בשנים האחרונות הולכת וגדלה קטגוריית ה”סופר טנדרים” בה רכבי העבודה המגודלים הופכים למפלצות כוחניות המיועדות לנסיעת שטח אקסטרימית. אלא שסופר טנדרים לא חייבים להיות דווקא חיות שטח. בשוק הטנדרים העצום בארה”ב ישנם גם מי שמעוניינים בטנדרים חזקים שיתפקדו כתחליף למכונית ספורט, ואפילו ישנן סדרות מרוצים בהן הוסבו טנדרים למכוניות מסלול.
זה נשמע קצת סותר, אבל בעבר היה מדובר באופנה שהצמיחה כמה טנדרים מרשימים החל מ-GMC הוריקאן שנחשב מייסד הז’אנר, דרך פורד F150 לייטינינג המקורי (לפני שהשם הוצמד לטנדר חשמלי כושל) ועד לדודג’ ראם SRT10 שהתהדר במנוע שהגיע מהוויפר.
לכבוד תערוכת SEMA החליטו בניסאן להפגין שרירים, תרתי משמע, והחליטו להפוך את הפרונטיר למפלצת כביש כוחנית, מה שמוגדר על ידי המכורים לדבר כ- street track. הפרונטיר הוא הטנדר הקומפקטי של ניסאן המיועד לשווקי צפון אמריקה, שעד הדור הנוכחי שלו שהחל להתגלגל ב-2022 חלק בסיס משותף עם ניסאן נאוורה שכבר אינו מיובא מזה מספר שנים לישראל.
התוצאה היא ניסאן פרונטיר TARMAC שנבנה בשיתוף פעולה של חטיבת הספורט המוטורי של ניסאן, סדנת העיצוב של ניסאן בצפון אמריקה וסדנת Forsberg Racing המתמחה בשיפור דגמי ניסאן שגם משתתפת איתם בסדרות מרוצים שונים. ניסאן פרונטיר TARMAC אמנם בעל צורה של טנדר כפול קבינה, אך הוא זכה לבודי קיט מלא עם ניפוח מרכב מאסיביים, שלל ספויילרים עשויים מסיבי פחמן. בין היתר ניתן למנות את מכסה המנוע, בתי הגלגלים המורחבים, הדיפיוזרים והספויילרים מלפנים ומאחור, כולם עשויים מסיבי פחמן.
את הלוק הקרבי של הניסאן פרונטיר משלימה הנמכת מרכב משמעותית שבין 10 ל-15 ס”מ, זאת בהתאם לכיול הנבחר של ערכת הקויילאוברים המתכווננים מתוצרת ניסמו. את בתי הגלגלים הנפוחים ממלאים חישוקי 20 אינץ’ קלים הנועלים צמיגי יוקוהמה ספורטיביים במידות 275/40 מלפנים ו-315/35 מאחור.
מתחת למכסה המנוע התפוח בעל כונס אוויר העצום שוכן מנוע ה-V6 בנפח 3.8 ליטר של הפרונטיר הסטנדרטי, אשר עבר טיפול מקיף שעיקרו הוספת מגדש על. בנוסף ישנה מערכת יניקת אוויר רק העשויה מסיבי פחמן ומערכת פליטה פתוח וספורטיבית בבניה ייעודית שהגיעו מחטיבת ניסמו. בניסאן לא נוקבים במספרים מדוייקים אבל מצהירים על הספק של מעבר ל-400 כ”ס. את השדרוגים המכאניים משלימה מערכת בלימה משופרת שנלקחה מגרסת הניסמו של ניסאן Z, עם דיסקים צפים קדמים בקוטר 380 מ”מ וקאליפרים משודרגים.
למרבה הצער, ניסאן פרונטיר TARMAC הוא יצירה חד-פעמית. לפחות כרגע אין בכוונת ניסאן להציג גם גרסת ביצועים משודרגת על בסיס הפרונטיר הסדרתי וחבל, שכן ניסאן הייתה יכולה להיות חלוצה עם הפרונטיר בהחזרת טנדרי השרירים לכביש.