשוואה הוא שהמתלים הקשיחים של מזראטי גרקאלה בשילוב חתך הצמיגים הנמוך מספקים תחושת קופצנות יתר בנסיעה עירונית ולא מחבבים מהמורות גבוהות. מתלים אדפטיביים היו יכולים להעניק מענה נכון יותר למגוון הדרישות, ועדין גם בלעדיהם זהו מחיר נסבל לשלם עבור האופי והיכולת של הגרקאלה.




דיל למודנה
אם שוב הגענו למחיר, אז 600 אלף שקלים הם לא מעט כסף ותמורתם היינו שמחים לקבל מתלים אדפטיביים שהיו יכולים לשפר את נוחות הנסיעה ועוד מספר פריטי אבזור החסרים באופן תמוה. גם לא היינו מתנגדים לעוד כמה סוסים איטלקיים למרות שיחידת ההנעה מתפקדת נהדר. אבל מי שמעוניין בייחודיות ובאופי איטלקי באריזה שימושית של קרוסאובר יוכל להתמודד עם החסרונות הללו. בטח בהתחשב בעובדה שגרקאלה GT זול יותר מפורשה מקאן המוחלף וממרצדס GLC המקביל. כך שאפילו יש כאן דיל לא רע יחסית. מי חשב שנגיד את זה על מזראטי.


מזראטי גרקאלה GT – תעודת זהות
מנוע: 1,995 סמ”ק, טורבו 4 צילינדרים. תגבור היברידי, הספק: 300 כ”ס ב-5,750 סל”ד, מומנט: 45.9 קג”מ ב-2,000-4,000 סל”ד, תמסורת: אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 290 ס”מ, משקל: 1,870 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.6 שניות, מהירות מרבית: 240 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 10.8 ק”מ לליטר, מחיר: 600 אלף שקלים

Grecale GT 18Grecale GT 18Preview
Grecale GT 14Grecale GT 14Preview
Grecale GT 15Grecale GT 15Preview
Grecale GT 13Grecale GT 13Preview
Grecale GT 16Grecale GT 16Preview
Grecale GT 09Grecale GT 09Preview
Grecale GT 03Grecale GT 03Preview
Grecale GT 08Grecale GT 08Preview
Grecale GT 04Grecale GT 04Preview
Grecale GT 07Grecale GT 07Preview
Grecale GT 11Grecale GT 11Preview
Grecale GT 10Grecale GT 10Preview
Grecale GT 12Grecale GT 12Preview
Grecale GT 01Grecale GT 01Preview
Grecale GT 02Grecale GT 02Preview
Grecale GT 05Grecale GT 05Preview
Grecale GT 06Grecale GT 06Preview
מזראטי גרקאלהמזראטי גרקאלהPreview
Grecale GT 19Grecale GT 19Preview
Grecale GT 20Grecale GT 20Preview
Grecale GT 21Grecale GT 21Preview

גרקאלה גרקאלה GT מזראטי מזראטי גרקאלה מזראטי גרקאלה GT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד