אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מה צריך לעשות כדי לשבור שיא מהירות קרקעי – 1600 קמ”ש!
ראשי » מגזין » מה צריך לעשות כדי לשבור שיא מהירות קרקעי – 1600 קמ”ש!

מה צריך לעשות כדי לשבור שיא מהירות קרקעי – 1600 קמ”ש!

הדרך לשיא מהירות קרקעי חדש רצופה מהמורות וקשיים – אבל זה לא אומר שאין מי שינסה לעשות זאת

אריאל אלסיבוני 17/07/2016 צלם: Stefan Marjoram, The BLOODHOUND Project

באוקטובר 1997 מכונית חצתה את המדבריות של דרום אפריקה ועשתה היסטוריה. היא הייתה המכונית הראשונה ששברה את מחסום הקול ורשמה שיא מהירות קרקעי שמחזיק עד היום – 1227.99 קמ”ש. למכונית קראו TrustSSC.

כמעט 20 שנים עברו מאז ולא אף מתחרה ראויה אחת הרימה את ראשה. אבל כעת יש מי שלוטש עיניים לתואר הנכסף ועומל בימים אלה על ה-Bloodhound SSC, מכונית חדש שאמורה לשבור את שיא המהירות הקרקעי שנקבע ע”י ה-TrustSSC. מה זה לשבור, לרסק.

בלודהאונד SSC (4)
ריצ’רד נובל, המהנדס הראשי, שובר שיאים אישיים סדרתי

 

אלה הדברים שצריכים להתקיים כדי שהעסק יצליח להם:


1. צוות שמבין עניין – ומי יותר טוב מהצוות ששבר את השיא הקודם? כן, ריצ’רד נובל, המהנדס הראשי של פרויקט ה-TrustSSC (מחזיקת השיא הנוכחית) חבר שוב לאנדי גרין, הטייס שהיה על ההגה בשבירת השיא הקודם. יחד איתם יש צוות שלם של מהנדסי פורמולה 1 ואווירונאוטיקה ומעריכים שהשקעת כוח האדם בתכנון המכונית יגיע לכ-100,000 שעות עבודה. אגב, ככה בונים אותה:

2. מקום, והרבה – כדי לאפשר למכונית לנוע בבטחה על הקרקע במהירות כזו צריך הרבה מקום. אורך המסלול המיועד עומד על כ-19 ק”מ, שחייבים להיות נקיים מאבנים שעלולות לפגוע במכונית, שטוחים לחלוטין ומבודדים מאדם וחיה.

3. קרקע טובה – לא מספיק שיהיה לה מקום, המכונית גם צריכה מצע קרקע שיתמוך בה בצורה נכונה. רכה מדי – והיא תאט את המכונית, קשה מדי – והיא תגרום לה לקפץ ולאבד שליטה. בשני המקרים אם הקרקע לא ממש מתאימה – הסיכון לתאונה מרהיבה (ומחרידה) עולה פלאים.

בלודהאונד SSC (2)
300 אנשים פינו ידנית אבנים במשקל 16,000 טון כדי ליצור משטח ארוך ונקי מספיק

 

4. מנוע(ים) – למכונית החדשה יהיו שני מנועים עיקריים. המנוע הראשי הוא הרולס רויס EJ200, מנוע סילון שנלקח מהיורופייטר טייפון, אחד ממטוסי הקרב המתקדמים בעולם. אליו מצטרף המנוע הרקטי המשולב (דלק מוצק ונוזלי) הגדול באירופה כדי לספק את הדחף הנוסף הדרוש לשבירת השיא. יחד הם מפיקים את המקבילה ל-135,000 כ”ס, וכל כך הרבה דחף שאם היו משגרים את המכונית לאוויר בצורה אנכית היא הייתה מגיעה לגובה של 7.6 ק”מ.

5. תתפלאו, אבל גם מנוע בנזין – כדי לספק כוח למערכות העזר השונות (חשמל, אבל בעיקר משאבת הדלק של המנוע הרקטי) מבלי לגזול כוח ממנוע הסילון, ל-Bloodhound SSC הולך להיות גם מנוע בנזין V8 מבית יגואר שמפיק 550 כ”ס. היא בעצם סוג של היברידית.

6. כל בלם אפשרי – צריך גם לעצור את המכונית הזו. לשם כך היא מצוידת בבלם אוויר הנכנס לפעולה ב-1280 קמ”ש, זה לבדו מייצר תאוטה בעומס של כ-3G. לאחר מכן תפרוש המכונית מצנחים ב-960 קמ”ש (3G) ובמהירויות ארציות יותר (פחות מ-320 קמ”ש) יכנסו לפעולה בלמי דיסק שיביאו את המכונית לעצירה מלאה. ועדיין, למכונית ייקח משהו כמו 5.4 ק”מ כדי לעצור.

בלודהאונד SSC (1)
זה תא הנהג, אה… טייס… אה..

 

7. מטוס גדול והמון ציוד – כדי להעביר את המכונית הזו לאתר שבירת השיא (משטח האקסקין בדרום אפריקה) צריך את אחד ממטוסי המטען הגדולים בעולם – בואינג 747-8F. הצוות כבר החל להתאמן על הכנסת המכונית לגוף המטוס כדי לא לפגוע בה בזמן אמת. המטוס צפוי לשאת בנוסף כ-100 טון ציוד תומך וחלפים שיחולקו בין 14 מכולות משא גדולות.

8. סבלנות – הצוות הודיע שבניסיון הראשון הם מתכוונים לשבור את השיא הקודם, אבל רק בקצת. הם צופים להגיע לכ-1280 קמ”ש, שיא מהירות חדש, אבל לא רחוק מהקודם. בהמשך הם מבטיחים, וכרגע אין לוח זמנים רשמי, שיוסיפו קמ”שים עד שישברו מחסום חדש – 1000 מייל לשעה. 1600 קמ”ש.

עד שיצליחו, הנה תזכורת לשיאניות הקודמות:

Bloodhound SSC שיא מהירות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד