אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מזראטי גראנקבריו פלוגורה: חשמל באוויר הפתוח
ראשי » חדשות » מזראטי גראנקבריו פלוגורה: חשמל באוויר הפתוח
מזראטי גראנקבריו פלוגורה

מזראטי גראנקבריו פלוגורה: חשמל באוויר הפתוח

כחודשים לאחר שנחשפה מזראטי גראנקבריו החדשה, היא מקבלת גם גרסה חשמלית בשם פלוגורה שיכולה להתהדר בתואר החשמלית הפתוחה היפה בעולם

אופיר דואק 16/04/2024 צלם: יצרן

לפני כחודשיים חשפה מזראטי את הדור החדש של הגראנקבריו, הממשיכה בשושלת דגמי הקבריו והספיידר ארוכת השנים של מזראטי. שלא במפתיע, וכמו בדור היוצא, הגראנקבריו היא למעשה הגרסה הפתוחה של הגראנטוריסמו, שהדור הנוכחי שלה הוצג לפני שנתיים. כך שלמעט גג הבד המתקפל וחיזוקי המרכב הנדרשים השתיים כמעט זהות מבחינה עיצובית, כשהן חולקות תא נוסעים ומכלולים זהים.

מזראטי גראנקבריו החדשה נחשפה תחילה בגרסת הטרופיאו שתהיה הגרסת הבנזין הבכירה של הדגם, כשהיא מצוידת במנוע V6 כפול המגדשים שהגיע מה-MC20 ומספק 550 כ”ס ו-66.3 קג”מ, כאשר להיצע הייתה צפויה להצטרף גם גרסת כניסה מוחלשת בשם “מודנה”. במזראטי לעומת זאת העדיפו לחכות עם הגרסה העממית, ולחשוף לפניה דווקא את הגרסה החשמלית הנושאת את השם Flogore, רעם באיטלקית.

השם פלוגורה משמש את מזראטי עבור הגרסאות החשמליות שהציגה כבר לגרקלה וגם לגראנטוריסימו עצמה. השוני העיצובי ביחס לגרסת הבנזין בא לידי ביטוי בחישוקים שונים, צבע כחול לשלושת הזימים המסורתיים שעל הכנפיים הקדמיות ובהיעדר מפלטים שמבצבצים מהפגוש האחורי. הצגתה של מזראטי גראנקבריו בגרסה חשמלית מעניקה לאיטלקים יתרון מסוים, כיוון שלפחות כרגע אין לה מתחרות ישירות, אם כי אנחנו לא בטוחים כמה למה בכלל צריכה הגראנקבריו גרסה חשמלית, בטח לאור העובדה שהביקוש למכוניות חשמליות בסגמנט האולטרה יוקרתי הוא לא גבוה כפי שהעיד לאחרונה יו”ר אסטון מרטין אשר דוחה את הצגת החשמלית שלה.


בחזרה לאיטליה, מזראטי גראנקבריו פלוגורה עושה שימוש באותו מכלול הנעה חשמלית זהה לזו שבגראנטוריסימו פלוגורה. מדובר בשילוב של שלושה מנועים חשמליים, האחד מלפנים ושניים מאחור, כאשר לכל אחד מהם הספק של 400 כ”ס. בסך הכל ההספק בגלגלים הוא 760 כ”ס, כאשר הבחירה במנוע חשמלי לכל גלגל מאחור מאפשרת לייצר חלוקת כוח משתנה המדמה נעילת דיפרנציאל בעת הצורך לצד חלוקת כוח וקטורית בפניה כדי לשפר את האחיזה.

נתוני הביצועים הרשמיים הם 2.8 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש, 0.8 שניה פחות מאשר בגראנקבריו טרופיאו, עם מהירות מרבית של 290 קמ”ש (לעומת 316 קמ”ש) שתרוקן את הסוללה בקצב מסחרר. הסוללה היא בקיבולת של 92.5 קוט”ש אמורה לספק טווח תיאורטי של 450 ק”מ, כאשר ארכיטקטורת 800V תאפשר טעינת DC מהירה בקצב של עד 270 קילוואט. לפחות בזמן המתנה לטעינה יוכלו הבעלים להסתכל על אחת ממכוניות הקבריולה היפות ביותר כיום. מזראטי מאפשרת להזמין כבר כעת את הגראנקבריו פלוגורה, כאשר באופן מפתיע מחירה הרשמי באירופה נמוך בכ-30 אלף אירו ממחירה הבסיסי של גרסת הטרופיאו, אם כי בכל מקרה המחיר עומד על יותר מ-200 אלף אירו.

GranCabario Folgore 03GranCabario Folgore 03Preview
GranCabario Folgore 05GranCabario Folgore 05Preview
GranCabario Folgore 01GranCabario Folgore 01Preview
GranCabario Folgore 06GranCabario Folgore 06Preview
GranCabario Folgore 09GranCabario Folgore 09Preview
GranCabario Folgore 17GranCabario Folgore 17Preview
GranCabario Folgore 18GranCabario Folgore 18Preview
GranCabario Folgore 16GranCabario Folgore 16Preview
GranCabario Folgore 02GranCabario Folgore 02Preview
GranCabario Folgore 04GranCabario Folgore 04Preview
GranCabario Folgore 07GranCabario Folgore 07Preview
GranCabario Folgore 08GranCabario Folgore 08Preview
GranCabario Folgore 10GranCabario Folgore 10Preview
GranCabario Folgore 11GranCabario Folgore 11Preview
GranCabario Folgore 12GranCabario Folgore 12Preview
GranCabario Folgore 13GranCabario Folgore 13Preview
GranCabario Folgore 14GranCabario Folgore 14Preview
GranCabario Folgore 19GranCabario Folgore 19Preview
GranCabario Folgore 20GranCabario Folgore 20Preview
GranCabario Folgore 21GranCabario Folgore 21Preview
מזראטי גראנקבריו פלוגורהמזראטי גראנקבריו פלוגורהPreview

גראנקבריו פלוגורה מזראטי מזראטי גראנקבריו מזראטי גראנקבריו פלוגורה מזראטי חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד