אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מוטו-גוצי MGX-21 (מבחן): מאיטליה לארה”ב, וחזרה
ראשי » מבחני דרכים » מוטו-גוצי MGX-21 (מבחן): מאיטליה לארה”ב, וחזרה

מוטו-גוצי MGX-21 (מבחן): מאיטליה לארה”ב, וחזרה

קשה להישאר אדיש מול הבאגר של מוטו-גוצי. זמן טוב לתהות על הקשר בין אמריקה ואיטליה בהקשר הספציפי הזה. איך זה התחיל, ולאן זה הגיע.

אריאל אלסיבוני 24/07/2019 צלם: יולי קיסליוב / יצרן

העצמה של הדבר הזה, מכה בך חזק בפנים. על השנייה הראשונה. בום. מוטו-גוצי MGX-21 לא מבזבז זמן על משחקים. משטחים שחורים אדירים. מראה מרושע, אין סוף יריעות של סיבי-פחמן. רגע העיניים נתקעות על צמד המזוודות המשוכות מאחור, רגע על ראשי המנוע המשוחים אדום. לראשים אדומים כאלו (טסטה-רוסה…) יש הקשר מיוחד מאוד בתרבות האיטלקית, אני תוהה, ואז קולט את הצללית המטורפת שלו מאחור.

אם יש דבר אחד שברור מההתחלה, הגוצי הזה לא דומה לשום דבר אחר, לא במשפחה שלו ולא בקטגוריה האולטרה-מגניבה ויקרה שהוא משתייך אליה. הוא מביא משהו משל עצמו. איך אופנוע איטלקי כל-כך יכול לדבר שפה קרוזרית אמריקנית שוטפת? שאלה מצוינת. התשובה לוקחת אותנו לזמן אחר וליבשת אחרת.

תחילת שנות השבעים. קליפורניה. משטרת התנועה המקומית מאוד אהבה את ה-V7 שסופקו לה. השוטרים האמריקאים התאהבו בזריזות היחסית של המוטו-גוצי לעומת ההארלי הענקיים שהיו לצידם. השת”פ היה כל-כך מוצלח, עד שגוצי הזמינו נציג ממשטרת קליפורניה למנדלו דל לאריו, בכדי לתכנן את הדגם המשטרתי הבא. העיצוב כלל מושב יחיד גדול, מדרסי רגליים נוכחים וגם משקף אדיר וחסין קליעים מלפנים. הקליפורניה הזה המשיך לשרת את המשטרה ביבשת החדשה והיה הבסיס למשפחת הקרוזרים של מוטו-גוצי. השם שלה, קליפורניה, מסגיר את היום את מוצאה. על הקליפורניה המודרניים, מבוסס האופנוע שניצב מולנו היום.

מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
מבצר מעופף? במובנים מסויימים כן.

 


כשאני נזכר בסיפור הזה, הכינוי “מבצר מעופף” שכתוב על מוטו-גוצי MGX-21, נראה מתאים מאוד. כלי גדול, משייט בין התנועה, מוגן מכדורים ונכון לפעולה. בגוצי, מסבירים את הכינוי מכיוון אחר. מיגל גאלוצ’י מי שחתום פחות או יותר על העיצוב הזה, מסביר שזו התגובה הראשונית לעיצוב הזה. הוא גם מספר שההשראה נלקחה מברטונה ומכוניות העטלף שעיצב לאלפא-רומיאו לפני הרבה עשורים. ללמדנו, שגם מעצבים גדולים, שואבים השראה ממעצבים גדולים אפילו יותר. והוא ממשיך למשוך אותי מכל מיני זוויות, עוד לפני ההנעה. סימנים אמריקאים לחלוטין, ליד תזכורות איטלקיות ברורות. מוזר.

 

מאסיבי

כל הדברים האלו מתרוצצים בראש שעה שמניפים רגל מעל למושב, הלא נמוך אבל גם לא ממש גבוה, של הגוצי הזה. לוח שעונים מפורט מאוד מלפנים, מערכת שמע, מיגון רוח וכידון שלוקח את הידיים שלך לפנים אבל לא יותר מדי. כמו כל האופנועים בז’אנר הזה, מוטו-גוצי MGX-21 מרגיש ענק בעמידה, אבל מאבד מהר מאוד את המימדים והמשקל, ברגע שהגעת למהירות של 5 קמ”ש בערך.

גוצי שמו כאן כל מה שהם יודעים לעשות פחות או יותר. זה אומר שהמצערות החשמליות מאפשרות שלושה מצבי ניהול מנוע לדוגמה. יש כאן גם בקרת משיכה ו-ABS. וגם מכיוון הנוחות והפינוק מערכת שמע טובה ובקרת-שיוט יעילה. שוב עולה לראש העיצוב הזה, שמהמם אותך גם כשאתה על האוכף. האופנוע הזה ארוך (יותר מקליפורניה רגיל), יש לו גלגל 21 אינץ’ מקדימה, המסיכה מעל גורמת לו להראות רשע במיוחד. זה מרגיש ככה גם בזמן רכיבה.

מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
זה שיש גלגל גדול מלפנים לא אומר שלא צריך שיהיה קרבון. ולהיפך

 

בגלל אותו גלגל, ובשביל למנוע חידוד של זווית ההיגוי במהירות נמוכה, מוטו-גוצי התקינו מעין בולם על המשולשים הקדמיים. משהו כמו משכך היגוי, רק שהוא לא. הוא אמור לשמור על הזווית הנבחרת במהירות נמוכה. זה באמת מונע את התופעה של התכנסות הכידון המוכרת מגלגלי גדולים כאלו, אבל מרגיש מלאכותי למדי. ובכלל, אפשר לצאת לשורת משימות עירוניות צפופות עם כלי כזה. אבל מי לעזאזל רוצה לעשות את זה. כמו כל אופנוע גדול, חזק ונוח, גם על ה-MGX-21 הנפש רוצה לנדוד.

 

קליל

כאמור, מהרגע שהצלחת להרים אותו מרגלית הצד ולהתגלגל למהירות של קמ”ש ספורים, הגוצי הזה מסתיר היטב את 341 הק”ג שלו. הוא גם מרגיש חזק למדי. מנוע ה-1,380 סמ”ק שיש כאן, מגיע ללא שינוי מהקליפורניה ומפיק את אותם 95 כ”ס. על הכביש המהיר ובדרך לכבישים שמציעים יותר עניין למוח ולעיין, אני ממשיך לתהות על הגוצי הזה, ועל זכות הקיום שלו מול התחרות הלא פשוטה.

החישוק הקדמי הגדול, גרם לי לחשוש מעט, לוקח זמן להבין את מה שהוא מנסה לשדר לך. להבין איזה סוג של הזנה הוא צריך. לאחר מכן, אפשר לצלול גם לפניות וגם לתוך האופנוע הזה ולהבין את ההבדל. למרות המשקל האדיר ולמרות החישוק האמור, ההתנהגות של הגוצי הזה מתגלה כעונג אמיתי.

מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
מרגע שזה מתחיל להתגלגל, זה הופך להגיוני. בערך

 

הוא צולל לתוך הפניות, שומר על יציבות כיוונית אדירה, מספר לך מה קורה מתחת ומשחק אותה קול. זו לא רק הגיאומטריה ולא אחיזה נטו מהצמיגים. זה כל ביחד ובייחוד – המתלים. בעוונותיי רכבתי על כל באגר שיש בשוק פחות או יותר. הגוצי הזה מציע את המתלים הטובים ביותר לעומת כלים מסוגו. זה מה שנותן לי את הביטחון והשקט עכשיו. הוא מצליח למצוא את האיזון הזה בין ספיגה לריסון ומצמיד את שני הגלגלים אל הקרקע גם עם אספלט בעייתי. הנה הצד האיטלקי מרים את ראשו…

אני לא מדבר כאן על רכיבת כסאח, אלא על שיוט מהיר אבל נינוח בכבישים מפותלים ולא תמיד מפולסים. והוא איתך בקטעים האלו, נותן לך גיבוי ולא מייצר את תחושת “הדג מחוץ למים” שיש בחלק מהכלים האלו. ואז, בחזרה על הכביש הישר, האיכותי, מרים החלק האמריקאי את הראש.

ידיים לפנים, רגליים כפופות במידה, מיגון רוח ומוזיקה במערכת. חבר את זה ל-12.3 קג”מ שדוחפים בצורה ברורה מסל”ד תת-קרקעי ותקבל תחושה של דיוויד מלך ישראל. זה מנוע שהוא יותר גמיש מחזק, אבל אין תחושה של מחסור בכוח. מה שיש כאן בכמויות, זה אופי. כל מי שנסע מעט על וי-טווין אורכי גדול של גוצי ירגיש כאן בבית. עם פעימות הכוח שיודעות לבעוט מצד אחד וגם לשדר בום-דה-גה-בום מרגיע בשיוט. התפעול של התיבה קצת גס, על גבול החקלאי. מוטו-גוצי.

מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
יש המון פרטים מעניינים באופנוע הזה. יציקות המתכת האדירות גם נכנסות להגדרה הזו

 

הק”מ נעלמים מהר מתחת לגלגלים של הגוצי הזה, למרות שהייתי שמח לעוד כמה מ”מ של מיגון רוח. הייתי שמח גם לתפעול קצת יותר ברור של המתגים. הנדסת אנוש קוראים לזה ומסתבר שאי אפשר לתרגם את זה לאיטלקית. אפילו את תפעול כפתור ההנעה הצליחו בגוצי לסבך. חזרנו לארץ המגף…

 

כובש

אני לא בטוח מי האדם שייכנס לסוכנות גוצי וישים 198,000 שקלים על מוטו-גוצי MGX-21. ככל שהמבצר המעופף הזה מרשים, מלהיב ושונה בנוף, המותג הזה לא בדיוק מתחבר לתחום הקאסטום על הטיותיו השונות. לא בארץ הזו בכל אופן. רק מעט אנשים מתחברים למותג הזה, לתחושות הייחודיות שהוא מייצר.

 

ה-MGX-21 הוא אופנוע מרהיב ביופיו, שלם בהתנהגותו, כובש, עם אופי המנוע שלו. ומשאיר מספיק מוזרויות גוציות בשביל שלא תטעה ותחשוב שאתה על איזה אופנוע יפני. הוא ממזג בין סטייל והנדסה איטלקיים ומוטיבים אמריקאיים ברורים. והשילוב הזה, הצליח לגרום לי להרגיש רגע בצפון איטליה, רגע במערב ארצות הברית, כשבכלל עמדתי ברמזור אדום, בצומת קסטינה.

נתונים: 1,380 סמ”ק, 95 כ”ס ב-6,500 סל”ד, 12.3 קג”מ ב-3,000 סל”ד, 341 ק”ג, 198,000 שקלים

מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרהמוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
יש המון פרטים מעניינים באופנוע הזה. יציקות המתחת האדירות גם נכנסות להגדרה הזו
Preview
18-MGX-2118-MGX-21Preview
מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרהמוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
מרגע שזה מתחיל להתגלגל, זה הופל להגיוני. בערך
Preview
מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרהמוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
זה שיש גלגל גדול מלפנים לא אומר שלא צריך שיהיה קרבון. ולהיפך
Preview
528-7848-1200x800528-7848-1200x800Preview
IMG_7319IMG_7319Preview
528-6655-1200x800528-6655-1200x800Preview
IMG_7276IMG_7276Preview
מוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרהמוטו-גוצי MGX-21: מאיטליה לארה"ב, וחזרה
מבצר מעופף? במובנים מסויימים כן.
Preview

MGX-21 מוטו-גוצי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד